Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen in Afrika, welk land? - Forum Wereldfietser

fietsen in Afrika, welk land?

Wij hebben in Azie gefietst (Vietnam en Thailand) en nu hebben we plannen om ook in Afrika te gaan fietsen. We hebben alleen nog geen idee in welk land.
Wie heeft er ervaringen/tips? We dachten aan Malawi maar lazen net vandaag in de krant dat daar op dit moment een hongersnood heerst dus dan lijkt het me niet gepast om daar te gaan rondfietsen met onze dollars.
We zijn heel benieuwd naar de afrikaanse natuur en cultuur, en zoeken naar een (of twee) landen waar we dat kunnen bekijken op de fiets, en waar ook nog hotelletjes te vinden zijn op dagafstand van elkaar.

Ik hoop dat we door jullie reakties een wat beter beeld krijgen van de mogelijkheden.

alvast bedankt
Karin
Ik heb vij jaar geleden met plezier gefietst in Oeganda. Het land is groen met ook redelijk veel voedsel. Veel aardige mensen ontmoet. Nog altijd heb ik contacten. Je bent niet de neige fietser op de weg. Overal fiets je tussen lokale fietsers die hun rijwiel volbepakt hebben met bananen of houtskool. Lees om in de sfeer te komen het boek Mzungu van Marijke vermond en Eric Schuijt.

Groetjes,

Bert
Karin,
Ik werk en woon met mijn gezin in Rwanda.
Ieder weekend trekken we er met een groepje gelijkgestemde op uit voor een of andere fietstocht .
Rwanda is een fantastisch fietsland; De veiligheidstoestand is ZEER goed. Een fietsvakantie hier is makkelijk te combineren met een bezoek aan de berggorilla's.Rwanda is een klein land en men kan makkelijk uitwijken naar Ouganda of Tanzanië.Het Verkeer is enkel gevaarlijk op de hoofdwegen die als fietser toch onintressant zijn.Verwacht je wel aan een pak hoogte meters
Steeds welkom Peter