Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Geld voor Iran - Forum Wereldfietser

Geld voor Iran

Hoi,

Ik ben momenteel in Istanbul en ga morgen mijn visum aanvragen voor Iran.
Duimen dat het lukt, want ik krijg gemixte verhalen te horen.

Voor het geval dat het allemaal lukt heb ik een andere vraag.

Wat is de beste manier om geld in te slaan voordat ik de grens naar Iran overga. Ik heb begrepen dat pinnen of geld opnemen daar niet kan, dus dat al het geld meegenomen moet worden.

Kan je goedkoop euro's of dollars kopen in de buurt van Iran?

Ik krijg nog familie op bezoek in Istanbul die het mee zouden kunnen nemen, dan kost het niets maar heb ik wel veel te lang teveel geld op zak.

Hoe hebben jullie wereldfietsers die deze route hebben gefietst dit gedaan?

Ik hoor het graag.

Groetjes Kristiaan
Hoi Kristiaan,

Ik had ongeveer 1000 dollar vanuit NL meegenomen toen ik Iran binnenfietste. Je kan ook in Turkije geld pinnen en inwisselen tegen dollars en/of euros, maar ja, je heb dan wel 2x omwisselkoersen.
Ik had het geld verstopt in een leren broekriem; deze had aan de binnenkant een ritssluiting. Wel even het geld in een stukje plastic verpakken vanwege het zweet.
Zo'n geldriem is te koop in de outdoorwinkels.
Een opmerking die ook voor centraal azie geldt: zorg voor nieuwe, niet te oude bankbiljetten. Biljetten ouder dan zoveel jaar en/of met scheurtjes willen ze soms niet accepteren.

Succes en veel plezier in Iran!
Hoi!

Inderdaad, vooral in Uzbekistan zijn ze gek op mooi flappen.
In Uzbekistan hangen ze die volgens mij aan de muur of zo want bij het kleinste scheurtje nemen ze de biljetten niet aan. In andere landen van (centraal) azie heb ik nooit last gehad.

Fiets de Wereld,
Marc