Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Veiligheid Senegal - Forum Wereldfietser

Veiligheid Senegal

Wie heeft onlangs in Senegal gefietst?
Minbuza meldt dat bepaalde wijken van Dakar in de avonduren niet veilig zijn. Verder neemt het aantal overvallen bij toeristische plaatsen als Lac Rose en Saly toe, aldus Minbuza. Hoe zit het met de veiligheid voor fietsers?
Heeft iemand nog tips over leuke wegen (wel goede wegen en absoluut géén MTB-paadjes)?
Welke plaatsen mag ik niet missen?
Nog suggesties voor hotels/questhouses?
Past een fiets met het voorwiel eraan door de scanner van de luchthaven van Dakar?
In M'Bour kun je erg lekker eten,
op de kaap van Dakar, is een soort van rieten bungalow park, wat erg leuk is
en je kunt met een kleine boot naar nabijgelegen eilanden gaan,
En Tambacounda richting Malinese grensis een typisch Sahel-dorpje.
Oh ja en de Casamanche in het zuiden, maar dan moet je eventueel wel even Gambia doorsteken.
Ben een paar jaar geleden van Gambia naar Dakar gefietst, het laatste stuk (Dakar-M'bour) is erg druk. Over de veiligheid in Dakar kan ik weinig zeggen. Ben ook vanuit Gambia de Casamance doorgeweest en dat was leuk. Ik demonteer altijd het voorwiel van mijn fiets en verpak hem in een doos, zodat hij door praktisch elke scanner kan, zelfs in Dakar. Het betalen van de kosten voor fietstransport (ik vloog TAP) was wel een gedoe, ik moest daarvoor weer het luchthaven gebouw uit naar een apart gebouwtje. Op mijn blog vindt je nog wel meer details.
Grtz Gerrit