Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Ghana, Togo Bininn en bokina. - Forum Wereldfietser

Fietsen in Ghana, Togo Bininn en bokina.

Hallo mensen,

Wij hebben het plan in december 8 weken te trekken door Ghana Togo, Benin en Bokina Faso. (hadden eers het idee met de motor, maar lijkt ons leuker toch met de fietsen te gaan)
Ons lijkt het daar wel warm om te fietsen, maar denken toch dat het te doen is, gezien de temperaturen die in die periode is.
Wij hebben al de nodige verslage gelezen hierover .
Wij willen met 2 aangepaste mountainbikes gaan, met BOB trailer.

1. Hebben jullie goede tips, vooral wat we niet moeten vergeten?
2. Welke wegen wij moeten meiden i.v.m. drukte.... bv bij Accra.
3. Kun je goed transport regelen als je sneller wilt verplaatsen, ons lijkt van wel.
4. De ondergrond meeste is gravel, maar waar is absoluut niet te fietsen?
5. Wij vliegen de fietsen met ons mee in een kartonnen doos (ROSE of maken zelf 1.
6. Goede kleding tips i.v.m. warmte, dus langge broek en shirt maar welke zijn goed?
7. Waar laten jullie alle papieren en geld?

Al met al een hoop vragen.... Bedankt.
Harold en Margrieta.

Benin en Burkina Faso neem ik aan?

Bokino lijkt me een samentrekking van Bokito en Burkina Faso met catastrofale fantasieën ;)

Togo is politiek in elk geval rustig, dus aan te raden, even als Burkina Faso. Ik ken mensen die uit Togo komen, ik zal hen eens vragen naar leuke tips.

Oeps... yep :oops:
Op http://globike.net/ heb ik al wat meer info gevonden.

Goede tips zijn zeker welkom!
Alvast bedankt!!

Gionchere schreef:Togo is politiek in elk geval rustig, dus aan te raden, even als Burkina Faso. Ik ken mensen die uit Togo komen, ik zal hen eens vragen naar leuke tips.
Take care! Het kan daar misschien naar buiten toe rustig zijn maar uiteindelijk is het staatshoofd toch via een militaire coup wederom op zijn plek gezet: 1 van de minstens 100 kinderen van de vorige dictator Ayadéma.

Ik ken de omstandigheden een beetje omdat ik getrouwd was met een uit dat land gevluchte man.

Het is een van de armste landen in de regio. De gewone mensen hebben er gebrek aan vrijwel alles. In het dorp waar mijn ex vandaan kwam (bij Sansanné Mango) had men geen sanitair, geen water, geen electriciteit.

Cliëntelisme is er een van de normaalste zaken van de wereld. Soldaten of andere 'overheidsdienaren' klussen op die manier een beetje bij.

Houd daar rekening mee wanneer je met je blitse fietsje door het land rijdt¡ :?

Voor Benin:

In het noorden ligt de regio Kandi. De Nederlandse gemeenten Alphen-Chaam en Bergambacht hebben hier een project lopen inzake de burgerlijke stand.

Volgens onze burgemeester (die van Bergambacht) is het een interessante omgeving.

Noordelijk in Burkina kan het een probleem genven zoals bv. tussen Dori en Gorom Gorom. Grote stukken zijn dan gewoon puur zand. Veiligheid is tamelijk oké in Burkina Faso (het land van de integere mensen, wil dit zeggen) maar wees toch maar voorzichtig. Tijden veranderen en de mensen beginnen hier en daar ook al tv te kijken....
Als je begrijpt wat ik bedoel...

In Benin zie ik qua wegen geen probleem.

Bedankt vor de reacties.
De stabeliteit en veiligheid houden wij zeker in de gaten.
Voor Ghana weten we dat er in November verkiezingen zijn, dus afwachten.
Voor bukina Faso we zullen waarschijnlijk alleen het zuiden bekijken.
8 weken is niet echt lang.... helaas.

We gaan binnenkort bepalen hoe waar we ongeveer gaan rijden.
Hebben al leuke iedeetjes voor Ghana.

Iemand een goede tip voor een hotelletje en opslag voor de fietsdozen in Accra? We landen rond 12uur in nacht......
Harold,

Ik ben een tocht aan het plannen in Burkina Faso voor eind volgend jaar, en ben benieuwd naar jullie ervaring daar.

Gee
Helaas daar niet heen geweest. (te weinig tijd....

voor info zie: http://www.worldbiking.info/countryinfo.html

onze site http://haroldenmargrieta.waarbenjij.nu/ *(ghana en Togo)

groetjes Harold