Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Aantal subfora verminderen? - Forum Wereldfietser

Aantal subfora verminderen?

Sinds enige tijd me aangemeld op dit forum en zelf ook wat zaken gepost. Daarbij is het me opgevallen dat het soms lastig is om het juiste subforum te vinden. Er zijn er (in mijn ogen) teveel en er is veel overlap. En soms ontbreekt er wat.

Een paar voorbeelden: Ik heb al meerdere keren gebruik gemaakt van Soetens fietsvervoer. Een zoekopdracht levert aardig wat treffers, maar er is eigenlijk geen enkel subforum waar het precies thuishoort.

Datzelfde geldt voor fietsen met GPS, dit onderwerp staat ook overal en nergens.

Met het samenvoegen van een aantal subfora komt er meer activiteit en wordt de discussie levendiger. Nu kijk ik vooral op "Bekijk actieve onderwerpen" om te zien wat er gebeurt en heb ik geen idee in welk subforum dit draadje staat.

Misschien is het onwennigheid van mijn kant, misschien ervaren anderen dit ook.
ericplan schreef:Nu kijk ik vooral op "Bekijk actieve onderwerpen" om te zien wat er gebeurt
Ik heb afgelopen voorjaar voorhet eerst telgegevens gezien van de hele website (het forum en het statische deel) en het blijft dat deze pagina met vette stip verreweg de meest populair pagina is van de hele site. De meeste (terugkomende ) bezoekers hebben dus geen behoefte subfora.
Meeste subfora zouden bijvoorbeeld ook met topic prefixes kunnen werken.
Er zijn plugins beschikbaar die dat regelen, cq afdwingen.
https://www.phpbb.com/community/viewtop ... p=14344561

Een voorbeeld hoe dat ingezet zou kunnen worden:
[vliegtuig] Ervaring met Ryanair van Dublin naar Eindhoven
[bus] Doorstart failliet Cycletours
Leon schreef:
ericplan schreef:Nu kijk ik vooral op "Bekijk actieve onderwerpen" om te zien wat er gebeurt
Ik heb afgelopen voorjaar voorhet eerst telgegevens gezien van de hele website (het forum en het statische deel) en het blijft dat deze pagina met vette stip verreweg de meest populair pagina is van de hele site. De meeste (terugkomende ) bezoekers hebben dus geen behoefte subfora.
Dus geen behoefte aan subfora? Of gebruiken die modus omdat het anders teveel geklik is om de interessante topics te vinden?

Voor mij persoonlijk zou ik zeggen dat laatste. Zeker op de smartphone.
Misschien dat ipv de off road activiteiten te plaatsen onder: 'overige activiteiten' er een item 'off road' bij kan komen?, alhoewel dit niet helemaal on topic is...