Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ongedierte Noord Australie - Forum Wereldfietser

ongedierte Noord Australie

Wie heeft ervaring met fietsen in Noord Australie: Kakadu, Kimberley?
Hoe is het hier gesteld met (vliegend) ongedierte als muggen, vliegen etc.
Iemand tips ?
Ik ga in juni.

vr groet, Franck

Afbeelding :wink:

Naast een verdwaalde kangeroe of walibi, lieve bejaarden die het land doortoeren en reusachtige roadtrains zijn vliegen wel de beestjes waar je het meeste last van zult hebben. Die krengen vliegen ongeveer 23 km/h! ......ook als je op de fiets zit.

Afbeelding
10 jaar geleden kampeerde ik onderweg 2 op de drie nachten ongeveer toen ik van West naar Oost ging door het noorden, dat was per auto, maar ik heb tijdens het koken en kamperen nauwelijks last gehad van vliegen. Dit was wel in augustus/september, einde van de droge tijd.

Misschien deed ik teveel knoflook in de wok?.... :roll:

Ik hoop dat je thuis (in de Benelux) geen bang hebt van spinnen. In Noord-Australië (met name Cairns) loopt het vol met zeer grote spinnen. Het kan zijn dat je er onverwachts één ontmoet.

Je gaat in juni en is het begin van de winter in Noord-Australië. Wil zeggen overdag heerlijke temperaturen en in de avond / nacht / ochtend kan het daar fameus afkoelen.

Ik ben een maand in Cairns geweest in een gastgezin en alle huizen daar zijn zodanig dat de spinnen (zeer grote spinnen, ik overdrijf niet) gewoon binnen kunnen lopen langs de voordeur. Ik moest effe schrikken toen ik een spin zag binnenkomen. Voor de mensen van het gastgezin was het alsof een poesje van de buren even binnenkwam, doodnormaal dus.

Als je in een tentje slaapt, je bent gewaarschuwd. Het zou erg zijn mocht je van het verschieten je tent scheuren.

Wanneer je fietst: vliegen!
Vliegen in je neus, in je oren, in je ogen...overal vliegen, de hele dag!

Wanneer je kampeert... waar je ook bent: mieren!

Wonen in een vliegennetje

En in de periode dat jij daar bent: duizenden bejaarden!