Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Dick en Els in Australië en Tasmanië - Forum Wereldfietser

Dick en Els in Australië en Tasmanië

Hallo allemaal,

ik kreeg vanochtend een mail van Dick en Els... uit Australië.

Ze hebben een nieuwe website waar ik de hele dag op rondgekeken heb. Echt helemaal super met al die informatie, kaarten en recepten. Je kunt je daar ook opgeven voor hun nieuwsbrief, zodat je mee kunt reizen.

Maar, wat nog veel leuker is: ze hebben voor de duur van deze reis een nieuw sponsorplan bedacht voor Stichting Klein Verzet: je kunt hun kilo's sponsoren!

Geweldig!

Ik heb met meteen opgegeven (hier), want ik wil dat wel eens zien!

groetjes,
Joke

Hoi Joke,

Zo nieuw is die website niet hoor! Zit er al een paar maanden op te koekeloeren!

Ben wel benieuwd weer naar hun verhalen!

El & El

Hoi Ellen,

ik had 'm ook al gezien laatst, maar ik had nog nooit de moeite genomen om al die links eens te onderzoeken. Heb je wel gezien hoeveel informatie er in al die reisverslagen staat? En die zijn dan allemaal weer doorgelinkt naar routekaarten... en bij elk verslag hoort ook weer een wereldrecept.

Ik ben ook heel benieuwd.

Ken jij ze eigenlijk?

Groeten uit Nijmegen
Joke Tolsteeg schreef:Je kunt je daar ook opgeven voor hun nieuwsbrief, zodat je mee kunt reizen.

Maar, wat nog veel leuker is: ze hebben voor de duur van deze reis een nieuw sponsorplan bedacht voor Stichting Klein Verzet: je kunt hun kilo's sponsoren!
Die nieuwsbrief komt maandelijks, m.i.v. 4e week januari.
En die ontvang je, inderdaad, alleen wanneer je je opgeeft als abonnee.

En die kilosponsoring, tja... dat is vooral hier down under een geweldige challenge. De wijn hier... ge-wel-dig! En ik heb ook al gehoord dat het bier in Tasmanië helemaal super is.

Het weer... licht bewolkt

Groeten,

Dick
(ook van Els... vooral aan Joke)

Dick en Els,

Dat moet wel lukken met die kilo-sponsoring. Ik woog na slechts 3 maanden Australië ruim 15 kilo minder (van >90 naar <75) en ná afloop van een dag fietsen hou ik ook wel van een biertje. Dus jullie kunnen straks na terugkeer vast door het sleutelgat. Hoewel...., ik hoop van niet, want ik heb net het sponsorformulier ingevuld.

Gerd

Ik hoorde 'm net binnenkomen Gerd!

Waarvan akte en bedankt!

En over die challenge... tja... ik weet nog dat John Telleman bij ons vertrek van het kampeerweekend tijdens het 10-jarig bestaan (op de Harskapmerdennen) een opmerking maakte over het extra gewicht dat ik mee sleep. Ik heb hem toen een weddenschap voorgesteld: dat ik er in die Nederlandrondfietsreis voor Stichting Klein Verzet 20 kilo af zou trappen.
Nou, dat was niet slim van John om daar niet op in te gaan. Ik woog (door die dagelijkse etentjes bij de Rotary Clubs) na afloop zelfs nog 4 kilo zwaarder dan bij het vertrek

Gisteravond nog twee heerlijke flessen Shiraz 2004 leegemaakt... en die 'barbies' hier... pfff! Dat gaat dus nog een pittige klus worden.
Morgen begin ik.
Of overmorgen (ligt aan het buffet op de ferry tussen Melbourne en Devonport)

Dieptepunt: 107 kg (mei 1998, Katwijk aan Zee)
Hoogtepunt: 79 kg (februari 1999 na 3 mnd Mali en Senegal)

Joke Tolsteeg schreef:Hoi Ellen,

ik had 'm ook al gezien laatst, maar ik had nog nooit de moeite genomen om al die links eens te onderzoeken. Heb je wel gezien hoeveel informatie er in al die reisverslagen staat? En die zijn dan allemaal weer doorgelinkt naar routekaarten... en bij elk verslag hoort ook weer een wereldrecept.

Ik ben ook heel benieuwd.

Ken jij ze eigenlijk?

Groeten uit Nijmegen
Hoi Joke,

Het is een hele nette site geworden! We hebben ze ooit gezien van een afstandje op een wereldfietser-bijeenkomst, maar we hebben tijdens hun lange reis elk verslag helemaal gevolgd! Om jaloers van te worden! En om uiteraard zelf plannen te gaan maken... !

@Dick en Els: heel veel fietsplezier Down Under en we kijken weer uit naar jullie verslagen!

