Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tijdinstelling forum gewijzigd? - Forum Wereldfietser

tijdinstelling forum gewijzigd?

In een onderwerp zag ik dat Wim iets poste terwijl het volgens mij nog de 14e was.

Volgens het forum loop ik dus een uur voor op de werkelijke tijd. Als ik in de instellingen kijk die ik niet heb gewijzigd is de tijdzone UTC+1 en staat automagisch zomertijd aanpassen op aan. waarom is dan toch opeens een uur later. (volgens de klok dan)?
Was mij ook opgevallen. En Parijs zit toch heus in dezelfde tijdszone als Nederland.
Hoe lang lopen jullie al mee op dit forum? :lol:

Deze vraag wordt na elke winter/zomertijd wisseling wel gesteld.
Peter, je vergist je in het "automagisch". Zo slim is phpBB niet :-)
gios schreef:Hoe lang lopen jullie al mee op dit forum? :lol:

Deze vraag wordt na elke winter/zomertijd wisseling wel gesteld.
we lopen allebei al een tijdje op dit forum rond, en als er gedoen zou zijn rond de wintertijd dan had ik dit verwacht in het laatste weekend van oktober en niet 2 weken later.

Ik denk dat er nu een eindgebruiker aan het werk is om uit te vinden waar die knop nu ook al weer voor diende. :wink:

Om 17:16 in ieder geval nog geen verandering.

Dan zelf maar even de zomertijd uitschakelen.
_Peter_ schreef:
gios schreef:Hoe lang lopen jullie al mee op dit forum? :lol:

Deze vraag wordt na elke winter/zomertijd wisseling wel gesteld.
we lopen allebei al een tijdje op dit forum rond, en als er gedoen zou zijn rond de wintertijd dan had ik dit verwacht in het laatste weekend van oktober en niet 2 weken later.

Ik denk dat er nu een eindgebruiker aan het werk is om uit te vinden waar die knop nu ook al weer voor diende. :wink:

Om 17:16 in ieder geval nog geen verandering.

Dan zelf maar even de zomertijd uitschakelen.
Dat moet altijd handmatig
Hoog tijd voor forumsoftware die dat zelf kan. En het blijft vreemd dat dat meerdere mensen pas 2 weken na het ingaan van de normale tijd opvalt dat het weer zo laat is.
Ja, jammer dat het niet automatisch gaat. Meestal plaats ik wel een bericht om de mensen erop te attenderen, maar dit keer ben ik het vergeten. :oops:
Ik zal het in de agenda zetten voor de volgende wisseling.
Frank, dankjewel. Wat echter vreemd is is dat de wintertijd nu das schijnbaar 2 weken later is ingegaan (op het forum dan). Dus techisch is er misschien ook wat aan de hand. Kan bovenstaande observering alleen niet onderbouwen met hard bewijs mocht dat nodig zijn.
Peter, het is wellicht wat verwarrend, maar het forum past zelf de tijd niet aan. Je kunt handmatig de tijd op zomertijd of wintertijd zetten op je profielpagina.

We zijn nu bezig met een upgrade van het forum, en zullen daarbij ook kijken naar een forumplugin die dat automatisch doet. Voor de volgende zomertijd zal die upgrade wel live staan.
Ik zag dat de tijd van het forum nog op zomertijd stond voor mij. Als dat bij jou ook is dan kunt dit wijzigen:

Als je ingelogd bent op dit forum en je ziet niet de juiste tijd linksboven (onder Forumoverzicht ), dan moet je de wintertijd (UTC +1) inschakelen in je profiel (Gebruikerspaneel -> Forumvoorkeuren). De forumsoftware weet nl. niet in welke tijdzone je zit en doet het blijkbaar nog niet automatisch. Zit je in een ander tijdzone, dan kun je dat daar ook instellen.