Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Marokko onverhard zonder gps - Forum Wereldfietser

Marokko onverhard zonder gps

In april maken we een tocht door Zuid Marokko, met redelijk wat onverharde wegen/paden erin.
Is deze route goed te doen zonder gps of gaan we dan onherroepelijk op problemen stuiten ?

Marrakech - Tizi-n-Test - Aoulouz - Askaoun - Anezal - Foum-Zguid - Zaouia-Sidi-Abd-en-Nebi - Tagounite - Mhamid - Zagora - Tansikht - Nekob - Tazazert - Tinerhir - Agoudal - Tilmi - Boumalne - El-Goumt - Bou Thrarar - Ait-Toumert - Ait-Moudzit - Amezri - Toufrine - Ouarzazate - Ait-Benhaddou - Tichka - Marrakech

Wat is qua 'spoorzoekertje spelen' het lastigste traject ?
Uiteraard zijn ook andere interessante opmerkingen welkom, bijv. over voedselvoorziening en wegkwaliteit

Franck
Een gedeelte van de route die je beschrijft hebben we in 2005 gereden.
http://www.stukjefietsen.com/reisverhal ... php?page=4
Was prima te doen zonder GPS. Michelin kaart was voldoende; de weg proberen te vragen is meestal een leuke manier om met de plaatselijke bevolking in contact te komen....


Groet Rinnert

(Donnez moi un stilo)
Hoi,

Vraag het ook even aan Blanche, zij heeft veel reiservaring in Marokko en kan je vast ook verder helpen.

Klinkt in ieder geval goed die reis! ;)
Marrakech - Tizi-n-Test - Aoulouz - Askaoun - Anezal - Foum-Zguid - Zaouia-Sidi-Abd-en-Nebi - Tagounite - Mhamid - Zagora - Tansikht - Nekob - Tazazert - Tinerhir - Agoudal - Tilmi - Boumalne - El-Goumt - Bou Thrarar - Ait-Toumert - Ait-Moudzit - Amezri - Toufrine - Ouarzazate - Ait-Benhaddou - Tichka - Marrakech
En hier ben ik dan...Mooie tocht! 8)

In de regel geldt dat pistes hier in kleur aangegeven lastiger navigeren zijn. Vooral als je de woestijn ingaat daar lopen zoveel geitenpaatjes en is niemand om de weg te vragen. Das niet erg als je alle tijd hebt....maar wat dacht je van je water- en eet-voorraad? De bergen zijn iets makkelijker. Woestijn zonder gps zou ik dus niet doen.

Op de piste naar Mhamid moet je grote stukken lopen vanwege het losse zand. De noordelijke variant is iets makkelijker en beter berijdbaar. Maar de zuidelijke variant is wel erg mooi heb ik van horen zeggen. In het voorjaar is jullie piste af en toe niet begaanbaar door de regenval. Iets om rekening mee te houden. De zachte ondergrond is dan veranderd in een modderpoel waar zelfs 4x4 rechtsomkeer voor moeten maken. Ook de piste naar Ait Toumert is vanwege de volle rivieren slecht begaanbaar als er veel regen is gevallen cq smeltwater of zelfs nog sneeuw. Heel misschien als de sneeuw en de conditie het toelaten fietsen wij hier in december.

Een hoop mitsen en maren. Wij gaan dit jaar voor de negende keer naar Marokko. Ik zorg er altijd voor dat ik me goed informeer bij de lokale bevolking voor ik een bepaald listig stuk rijd. En tot nu toe...zijn we in december ook sneeuwvrij door de hoge Atlas gekomen. Alles kan dus.
Maar die GPS zou ik denk ik wel doen :>

Veel plezier in dit fantastisch land. Laat horen hoe je het gehad hebt.
Even een vraagje:
met welk type fiets hebben jullie de tocht gedaan?
28" of 26" banden en welk type
Hoi,

Paar jaar terug in december Foum-Zguid naar Mhamid gereden. Dit stuk is erg mooi en avontuurlijk. 26" brede banden, Kaart + Kompas + GPS + 20 liter water , woestijn pet zijn essentieel. Op de route is 1 waterput maar zou hier niet op rekenen om marge in te bouwen. Er zijn veel 4x4 sporen je kan erg gemakelijk verdwalen. Heel af en toe kom je mensen tegen. Het is een gebied waar een grensconflict heerst. Je komt soms Toeareg's en militairen tegen. Informeer even voor je gaat voor de situatie daar. Start vroeg met fietsen ivm temperatuur en zodat je extra tijd hebt met daglicht. Je weg daar in het donker zoeken is niet heel lekker ook niet met GPS. Je hebt de keuze daar uit noordelijke route dicht bij de bergen waar het stenig is en naar het zuiden is het meer zanderig. Het zand kan diep en mul zijn. Maar een prachtige route, ik denk er nog vaak aan terug. Veel plezier!