Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Malawi, een goed debuut? - Forum Wereldfietser

Malawi, een goed debuut?

Name: Marcel

Email: ding.dong@wxs.nl

In juni/juli ga ik (man,33) een fietstocht ondernemen van ca. 4 weken / 1500-2000km. De bedoeling is om te starten in het zuiden van Malawi en noordwaarts te rijden richting Kilimanjaro,Tanzania. Dat is meer dan de voorgenomen km's (2700) dus daar moet nog een vervoersoplossing voor komen. Nu heb ik de LonelyPlanet voor Malawi bekeken en de "Read this first, Africa" van LP. Als ik de gidsen moet geloven ligt overal gezondheidsgevaar op de loer. Bilharzia, Tsetsevlieg (slaapziekte), Malaria, besmet voedsel, besmet drinkwater, je zou zelfs niet met je handen aan je mond moeten komen nadat je je in een bus hebt staande gehouden omdat je wel eens infecties aan je mond zou kunnen krijgen, etc. Dit wordt mijn eerste fietstocht, fiets al wel veel in NL en conditioneel zit het ook wel goed, maar zo langzamerhand vraag ik me wel af of het verstandig is om alleen, en met alleen kennis uit LP-gidsen naar dit land te gaan.
Kan iemand me daar antwoord op geven?
Is het werkelijk zo'n moeilijk te bereizen land / continent?
Is iemand daar al eens geweest en heeft reisverhalen?
Heeft iemand tips over de belangrijkste zaken om rekening mee te houden?

Groeten,
Marcel

Name: Marco Meijerink

Email: limaonbike@hotmail.com

Beste Marcel,

GAAN!!!!! Het is een schiterend land om als eerste fietstocht doorheen te fietsen. Veel afwisseling, veel te zien, veel avontuur en veel aardige mensen. Alleen fietsen is hier echt geen probleem.
Natuurlijk liggen er allemaal gevaren op de loer en kun je binnen de kortste keren komen te overlijden......net als in nederland!! Scheurende jonge jochies in opgevoerde opel kadetten kom je er echter niet tegen dus dat scheelt al enorm in de kans om te overlijden. Ook de kans op vetrollen, stress en/of overspannenheid is hier beperkt. Natuurlijk zijn er meer "wilde" elementen als onzuider water en/of allemaal enge beestjes maar die zijn een stuk minder gevaarlijker dan de eerder genoemde Nederlandse risico's.
De kans is eerder om 's ochtends door een schitterend oerwoud te fietsen waar de mensen vriendelijk naar je lachen waarna je afdaalt naar het meer van Malawi om al snorkelend de ondergaande zon tegemoet te zien. De route door tanzania naar het noorden via de hoofdstad Dodoma is een belevenis. Bijna geheel onverhard door het hart van Afrika.
Wij hebben ongevere een jaar in Afrika gefietst. Wil je meer weten over dit gebied bel ons dan gerust op. Mijn telefoonnummer is............misschien beter om even privé te mailen om telefoonnummers uit te wisselen.

Groetjes,
Marco en Lisette
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Paula

Email: paula_meijer@hotmail.com

:)0 Absoluut GAAN!!! Laat je niet afschrikken door alle negatieve verhalen. Heb zelf nooit gefietst in Africa (... zucht ... naar ga dat zeker doen!) maar heb langere tijd in Tanzania gezeten voro onderzoek. Een schitterend land! Het leven is puur en echt. Geen stress, allen jij en je omgeving. "Ik ben en ik doe" (weet niet meer van welke filosoof, maar I agree!)
Mocht je nog wat adviezen op het gebied van gezondheid etc. willen hebben, en natuurlijk over Tanzania zelf, dan hoor ik het wel van je.
Veel plezier met je voorbereidingen!
Groetjes,
Paula
--- --- --- --- --- --- --- --- ---