Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsstalling (4-6 weken) in Istanbul - Forum Wereldfietser

Fietsstalling (4-6 weken) in Istanbul

Midden oktober hoop ik in Istanbul aan te komen en omdat ik t.z.t. een periode in een ander buitenland moet zijn zoek ik een plaats voor het stallen van mijn fiets (bij voorkeur binnen / bewaakt) en mijn bagage (3 tassen in totaal 100L).

Heeft iemand tips of suggesties waar ik voor een periode van 4-6 weken mijn spullen kan deponeren in Istanbul of directe omgeving? (Hoeft niet kostenloos)

Omdat het geen fietsstad is denk ik niet dat er speciale voorzieningen voor mijn fahrrad. Luchthaven depot lijkt me niet praktisch (weinig ruimte, buiten de stad). Parkeren bij hotels kan misschien in de kosten gaan lopen als ik er niet slaap, t.o.v. particulieren sta ik een beetje argwanend.
Beste Sjeng Aon de Geng,

Probeer contact te zoeken met de Turkse fietsersbond. Ze hebben een afdeling in Istanboel, in de oude stad niet ver van Aya Sofia. In Istanboel worden een paar keer per maand demonstratiefietstochten georganiseerd om mensen te bewegen uit de auto te komen en op de fiets te stappen

Wellicht vinden zij het ook nog leuk als een Nederlandse fietser naar Turkije komt. Ze hebben ook een forum op hun site

http://www.bisikletliler.org/
Hallo Sjeng,
Ik zou even contact opnemen met één van de guesthouses in Sultanahmet. Moet geen probleem zijn daar je spullen een tijdje te stallen, als je er ook een paar nachten overnacht.
Ik heb goede ervaringen met Mavi Guesthouse en Mavi Onur en ken de eigenaren persoonlijk. Gooi eens een balletje op via e-mail zou ik zeggen. En je mag gerust mijn naam laten vallen. (ik heb toendertijd 7 weken in Istanbul gezeten en de websites gebouwd/onderhanden genomen en heb nog steeds contact)
Groeten uit Egypte,
Ali :D
Bedankt voor de tip @ bert en Sonali
Hoi Sjeng,

nee, geen toegang tot Syrië op het ogenblik. Er worden geen visa uitgegeven; niet in Amman, Jordanië en ook niet meer aan de grens. Ook vanuit het noorden kom je het land niet in (ervaringen van twee fietsers die het in de laatste maand geprobeerd hebben).
Ik denk dat de situatie nog maanden kan aanhouden. Demonstraties worden met de week groter, maar het regime lijkt niet van wijken te weten...
(tot zover onze correspondent in Caïro)
Ali