Hoi Dick en Els,
Nog een maand dan ga ik ook Down Under. Ik weeg nu 85 kilogram schoon op de weegschaal en wat mij betreft is een gewichtsverlies van drie kilo al aardig. Ik ben zelf 1.83 cm en ook Bourgondier.maar 100 kilogram lijkt me wel erg veel. Het was me niet zo opgevallen toen ik met jullie van Soest naar Zeist reed. Ik hoop dat het jullie goed gaat in Australie.
Groet,
Rutger

De Wereldfietser najaar 2006 schreef:Els Schaap en Dick Verschuur hebben Australië defintief de rug toegekeerd, ...
Definitief is toch niet zo definitief. Sinds half september zijn Els en Dick weer terug in Australië.

Gerd

GerdC schreef:
De Wereldfietser najaar 2006 schreef:Els Schaap en Dick Verschuur hebben Australië defintief de rug toegekeerd, ...
Definitief is toch niet zo definitief. Sinds half september zijn Els en Dick weer terug in Australië.

Gerd
Ik kreeg zojuist de nieuwe Fietskoerier in mijn mailbox: "Dick en Els geven het op".
Inmiddels zijn ze aan het liften geslagen door het barre landschap van West Australie.
Persoonlijk moet ik zeggen dat ik zelden, nou ja, eigenlijk nog nooit, zulke pessimistische reisverhalen heb gelezen als de avonturen van Dick en Els in Australie. Duidelijk geen liefde voor het land. En dan komt na Perth de Nullarbor vlakte nog...
Kom op luitjes, vele zijn jullie al voorgegaan, dan kunnen jullie het ook.
Dus: DOORGAAN

Tussen Perth en de Nullarborvlakte ligt nog wel een heel mooi stukje met heel veel karri-bossen, Cape Leeuwin en Nationale Parken. Australie is niet alleen maar desert!

Rutger
www.rutgersreizen.nl

Juist en daarna doe je de Nullarbor per roadtrain en dan heb je weer hele mooie stukken Australië, zoals Adelaide Hills, Kangaroo Island, The Grampians, The Great Ocean Road.
Dus Dick en Els, ga door, maar sla die saaie stukken desert gewoon over.

Gerd

mvrekum schreef: Persoonlijk moet ik zeggen dat ik zelden, nou ja, eigenlijk nog nooit, zulke pessimistische reisverhalen heb gelezen als de avonturen van Dick en Els in Australie. Duidelijk geen liefde voor het land. En dan komt na Perth de Nullarbor vlakte nog...
Kom op luitjes, vele zijn jullie al voorgegaan, dan kunnen jullie het ook.
Dus: DOORGAAN
Persoonlijk moet IK zeggen dat ik nog nooit zulke realistische reisverhalen gelezen heb.
Pessimistisch?
Ga toch weg Van Rekum
Dick en Els laten ons op hun site meerijden op hun ongelofelijke fietsreis [die duurt nu al ruim acht (8!) jaar] en ze doen daar op een prachtige manier verslag van.
Tijdens zo' lange reis zijn niet alle stukken even mooi.
Het is niet altijd 'hosanna'.
Niet alle stukken van de wereld zijn even mooi en je moet je kunnen voorstellen dat er ook hele lelijke stukken zijn.
Zij ervaren grote delen van Australië als saai en vinden veel van de bewoners ruw, grof, ongemanierd en onbeschaafd. Ze schrijven daar op een buitengewoon open en integere manier over.
Wanneer je hun andere verhalen leest dan kun je niet anders dan vaststellen dat die een heel mooi beeld geven van de manier waarop ze reizen.
Bovendien kunnen ze schrijven(!)
De Fietskoerier is een van de weinige Fietsreiswebsites die ook leesbaar zijn.
Een prettige stijl, goed Nederlands, informatief,
Maar al te vaak vraag ik me af, wanneer ik naar zo'n website met 'reisverhalen' surf, wat toch de reden is waarom iemand die begint met een opening als 'ik kan niet schrijven' zijn of haar avonturen dan toch op die manier met ons wil delen.
Als je niet kunt schrijven... doe het dan niet.

Pessimistisch?
Ik denk dat degenen die Dick en Els kennen het met mij eens zijn dat er weinig fietsers zijn die zo optimistisch zijn als zij.

Ik begrijp je insteek inmiddels wel.
Het is natuurlijk geen leuk vooruitzicht voor je om volgend jaar dat zelfde stuk te moeten gaan fietsen. Ik begrijp ook dat je in dezelfde periode wilt gaan. Of zelfs nog iets later dan zij. Dan is het NOG warmer en is de wind NOG MEER zuidwest en NOG HARDER.
Als je de verhalen van Dick en Els goed leest dan weet je dus wat je kunt verwachten(!).


Joke Tolsteeg