Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen vanaf het Nyika plateau, Malawi - Forum Wereldfietser

Fietsen vanaf het Nyika plateau, Malawi

Hoi,

Is er iemand wel eens van het Nyika plateau in Noord Malawi naar beneden gefietst, bijv. naar Livingstonia of via de Chelinda vallei naar Vwaza marsh?
Hoe was dat?

Bedankt, Eveline

Hoi Eveline,
Ja, gedaan......een van de mooiere gedeeltes van Malawi.
Groen, lekkere bergen/heuvels, mooie dorpjes, onverharde paden die toch redelijk te fietsen zijn. Natuurlijk geen bewegwijzerde routes :lol:
Zie ook (oude foto's, let niet op de kwaliteit):
http://www.marcomeijerink.nl/slideshow/malawi.htm
Groetjes,
marco
Hoi Eveline,

Van Livingstonia naar Chitimba daal je over een afstand van 18 km van 1310 naar 440m (eigen hoogtemeter, lokaal geen ijkpunt). Het pad is redelijk te fietsen, een paar stukjes gelopen om de fiets heel te houden, 1u50min.

Livingstonia is als koloniaal monument de moeite van het bezoeken waard. In Chitimba is er een zandpad vanaf de hoofdweg naar de camping aan Lake Malawi. Alle info van juni 2000.

Groeten,

Bob.

hoi eveline

wij zijn afgelopen okt en november in Malawi geweest.
jou vraag is vast beantwoord als je op http://bertbirdy.web-log.nl gaat kijken.
mocht je nog meer vragen hebben kun je dit altijd mailen

gr bert

Wij hebben afgelopen jaar gefietst in Malawi.
Een heel mooi en vriendelijk land. Let wel op met de binnenwegen, zelfs de mensen die in het land zelf woonden wisten deze niet te vinden. Wij zijn dus maar over de hoofdwegen gefietst.

Tsjonge, Eveline, net terug uit Azië en dan alweer op stap.
Welja, vanuit Kigali is het niet zo ver.

Wil je ons reisverslag nog lezen?

Hoi allemaal, bedankt voor jullie antwoorden.

Maar ik kom er toch nog niet helemaal uit: is er nou echt iemand vanaf het plateau (ik bedoel echt vanaf bovenop het plateau, i.e. niet vanaf de wegen die om het plateau heen liggen) naar beneden gefietst? Ik heb wel eens de toegangs weg vanaf Rumphi naar Nyika, Chelinda camp (de plek waar er chaletjes zijn en een camping) omhoog gereden, maar heb geruchten gehoord dat er ook trails zijn op andere plekken het plateau af. Bijv een hiking route naar Livingstonia, dus via de oostkant. En een route die via poacher paadjes naar Vwaza marsh gaat, dus via de zuidkant. Ik wil eigenlijk vooral weten of dat echt te fietsen was en hoe lang het is.

Erik, heb je verslag gelezen, leuk! Je bent ook tegen de vele heuvels aangelopen zie ik :) Toch is de dirtroad Kibuye - Gisenyi en ook Kibuye - Nyungwe & Kibuye - Nyanza echt te doen hoor, en erg mooi, maar je moet het idd zonder bagage doen en het liefst op een geveerde fiets. Misschien iets voor je volgende trip naar Rwanda? Ik mag mogelijk binnenkort voor werk weer naar Rwanda, hoop dat ik aansluitend tijd heb om wat nieuwe routes te verkennen en zal die dan posten.

Ben idd al weer een nieuwe trip aan het plannen, en wel voor een groepje. Jeroen en ik bivakkeren nu al een paar maanden in NL ,maar verhuizen wsch binnenkort naar Dar es Salaam. Ga samen met een fietsende vriendin die ook jaren in Malawi gewoond heeft in september twee groepstochten organiseren (niet commercieel, gewoon voor de lol) in Noord Malawi (MTB) en Zuid Malawi (wat relaxter). Omdat het zo'n prachtig mooi fietsland is. Ben nog de 'details' (zie hierboven 8)) aan het uitwerken, maar als er al iemand geinteresseerd is, stuur me een berichtje!

groetjes, Eveline