Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfietserwiki opgeheven - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wereldfietserwiki opgeheven

Jarno schreef:Wat betreft de fietsinformatie wiki pagina ding. Wie weet waar die naartoe zou moeten? Is http://wiki.vakantiefietser.be/index.ph ... tstechniek goed genoeg?
http://wiki.vakantiefietser.be/index.ph ... iets_kopen lijkt me beter. Toen de indeling werd gemaakt was er nog geen rekening mee gehouden dat er daarna iemand kwam die op de wf-website links wilde maken naar niet-bestaande subpagina's. Daarom bestaan de pagina's Reisinformatie, Fietsinformatie, Bijdragen, Zoeken en Hulpmiddelen niet. Het leek mij overbodinge overstructurering. (En ik hou niet van programma's als Een Vandaag die vóór het Journaal aankondigen wat er komt, na het Journaal nog een keer en tijdens het aankondigen alvast aankondigen dat er een aankondiging van het sportnieuws komt, om het onderwerpen daarna een voor een nog eens aan te kondigen, waarna je je afvraagt of het hele onderwepr niet in één zinnetje verteld had kunnen worden)
Peter_K schreef:
Ave Gone schreef:Die wiki is dan wel dezelfde qua inhoud...
Ik weet niet alle wijzigingen die ik aangebracht heb uit mijn hoofd, maar een vrij belangrijke die ik voor Ethiopië geschreven heb (je dient een vergunning te kopen in Dinsho als je vanuit het noorden via Bale NP naar Dola Mena wil fietsen), zie ik niet terug bij de Belgen.
dik5 schreef:...weet ik niet of jouw cynische toon veel bijdraagt aan een oplossing voor dit manco
Gaan debatteren over de toonhoogte leidt in ieder geval zeker niet tot een oplossing.

Communicatie over de wijze van communicatie leidt inderdaad niet direct tot resultaat. Het gaat echter om dat de verantwoordelijken het signaal oppakken en er mee aan de slag gaan. Als dit duidelijk naar de leden wordt gecommuniceerd, ontstaan er geen debatten op toonhoogte.

Ik ben het niet altijd eens met de uitingen van "Ave Gone" eens, maar ik kan zijn reactie goed begrijpen. Hij is niet zomaar iemand die loopt te brullen. "Ave Gone" heeft er héél veel tijd en energie gestoken. Deze leden heeft onze vereniging keihard nodig.

In het verslag van de laatste ledenvergadering staat dat het bestuur het contacten met de Vlaamse vereniging De Vakantiefietser gaat intensiveren. Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Jarno, mijn advies zou zijn om alles naar de wiki homepage te leiden. Dat is de enige wiki-pagina waarop staat dat de wiki ook van de Wereldfietser is.
Jarno schreef:Moest maar eens naar de ledenvergadering komen geloof ik.
Die ledenvergaderingen gaat het bestuur ook afschaffen. Die komt er straks ook niet.
Ave Gone schreef:
Jarno schreef:Wat betreft de fietsinformatie wiki pagina ding. Wie weet waar die naartoe zou moeten? Is http://wiki.vakantiefietser.be/index.ph ... tstechniek goed genoeg?
http://wiki.vakantiefietser.be/index.ph ... iets_kopen lijkt me beter.
Dank Leon, het is aangepast. De navigatie op het forum en de rest van de site zijn nu nog steeds niet geheel gelijk, maar ik laat dat liever voor wat het is. Tot iemand me inhuurt natuurlijk :wink:
Nu alleen nog regelen dat je ook iets kan aanpassen!
Als ik ingelogd en wel iets wil veranderen krijg ik de mededeling: "Uw bewerking is niet verwerkt, omdat de sessiegegevens verloren zijn gegaan. Probeer het opnieuw. Als het dan nog niet lukt, meld u zich dan af en weer aan. "
Na 5 pogingen heb ik het maar opgegeven 8)
Daarvoor moet je dus bij De Vakantiefietser zijn: http://www.vakantiefietser.be/contact/w ... ontacteren
Voor wie het over het hoofd heeft gezien:
moderator schreef:De wiki wordt beheerd door onze zustervereniging De Vakantiefietser in België. De persoon die voldoende technische kennis heeft om het probleem te verhelpen is aan het fietsen.
Robertjan schreef:Voor wie het over het hoofd heeft gezien:
moderator schreef:De wiki wordt beheerd door onze zustervereniging De Vakantiefietser in België. De persoon die voldoende technische kennis heeft om het probleem te verhelpen is aan het fietsen.
Hoe kunnen we zorgen dat er een vervanger is, als "de persoon die voldoende technische kennis heeft om het probleem te verhelpen" aan het fietsen is? Leden van de Wereldfietser en onze Vlaamse zusterorganisatie de Vakantiefietser zitten nog wel eens op de fiets.
Dan huur je toch iemand in?

De wiki is een van de belangrijkste onderdelen van de vereniging en trekt 1,2 miljoen pageviews per jaar. Dat zijn er in bepaalde opzichten meer dan het tijdschrift.
(4 uitgaven, 50 pagina's, 3000 leden: 4 x 50 x 3000 = 600.000)
Dat zit dan ook bij de aanbesteding inbegrepen. Is gewoon één van de vele aandachtspunten welke de afgelopen jaren naar voren zijn gekomen.
Robertjan schreef:Dat zit dan ook bij de aanbesteding inbegrepen. Is gewoon één van de vele aandachtspunten welke de afgelopen jaren naar voren zijn gekomen.
Hoe komt het dat wij dit niet weten?
Het lijkt er op dat hier geprobeerd wordt om organisatorische problemen middels (andere) software op te lossen. Met menig automatiseringsproject is gebleken dat dat niet werkt: als mensen de beperkende factor zijn moet daar de oplossing gezocht worden.
Ave Gone schreef:Dan huur je toch iemand in?
Er zit voldoende deskundigheid onder onze leden, maar je moet wel de juiste middelen inzetten om deze mensen te bereiken.