Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Weekend Rwanda - Forum Wereldfietser

Weekend Rwanda

Eind september ga ik met een groep twee weken naar Rwanda. In het weekend zouden we graag een fietstocht maken. We logeren 40 km oostelijk van Kigali. Weet er iemand waar we kunnen fietsen, waar we fietsen kunnen huren? Of is het sowieso niet zo’n goed idee om een weekendje te fietsen in Rwanda?
Vriendelijke groet,
Annemieke
waar je fietsen kan huren weet ik niet. Maar waarschijnlijk kan het wel in Kigali. Er zijn veel toeristen daar. Rwanda heeft ook een sterke fietscultuur.

Ik ben ooit noord-zuid gefietst in het regenseizoen, we vonden het zonder waterdichte regenjas toen te koud in het westen. Maar het is een heel mooi land en een weekendje fietsen is zeker een aanrader. Het westen is met zijn hoge bergen het populairst, maar ik vond ook kabale kigali de moeite waard. Naar het zuiden was iets saaier, naar ook prima.

En denk erom, geen pennen/snoep geven. Je verpest het voor de mensen na je.gebedel overal. Rwanda is al aardig verpest wat dat betreft. Maar goed, dat wist je vast al.
Dat is juist een heel goed idee. Doen.
Het is een schitterend land. Mooie natuur met mooie mensen.
En het is Afrika, er is altijd iets te huren of te regelen.