Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Iran naar de VAE - Forum Wereldfietser

Van Iran naar de VAE

Hoi

Over ruim 2 maanden vervolg ik mijn tocht vanuit India naar Iran om vanuit daar richting de VAE te fietsen. Ik heb enkele vraagjes voor degenen die ze weten te beantwoorden:

Gaat er een ferry van Bandar E Abbas naar de VAE? Hoe en wat is beste manier om de golf over te steken? Heb ik een visum nodig voor de VAE?

Andere tips over dingen die ik niet mag missen in Iran zijn uiteraard ook welkom!

Mijn dank zal groot zijn!

Wouter

Hoi!

Hoe groot is je dank? :wink:

Ik weet niks van de VAE maar heb vorig jaar in Iran gefietst (lange woestijn wegen met veel wind, voor jou in de rug).

Niet te missen in Iran:
Shiraz
Persepolis,
Yazd
Bam
Isfahan
Kerman
Valude (ijs)
Iraniers :)

Fiets de wereld,
whisky

whisky schreef: Persepolis,
de film Persepolis is ook een aanrader, maar die is vast verboden in Iran :cry:

En natuurlijk voordien de boeken Het huis van de moskee en Spijkerschrift van Kader Abdolah lezen!

Hallo Wouter,

Er gaan veerboten naar de UAE vanaf Bander E Abbas zie:

http://www.irantravelingcenter.com/valf ... n_gulf.htm.

Boten gaan naar Sharjah (20 km van Dubai) en vertrekken twintig kilometer ten zuidwesten van Bander.

Het kan wat gezeur geven om een ticket te kopen in Bander want het personeel heeft er bij reisagenten soms geen zin en zeggen zelfs dat er geen boot gaat. De boot zal vermoedelijk wel een tijdje blijven varen want er is een levendige handel (wit en zeer zwart) tussen Iran en de VAE en er werken duizenden Iraniers in de VAE.

Overigens gaan er ook boten vanaf Bandar Lengeh
Prinsen schreef:Hoi

Over ruim 2 maanden vervolg ik mijn tocht vanuit India naar Iran om vanuit daar richting de VAE te fietsen. Ik heb enkele vraagjes voor degenen die ze weten te beantwoorden:

Gaat er een ferry van Bandar E Abbas naar de VAE? Hoe en wat is beste manier om de golf over te steken? Heb ik een visum nodig voor de VAE?
Er geldt een visumplicht, op luchthavens krijg je die gratis (entreestempel die ook weer afgestempeld dient te worden) dus ik denk dat je eerst een ambassade moet opzoeken in Iran. Van Bandar Abbas vertrekken trouwens ook boten naar Dubai.

VAE is geen geweldig fietsland, of je fietst over snelwegen (die met een hekwerk van de woestijn zijn afgeschermd i.v.m. wildvee) of je moet cross-country door het meestal zachte zand. Misschien is het interessanter vanaf Iran naar Sur of Muscat (Oman) over te steken. Daar is het allemaal wat meer autoluw vooral als je landinwaarts fietst (naar Salalah bijv.)

Er geldt een visumplicht, op luchthavens krijg je die gratis (entreestempel die ook weer afgestempeld dient te worden) dus ik denk dat je eerst een ambassade moet opzoeken in Iran. Van Bandar Abbas vertrekken trouwens ook boten naar Dubai.
Je krijgt ook een visum als je met de boot gaat.
VAE is geen geweldig fietsland, of je fietst over snelwegen (die met een hekwerk van de woestijn zijn afgeschermd i.v.m. wildvee) of je moet cross-country door het meestal zachte zand. Misschien is het interessanter vanaf Iran naar Sur of Muscat (Oman) over te steken
Op zich klopt het wel wat je schrijft over de autowegen, maar er loopt een redelijke weg landinwaarts naar Oman. Je bent trouwens zo de VAE uit, klein landje. Er zijn ook goede mogelijkheden om direct langs de kust (oude weg) naar Muscat te fietsen. Best aardig.
Voorzover ik weet gaan er geen veerboten van Iran naar Oman en daar had ik al een keer naar gekeken.
Er gaan wel bussen van Dubai naar Oman.
Oman visum krijg je aan de grens.

Bedankt voor de gedetaileerde informatie allen!

Take off in 10 days....