Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bike packing als apart subforum? - Forum Wereldfietser

Bike packing als apart subforum?

Bike packing is leuk, hip, nieuw en er komen een hoop vragen bij los (van een jongere generatie?) idee -> misschien een aparte forumplek hiervoor in te richten?

Groetjes, Yvon
Er is natuurlijk Yopies topic al: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... ikepacking

Of bedoel je zoiets niet?
Yopie's draadje , draad inmiddels :lol: is natuurlijk helemaal goed, maar ik dacht meer aan een plaatsje onder de forumindex. Hoe noem je dat eigenlijk?
Ah zo, ik snap 'm. En dan onder "bikepacking" weer subkopjes als uitrusting, nieuws, reizen enzo?

Zou best wat voor te zeggen zijn aangezien nu alles onder dat ene topic terecht komt.
Is op zich een idee, maar er zijn ook geluiden om het aantal subforums te beperken.
Zie dit topic http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 20&t=27961

Als we nu terugkijken op het forum, hoeveel topics zouden we er dan in kunnen plaatsen?
HansvanderVeeke schreef:Is op zich een idee, maar er zijn ook geluiden om het aantal subforums te beperken.
Zie dit topic http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 20&t=27961

Als we nu terugkijken op het forum, hoeveel topics zouden we er dan in kunnen plaatsen?
Al eens gekeken naar de topic prefix plugin? Lijkt me bij uitstek geschikt voor dit soort zaken. Dat zou ook heel goed kunnen voor het setje rond Fiets en vervoer, maar ook voor Reizen.
Daarmee hou je in de subfora meer activiteit en geef je ruimte aan dingen waar (nog) geen etiket voor is. (Zoals fietsvervoer door Soetens)
ericplan schreef:
HansvanderVeeke schreef:Is op zich een idee, maar er zijn ook geluiden om het aantal subforums te beperken.
Zie dit topic http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 20&t=27961

Als we nu terugkijken op het forum, hoeveel topics zouden we er dan in kunnen plaatsen?
Al eens gekeken naar de topic prefix plugin? Lijkt me bij uitstek geschikt voor dit soort zaken. Dat zou ook heel goed kunnen voor het setje rond Fiets en vervoer, maar ook voor Reizen.
Daarmee hou je in de subfora meer activiteit en geef je ruimte aan dingen waar (nog) geen etiket voor is. (Zoals fietsvervoer door Soetens)
Ook bestemmingen kun je prima kwijt met prefixes. Weg met de ellenlange lijst van subfora. Maar in plaats daarvan bijv gewoon binnen het subforum "Bestemmingen en Reisverhalen" de volgende topics:

[Europa] hotel Marseille voor fietser
[Europa] Meer dan 30.000 POI van campings voor in je navigatie
[Afrika] Fietsen in de Hoge Atlas tijdens de kerstweken 2016-2017
[Oceanië] Vraag: Fietsreis Sawadee Nieuw-Zeeland
[Europa] Cluny-Barcelona of Groene Weg Middel. Zee 2
[Amerika] TransAmerica Bike Trail op de racefiets
Etcetera

Voor "Fiets en Vervoer" kan dit inderdaad ook prima, bijv:

[Vliegtuig] fietsreis naar Makasser in Indonesië / Zuid Sulawesi
[Trein] Per trein via Helgoland?!?
Etcetera

Reizen zou ik anders structureren, naar type en situatie. Waarbij als subfora bijv. de volgende:
Trekkingsfiets
Bikepacking
E-bike
Ligfiets
Met kinderen
Kampeeruitrusting

En dan als prefixes, binnen ieder subforum, bijv: [Techniek], [Wielen], [Onderdelen], [Accessoires], [Tassen/Frame bags], [Reisverslag].

Bij voorkeur zouden reisverslagen ook een schaduwtopic mogen krijgen binnen de "Bestemmingen en Reisverhalen" subforum.
Het probleem van het prefixen vind ik dat mensen dat zelf moeten doen. Ik ben bang dat veel mensen dit niet doen. Gewoon omdat ze het zich niet realiseren, niet snappen of het nut niet van inzien. Als moderators verplaatsen we nu al regelmatig topics die verkeerd zij geplaatst. Dan moeten we ook nog de prefixen gaan corrigeren of toevoegen.

Daarnaast zie er nog niet de voordelen van in. maar goed, ik ben ook niet tegen verandering. Je zou het eens bij de bike-parking topics kunnen proberen.
HansvanderVeeke schreef:Het probleem van het prefixen vind ik dat mensen dat zelf moeten doen. Ik ben bang dat veel mensen dit niet doen. Gewoon omdat ze het zich niet realiseren, niet snappen of het nut niet van inzien. Als moderators verplaatsen we nu al regelmatig topics die verkeerd zij geplaatst. Dan moeten we ook nog de prefixen gaan corrigeren of toevoegen.

Daarnaast zie er nog niet de voordelen van in. maar goed, ik ben ook niet tegen verandering. Je zou het eens bij de bike-parking topics kunnen proberen.
Probeer het eens bij fietsvervoer. Voeg de vier subfora samen en voer een prefix in. Ik heb me niet in detail in de plugin verdiept, maar volgens mij is een nieuwe post verplicht met een prefix die je uit een drop-down-menu kiest. Dat worden dus de vier subfora-keuzes en overig. Daar is geen discipline voor nodig, je krijgt je bericht niet gepost zonder de keuze.

Waarom ik het een voordeel zou vinden? Op een regenachtige zondagmiddag wil ik best eens reisverhalen lezen, gewoon zonder specifiek doel. Door de splitsing in subfora wordt ik gedwongen een keuze te maken voor een land/regio, terwijl ik dat juist niet wil. Als fietser heb ik een hekel aan omwegen.