Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat betekent het waarschuwingsniveau? - Forum Wereldfietser

Wat betekent het waarschuwingsniveau?

Wie kan mij vertellen wat het waarschuwingsniveau betekent dat ik in mijn Gebruikersprofiel heb staan? Ik heb waarschuwingsniveau "1".

Meer specifiek:
1. Welke niveaus zijn er?
2. Wat betekenen de niveaus?
3. Welke regels hanteert de Moderator voor het aanpassen van een niveau?

In de forumregels vind ik hier geen antwoord op. Er staat wél:

"Waarschuwing
Bij overtreding van de forumregels kun je een waarschuwing krijgen. De moderator zal altijd aangeven welke regel overtreden is, gebruikmakend van de nummering hierboven.
Wanneer je wel of niet een waarschuwing krijgt is niet altijd in regels te gieten. Sommige regels zijn heel helder, maar andere overtredingen zijn lastiger te beoordelen. Het is aan de moderatoren om te bepalen of je uitlatingen schadelijk zijn voor de sfeer. Als je herhaaldelijk een negatieve invloed hebt op de discussie - zonder dat er specifieke regels worden overtreden - dan zijn de moderatoren alsnog bevoegd om je toegang te ontzeggen.
De moderatoren doen hun best om rechtvaardig en onpartijdig te oordelen."
Afaik is 1 niks, 2 een waarschuwing en 3 een ban. Newbie of veelschrijver maakt niet uit maar van die 1 kom je niet af; of alleen richting een 2.
Kan mij herinneren dat er eerder dit jaar ook al een topic over was, of misschien toch vorig jaar. Kan 'm alleen zo snel even niet terugvinden. Misschien is iemand anders creatiever met trefwoorden? :)
Ha ha, dat was ik dus zelf :D

Wel apart dat het niet in de forumregels staat. Lijkt me toch relevant. :idea:

Verder schrik ik er toch wel van dat ik "waarschuwingsniveau 1" in mijn profiel zie; heel vriendelijk komt het op mij niet over. :?
Leon schreef:
di 03 dec, 2019 21:25
Ditte:
viewtopic.php?f=35&t=33025
Waarom krijg ik als lid van WF deze melding als ik op de "Ditte"-link klik?
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (17 KiB) 11669 keer bekeken
Heb je je wel ooit als lid aangemeld voor het Clubhuis? Dat is een aparte actie en een voorwaarde om erin te kunnen.
PeterVanRijn schreef:
di 03 dec, 2019 21:59
Heb je je wel ooit als lid aangemeld voor het Clubhuis? Dat is een aparte actie en een voorwaarde om erin te kunnen.
Voor de volledigheid: viewtopic.php?f=30&t=25705&p=244901
JanH schreef:
di 03 dec, 2019 21:47
Leon schreef:
di 03 dec, 2019 21:25
Ditte:
viewtopic.php?f=35&t=33025
Waarom krijg ik als lid van WF deze melding als ik op de "Ditte"-link klik?
Knipsel.JPG
Sorry. Da's onhandig. Een ex moderator schreef daar als antwoord:
hij schreef: Dit geeft aan hoeveel waarschuwingen je hebt gehad.

Zoals het in 'mijn tijd' was:
Drie strikes is (tijdelijk) uit. Daarna gaat de teller weer op nul. Kom je daarna weer op drie dan krijgt het een meer permanent karakter.
PeterVanRijn schreef:
di 03 dec, 2019 22:06
PeterVanRijn schreef:
di 03 dec, 2019 21:59
Heb je je wel ooit als lid aangemeld voor het Clubhuis? Dat is een aparte actie en een voorwaarde om erin te kunnen.
Voor de volledigheid: viewtopic.php?f=30&t=25705&p=244901
Bedankt!
De waarschuwing is een standaard forum hulpmiddel om een teller bij te houden en te documenteren wie, wanneer en waarom een waarschuwing heeft gehad. Zoals aangegeven, krijg je bij drie waarschuwingen een ban.
Maar Willem heeft een goed punt. Na een periode zou de teller ok weer een naar beneden moeten gaan. Dit is een handmatige administratie en omdat waarschuwingen niet zo vaak voorkomen, is hier nog niet goed naar gekeken of over nagedacht.
We zetten het ip ons lijstje.