Additionally, paste this code immediately after the opening tag: madagascar: fiets kopen - Forum Wereldfietser

madagascar: fiets kopen

Aangezien de prijzen voor het meenemen van fietsen in het vliegtuig een beetje de pan uit beginnen te rijzen, vroeg ik me af of we in antananarivo een fiets kunnen kopen, een chinese mountainbike, die 3 weken lang mee zou kunnen zou al prima zijn, als ie niet al te gek veel kost. Weten jullie ook van huurfietsen in dit land?

vriendelijke groeten Renske
Hallo Renske,
Ik kom net gisteren terug na 5 weken fietsen in Madagaskar. De fiets mee in het vliegtuig is inderdaad erg duur geworden (KLM/Air France rekent 150 euro per enkele reis, en bovendien zijn ze erg streng. Op enige coulance hoef je tegenwoordig echt niet meer te rekenen).
Je fiets mee of daar een fiets kopen? Het hangt er volgens mij van af wat voor soort fietsvakantie je wilt gaan houden. Er wordt door heel veel Malagasiers op de meest afgelegen plekken gefietst. Goedkope fietsen (met versnellingen, dat wel) zie je dan ook overal. Net als fietsenmakers en kleine stalletjes met allerlei onderdelen. De wegen op de meest befietste routes zijn goed geasfalteerd. En als je pech krijgt kan je fiets altijd mee in de taxi brousse.
Veel argumenten dus om daar een fiets te kopen (en op het einde weer te verkopen). Maar persoonlijk zou ik niet zonder mijn eigen vertrouwde, degelijke en lekker zittende kunnen en willen.
Groet, Hans van Lent
Hoi Renske

Hoe was je reis door madagascar? onvergetelijk? heb je een lange fietstocht gemaakt? Ik vroeg me af of je uiteindelijk een fiets hebt kunnen kopen daar? Wij zijn namelijk ook van plan om met fietstassen,reserve onderdelen en gereedschap het vliegtuig in te stappen en in madagascar een fiets te kopen/huren. Wij dachten eraan om een mountainbike te huren of kopen.Heb je nog tips voor ons?
groetjes
Dorothee
@Dorothee

4 Jaar later is het meenemen van je fiets met KLM gratis. Maar op een lokale fiets rondrijden is natuurlijk extra avontuurlijk en ik denk dat de plaatselijke fietsers het erg waarderen.

Plaatjes en wat info

Afbeelding