Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Madagascar - Forum Wereldfietser

Madagascar

We gaan naar Madagascar!!
Heeft er onlangs nog iemand van Antananarivo naar Morondava gefietst.
Of de N7 naar het zuiden?
Alle tips zijn welkom.

Gerry.
Hoi Gerry,
De N7 is een prima weg. Goed te fietsen. Ik weet niet precies welke info je zoekt. Als je benieuwd bent of je er goed op kunt fietsen en of er voldoende overnachtingsplekken zijn dan is het antwoord ja.
Wel vonden we het af en to eten druk. Maar je kan prima ook zijtakken van de weg nemen.
https://www.madagascar.marcomeijerink.com
Tja, recent, recent...
Wij zijn er in 2012 geweest (zie ons, nog niet affe reisverslag: Madagaskar )
De N7 is inderdaad prima fietsbaar, en overnachten lukt altijd.

Wat wellicht iets minder fijn is, een kennis van ons, die er vandaan komt, meldt dat het de laatste tijd wat onrustiger is.
In hoeverre toeristen er last van hebben durf ik niet te zeggen.

In ieder geval heel veel plezier gewenst.
Ons verlopige plan is de RN 7 tot Tulear te fietsen en misschien het extra lusje voor de trein te maken (we moeten nog ff uitzoeken of onze tandem op de trein kan)
Het schijnt dat ze de RN 9 aan het asfalteren zijn dus dit zouden we met een auto willen afleggen ivm tijd tekort.
En dan vanuit Morondave terug te fietsen naar Antananarivo.
Als Airfrance onze aanvraag om de tandem mee te nemen eindelijk goed keurt (verzoek loopt al 2weken) gaan we in september die kant op.

Dus als je tips hebt wat betreft mooie slaapplekken ( we gaan zonder tent) en wat we op de route zeker niet mogen missen horen we het graag.

Hopelijk valt de onrust mee.

Gerry
Wat betreft plekken om te overnachten zou ik niet veel durven zeggen, het is al weer zes jaar geleden dat wij er waren.

Zeker het bezoeken waard (maar volgens mij alleen met tent te overnachten): Anja Community Reserve.
We zijn terug, maar wat een ontzettend mooi fiets land.
Denk er aan dat het aan de kust ziedend heet kan zijn. Wij waren er in oktober. Dan is het niet te doen. Op de N7 geen probleem. 2016
Gerry michels schreef:
vr 23 nov, 2018 15:44
We zijn terug, maar wat een ontzettend mooi fiets land.
Benieuwd naar je uitgebreidere verhaal!
We hebben stukken met de auto gedaan, maar ook veel gefietst.
De route die wij hebben afgelegd is te zien op strava onder mijn naam “Gerry van Es”
Voor vragen kun je altijd ff een berichtje sturen.

Groetjes Gerry.