Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gambia - Forum Wereldfietser

gambia

Hallo fietsers,

Ik ben van plan deze zomer een vriendin in Gambia te gaan opzoeken en samen met haar een fietstrektocht door dat land te maken. Ons idee is om ter plaatse een mountainbike te kopen, en daarmee te gaan fietsen. Het wordt een korte tocht, 500 km ongeveer, en we gaan slapen in guesthouses. Heeft iemand ervaring met het niet meenemen van de eigen fiets? Ik neem hem niet mee dit keer omdat mijn vriendin dat niet kan doen, en het erg goedkoop is om ter plekke een fiets te kopen (50 E).500 km moet hij wel volhouden. Als je tips hebt om op te letten of al eens in Gambia bent geweest, mail me dan even!

Groetjes van Elise

Als je hoe dan ook weinig problemen hebt om op een andermans fiets te rijden, dan kan dat niet veel problemen opleveren. Nadeel van 'goedkopere' fietsen is, dat ze vaak sneller kapot gaan. Slechtere onderdelen enzo. En je moet maar zien dat de fietstassen die je uit Nederland meeneemt (neem ik even aan) ook daadwerkelijk lekker passen op de fiets daar. Als je hier een fiets koopt waar dat niet zo is, dan heb je vaak alle tijd om daar nog wat aan te doen.
Persoonlijk kan ik totaal niet op een andermans fiets rijden, dus ik zou het nooit doen. Maar dat ligt voornamelijk aan mijn voorkeuren.
Wij hebben z'on 3 jaar geleden een 2 weekse tocht gefietst door Gambia. Allereerst vraag ik me af of je ter plaatse er uberhaupt een enigszins berijdbare fiets kan krijgen. Wij zijn met Transavia gevlogen en konden voor toen 125,00 gulden 2 fietsen meenemen. Het is heel rustig in Gambia. Buiten de kustplaatsen stellen de dorpen niet veel voor.
Als je de weg gaat fietsen boven de Gambiarivier dan raad ik je ook aan een tent mee te nemen.
Het was voor ons een eerste kennismaking met fietsreizen en we waren helemaaal verkocht.

Als het daar toch zo moeilijk is om een goede fiets te kopen is het dan geen idee om er eentje (2e hands) mee te nemen en hem ginder achter te laten. (eventueel voor een goed doel).
Beste medefietsers,

Bedankt voor jullie reacties en leuk om te lezen dat er al meer fietsers in Gambia zijn geweest! Wij zijn van plan de zuidoever van de rivier te befietsen, die nog enigszins verhard is. Ik hoor nu ook negatieve reacties op het fietsenplan, dus ik zal er nog eens over nadenken.... Het probleem is dat ik in m´n eentje ga vliegen (mijn reispartner is al in Gambia), en vertrek vanuit Keulen. Dus ook goedkope of tweedehands fietsen meenemen wordt erg lastig. Ik realiseer me dat het niet ideaal is, maar mijn eigen fiets meenemen vind ik ook geen goed idee nu. Ik heb dat weleens gedaan, naar Canada, maar dit wordt heel wat anders natuurlijk... Het is mijn eerste kennismaking met Africa, ik hoop echt dat het heel gaaf wordt!
Groetjes van Elise