Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zuid Afrika - tips/ervaringen omgeving Swaziland - Forum Wereldfietser

Zuid Afrika - tips/ervaringen omgeving Swaziland

Hallo,
Ik ben op zoek naar een route in Zuid Afrika voor 3 à 4 weken en mijn aandacht gaat uit naar de buurt van Drakensbergen en Swaziland.
Zijn er mensen die ervaring hebben met fietsen in die buurt? Of zijn er mooiere streken in Zuid Afrika om te fietsen?

NB ik hou niet van drukke wegen :), wel heel veel van dieren.

alvast bedankt!
Pietniki
Hoi Pietniki,
ZA heeft veel mooie gebieden. We hebben er maanden lang doorheen gefietst. Het lastige van ZA is de afmeting van het land icm de luchthavens. Veel mensen vliegen op Kaapstad en fietsen rond de wijnstreek. Schitterend gebied. Ook prima te doen als je niet van veel verkeer houdt. Maar omdat het meer bevolkt is dan om de Drakensbergen moet je iets beter je best doen om kleine wegen te vinden. Wilde dieren vind je er ook maar minder dan in het noorden.
Drakensbergen is top. Enige lastige puntje zou kunnen zijn: hoe kom je er. ervan uitgaan dat je 3 weken hebt er er naar toe moet vliegen dan zijn de Drakensbergen best nog wel een stukje van het vliegveld van Johannesburg.
Je zou ook eens hiernaar kunnen kijken https://www.rondreis.nl/rondreis-zuid-a ... er-canyon/. Veel natuur. Schitterend gebied en befietsbaar vanaf Johannesburg.
Veel succes met je keuze,
Marco