Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Goedkeuring berichten - Forum Wereldfietser

Goedkeuring berichten

Ik heb nog nooit eerder meegemaakt dat berichten pas worden geplaatst na goedkeuring van moderators. Ik kreeg deze melding nadat ik gisteren twee reacties had gepost. Het zorgt voor enorme vertraging in gesprekken. Waarom is er voor deze werkwijze gekozen? Het lijkt mij fijner en logischer als je gewoon kan reageren, en wanneer een reactie ongepast zou zijn deze vanzelf achteraf wordt verwijderd. Maar dit forum met liefhebbers van één onderwerp lijkt me nou niet een forum waar de helft van de reacties achteraf wordt verwijderd.

Hoelang duurt het voordat mijn reacties zichtbaar zijn? En geldt deze beperking voor iedereen?

Ik ben benieuwd!
De belangrijkste reden om dit te doen is het weren van spam. Op deze manier filteren we er wekelijks meerdere berichten uit die hier niets te zoeken hebben. Die zien jullie dus nooit, maar zijn er wel degelijk.

Het geldt voor iedereen die een eerste bericht plaatst.

Er zijn twee moderatoren en die kijken dagelijk op het forum. Maar soms zijn we ook wel eens een weekendje fietsen en dan kan het wat langer duren.
Het blijft vrijwilligerswerk...
Gaanmetdiebanaan schreef:Ik heb nog nooit eerder meegemaakt dat berichten pas worden geplaatst na goedkeuring van moderators. Ik kreeg deze melding nadat ik gisteren twee reacties had gepost. Het zorgt voor enorme vertraging in gesprekken. Waarom is er voor deze werkwijze gekozen? Het lijkt mij fijner en logischer als je gewoon kan reageren, en wanneer een reactie ongepast zou zijn deze vanzelf achteraf wordt verwijderd. Maar dit forum met liefhebbers van één onderwerp lijkt me nou niet een forum waar de helft van de reacties achteraf wordt verwijderd.

Hoelang duurt het voordat mijn reacties zichtbaar zijn? En geldt deze beperking voor iedereen?

Ik ben benieuwd!
Wonderlijk: als ik naar je bericht- en naar je profiel kijk heb je pas één bericht gepost. En dan ook nog een bericht waarin je je afvraagt waarom een (eerder?) bericht later getoond wordt.

Edit: De eerdere berichten zijn er weer.
De berichten zijn inmiddels kennelijk wel goedgekeurd.
Het verhaal van G was waarschijnlijk wat overgeformuleerd, of hoe noem je dat?
moderator schreef:De belangrijkste reden om dit te doen is het weren van spam. Op deze manier filteren we er wekelijks meerdere berichten uit die hier niets te zoeken hebben. Die zien jullie dus nooit, maar zijn er wel degelijk.

Het geldt voor iedereen die een eerste bericht plaatst.

Er zijn twee moderatoren en die kijken dagelijk op het forum. Maar soms zijn we ook wel eens een weekendje fietsen en dan kan het wat langer duren.
Het blijft vrijwilligerswerk...
Oh, het geldt dus alleen voor je eerste bericht? Vanaf nu wordt elke reactie direct geplaatst? Prima beleid dan, dan hebben de leden er ook weinig last van :)

Bedankt voor je reactie!

Edit: Ja dus, deze reactie is direct geplaatst.
Bij sommigen zou er ook nog na het eerste bericht eerst gekeken mogen worden of het bericht plaatsbaar is.