Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Adelaide - Darwin - Stuart Highway - Forum Wereldfietser

Adelaide - Darwin - Stuart Highway

Hoi,
Heeft iemand info over deze route en beste richting/beste jaargetijde?
Bvdank!
Jan

Hoi Jan,

Je bent iets te vroeg voor me om deze vraag te kunnen beantwoorden. Ik fiets eerst nog een ommetje door Australië voor ik van Adelaide naar Darwin zal fietsen.

Ik ben nu op weg van Perth, via Alice Springs (Alice Springs naar Tennant Creek zal ik wel waarschijnlijk al fietsen), naar Brisbane. Vandaar wil ik eerst de route uit de LP cycling Australia naar Melbourne fietsen. En dan nog even Tasmanië.

Ik verwacht eind januari in Adelaide te zijn. Midden in de zomer is dat geen goede tijd om naar Darwin te fietsen. En dan nog terug naar Perth?

Succes met je voorbereidingen. Misschien treffen we elkaar nog eens down under. Of misschien heb je zin om een stukje mee te fietsen???

Groet Wilbert (Nu in Kalgoorlie)

Hoi Jan,

Ik heb begin dit jaar in januari gefietst van Darwin naar Alice Springs.
Hartje zomer dus daar met aangename temperaturen, elke dag rond de 44 graden, s'nachts kwam het kwik soms niet onder de 30 graden ...
Maar de wind vroeg je, die heb ik 2 weken lang in de rug gehad, een noorden wind dus en hard dattie was !!!
Ik vond het een rit om nooit te vergeten, mede door het kunnen fietsen ( en slapen ) in die hoge temperaturen !

Kijk anders eens op weeronline.nl , klik op een plaats bv Darwin, dan op klimaat, klimaatmaker en dan bij parameter windrichting selecteren

Goeie rit !

Hoi,

Van een australische fietster kreeg ik dit adres http://www.bom.gov.au/climate/averages/ ... _map.shtml

Per maand kun je hier o.a. de windrichtingen bekijken van alle plaatsen in australië. Reuze handig.

Groet Wilbert