Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets vriendelijk overnachtings adres in Marrakesh? - Forum Wereldfietser

Fiets vriendelijk overnachtings adres in Marrakesh?

Heeft iemand een suggestie voor een fiets vriendelijk overnachtings adresje in Marrakesh?

Ik zou daar graag mijn eerste en laatste overnachting boeken en gedurende mijn tocht mijn fiets verpakken achter laten.

Groet,

Stijn

In 2003 sliep ik hotel CTM aan het Djema el fna, het beroemde plein waar marrakesh om draait. De fiets kon hier zonder probleem op de kamer staan. maar dat was in 2003....

John.

Hoi Stijn,

Deze winter vertrekken we (Douwe en Blanche) voor de 8E keer naar Marocco. (Jippie!!!!!). Dit jaar fietsen Roel en Wouter met ons mee.


In dat soort landen zijn vrijwel alle hotels fietsvriendelijk...er is altijd wel een opslagruimte voor je baggage.Ze willen je graag als klant. Ik heb een reservering voor ons én de fietsen bij Hotel Farouk in de nieuwe stad.

Wanneer ga je en welke route ga je fietsen?
Voor onze route zie mijn weblog.....

Veel plezier!!!

Ik zie op Ryanair belachelijk lage prijzen voor vluchten van Weeze naar Marrakesh: volgende maand kan je bijv voor 20 euro retour incl tax vliegen! :shock:

Blanche, hoe is het weer daar in de winter? Niet te koud daar in de hoge atlas?

De tovenaar schreef: Blanche, hoe is het weer daar in de winter? Niet te koud daar in de hoge atlas?
In de bergen kan het vriezen en dooien....ben voorbereid op slecht en koud weer....Lager is het tussen de 20 - 24 graden. 8)

Kijk maar >> http://lexicorient.com/morocco/tizi-n-test.htm

Als je nog een mooie en erg relaxte slaapplaats zoekt in Ouarzazate check dan even deze locatie: http://www.bikershome.net/

Het Bikershome wordt gerunned door de zeer gastvrije Nederlander Peter Buitelaar (oorspronkelijk uit Nijmegen) en zijn Marokkaanse vrouw Zineb, die heerlijk kookt. Heeft een uitgebreide werkplaats om reparaties uit te voeren. Als het warm is moet je beslist op het dakterras gaan slapen onder al die miljoenen sterren.

Hoewel het onderdak veel gebruikt wordt door 4x4 en motorreizigers zijn fietsers er ook erg welkom.

O ja, doe Peter en Zineb de groeten :wink:

Even over het vliegen met Ryanair. Ideaal als je handbagage hebt, maar kijk maar eens hoe ze met de bagage omgaan. Ik heb al menig koffer en laatst een rolstoel naar beneden zien vallen tijdens het inladen. Denk er wel aan dat je fiets het enige vervoermiddel is dat je hebt!

Maarten Smit schreef:Als je nog een mooie en erg relaxte slaapplaats zoekt in Ouarzazate check dan even deze locatie: http://www.bikershome.net/
Na een bezoek aldaar kan ik Maarten volledig gelijk geven. Weliswaar voor Marokkaanse begrippen ietwat prijzig, maar je krijgt daar volpension voor terug (Zineb kan voortreffelijk koken!). En Peter is een prachtige vent vol met verhalen over Marokko en de Marokkanen, en ook over mooie routes en plekjes weet ie het een en ander te vertellen. En dat is weer goud waard.

Wil je er naartoe (op de site staan alleen GPS-coordinaten): in het centrum (Boulevard Mohammed V) bij de Tourist Office de afslag naar Zagora nemen. Dan zo'n 3 kilometer de weg volgen. Op een gegeven moment krijg je rechts een Afriquia tankstation. Dan is het na een paar honderd meter links (aangegeven met een bord).

Gaele