Additionally, paste this code immediately after the opening tag: rondjes - Forum Wereldfietser

rondjes

Is het voor de profilering als club handig dat het Rondje Amsterdam en Rotterdam op het forum ‘Wereldfietser Activiteiten’ en het Rondje Utrecht op het forum ‘Overige Activiteiten’ staat?
Ik snap dat het tegen de ingesleten gewoonte ingaat als dat op één forum komt maar voor de buitenstaander die overweegt ‘waar zal ik dat weekend of die dag eens gaan fietsen?’ wordt dat een stuk overzichtelijker.

Bart
Och, wat mij betreft kunnen die ook bij de Wereldfietser activiteiten hoor, net als het Rondje Groningen.
In 2011 (of was het 2010?) was er nog wat minder animo in de omgeving Utrecht en wisselde het rondje telkens tussen Utrecht, Amersfoort en alles wat daar in de buurt ligt. Toen was de continuïteit nog niet zo zeker, dus gekozen om het bij "Overige" te plaatsen. Nu lijkt het al 6 maanden goed te gaan, dus dan maar bij "Wereldfietser activiteiten".

Amsterdam
Rotterdam
Groningen
Utrecht

Wanneer zijn Drenthe/Overijssel, Limburg, Arnhem/Nijmegen, Brabant en Zeeland aan de beurt...? :wink: Of is het daar minder mooi fietsen wellicht? :shock: :lol:
Verdraaid, is er zelf een rondje Groningen?
En een rondje Friesland?
Robertjan schreef:Wanneer zijn Drenthe/Overijssel (...) aan de beurt...? :wink: Of is het daar minder mooi fietsen wellicht? :shock: :lol:
Nee, daar is het prachtig fietsen. Maar waarom deze 2 over 1 kam geschoren worden, begrijp ik niet helemaal. Vanuit mijn huis is het al snel 70km fietsen naar de grens met Drenthe...

Rondje Twente, rondje Achterhoek, rondje Drenthe. Lijkt mij meer voor de hand liggen... Niet dat ik animo heb overigens ;) Ik fiets m'n rondjes graag sportief (race/mtb) op mijn eigen tempo... ;)
Henrie schreef:
Robertjan schreef:Wanneer zijn Drenthe/Overijssel (...) aan de beurt...? :wink: Of is het daar minder mooi fietsen wellicht? :shock: :lol:
Nee, daar is het prachtig fietsen. Maar waarom deze 2 over 1 kam geschoren worden, begrijp ik niet helemaal. Vanuit mijn huis is het al snel 70km fietsen naar de grens met Drenthe...

Rondje Twente, rondje Achterhoek, rondje Drenthe. Lijkt mij meer voor de hand liggen... Niet dat ik animo heb overigens ;) Ik fiets m'n rondjes graag sportief (race/mtb) op mijn eigen tempo... ;)
Maar in een groepje fietsen is wel gezellig en stimulerend. Dit heb ik tijdens het rondje Amsterdam van Koert ervaren.
Zelf organiseer ik al meer dan 2 jaar iedere dinsdag een fietstocht rond Amsterdam.
Het gaat bijna altijd door als het boven de 5 graden C . Snelheid 20-25km, 60-100km per keer. Mocht je het leuk vinden om een keer mee te fietsen dan
kan je me mailen. Je krijgt dan de wisselende startplaats, tijd en route. elisablok@gmail.com
De rondjes die georganiseerd worden in de verschillende provincies en steden in het land mogen allemaal in 'Wereldfietser activiteiten'. We (de moderators) proberen dit in de gaten te houden, maar soms zie ik het over het hoofd.
Mocht ik het missen en het moet verplaatst worden, stuur mij of 'moderator' dan even een PB. Dan zetten we het goed.

Overigens kun je een rondje ook op laten nemen in de nieuwsbrief en op de voorpagina van de site.
HansvanderVeeke schreef:De rondjes die georganiseerd worden in de verschillende provincies en steden in het land mogen allemaal in 'Wereldfietser activiteiten'.
Correctie. Om juridische redenen en met het oog op de toekomstige website (wens voor een 'agenda') heeft het (aspirant-)bestuur besloten de rondjes te scheiden van de activiteiten welke door de Activiteitencommissie georganiseerd worden. Functioneel betekent dit niets voor de rondjes, maar de juridische grondslag wordt daardoor beter opgevangen.

Uiteindelijk zullen alle rondjes dus bij "Overige activiteiten" moeten komen te staan.
Goed punt Bart, er is al eerder de suggestie gedaan om een kalender of (centrale) agenda te publiceren waarin alle activiteiten verzameld zijn, ongeacht of het een WF-vereniging activiteit of een persoonlijke of groepsactiviteit is. In één oogopslag de komende activiteiten zoals rondjes, opendagen, beurzen, verzending nieuwe WF blad, nieuwjaarborrel, weekendjes, etc, etc. Iets voor de Taskforce internet.

Oja, misschien moeten we er (voorlopig) "activiteiten" van maken waarbij de organisator vermeld staat in de begeleidende tekst mbt de aansprakelijkheid?
HansvanderVeeke schreef:We (de moderators) proberen dit in de gaten te houden, maar soms zie ik het over het hoofd ... Overigens kun je een rondje ook op laten nemen in de nieuwsbrief en op de voorpagina van de site.
Gisteren kreeg ik (moderator) een vraag van Edwin (bestuurslid) waarom rondje Utrecht van 13 juli niet in de activiteitenlijst staat.

Er is besloten om de rondjes niet meer onder de officiële WF-activiteiten te laten vallen, maar ze wel nog in een "overige activiteiten" agenda te vermelden.
Helder.

Maar verder is het me nog steeds een raadsel: waarom worden sommige rondjes wel en sommige niet op de site vermeld? Wie doet dat? Wat kan ik meer doen dan "in de gaten houden"? En bij wie moeten dergelijke activiteiten gemeld worden om ze in de nieuwsbrief of op de voorpagina gemeld te krijgen?