Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Plusjes bij gebruikersnaam - Forum Wereldfietser

Plusjes bij gebruikersnaam

Eigenlijk zou niet het totaal aantal plusjes bij ieders gebruikersnaam moeten staan, maar het gemiddelde aantal plusjes per bericht. Dat geeft een veel eerlijker beeld van de waardering voor de bijdragen van iemand.
Dat zou volgens mij een heel sterke promotie van slijmballerij zijn.
Plus dat die plusjes helemaal niets zeggen.
Vaak worden ze gegeven vanwege een "leuke" opmerking.
Dus echt representatief zijn ze toch niet
Haha, ik heb net ontdekt dat ik mezelf een plusje kan geven :lol:
... en dat de totaalteller ook de zelfgegeven plusjes telt. :shock:
Leon schreef:Haha, ik heb net ontdekt dat ik mezelf een plusje kan geven :lol:
Dat had ik ook.
Het bestaan van plusjes geven was mij onbekend, totdat ik op zoek naar de plek waar je voorheen kon aanklikken voor een PB, plotseling iets in het scherm zag veranderen: had ik mezelf kennelijk onbedoeld van een groen plusje :) voorzien.

Ik vraag me af waar het hele plusjes geven eigenlijk bedoeld voor is, wat is de functie of het doel?
Ik zit niet op Facebook, maar het komt op mij een beetje Facebookerig over.
Leon schreef:Haha, ik heb net ontdekt dat ik mezelf een plusje kan geven :lol:
... en dat de totaalteller ook de zelfgegeven plusjes telt. :shock:
Ja, maar anderen kunnen zien dat je jezelf op zit te plussen. Beetje sneu geval wordt je dan, als het van je eigen plusjes moet hebben :roll:
Ik ben geen voorstander van de 'like'-cultuur. Op een forum hoort wat mij betreft de bijdrage voor zich te spreken en hoeft die niet 'beoordeeld' te worden op gewenstheid of populariteit, evenmin als de schrijver ervan.
Naar mijn mening een kinderachtig gedoe, een goede inhoudelijke discussie kan goed zonder plusjes.
Ik maak heel spaarzaam gebruik van de plusjes-mogelijkheid. Wat ik er aardig aan vind is dat je je instemming kan betuigen met een bijdrage zonder dat je dat met woorden hoeft te doen. Een variatie op knikken tijdens een gesprek, of het 'hear, hear' in het Britse parlement.
+1
Precies. Per bericht is het heel aardig. Alleen voor de algehele bijdragen van iemand, vertekent het nogal of iemand 10 +jes heeft ontvangen in 10 berichten, of in 1.000 berichten. Daarom hoort bij de gebruikersnaam natuurlijk een gemiddelde te staan en niet het totaal.
Is dit feedback of kletspraat? Hoe dan ook, ik heb iemand willekeurig een plusje gegeven. Gewoon, omdat het kan, niet omdat het echt iets zegt: objectief wordt het toch niet. Je zou misschien nog kunnen denken aan een kort overzichtje van de meest gepluste berichten van een gebruiker maar kom, waar hebben we het over?
Felix, je hebt gelijk. Voor sommigen forumleden speelt (gezien het aantal berichten :twisted:) hun sociale leven zich af of dit forum en dat geeft een scheef beeld over hun inhoudelijke bijdrage.
Of je zou het aantal plusjes moeten delen door het aantal berichten.

(En eh, het is mij eerlijk gezegd nooit opgevallen dat je plusjes kon geven of krijgen. Misschien omdat ik ze nooit kreeg/krijg :( , maar ja, mijn levensgeluk en levensvreugde is niet van dit forum afhankelijk, dus vandaar ik daar nooit op heb gelet)
Ik heb jullie allemaal een plusje gegeven.
Los van dat, als je plusjes kan geven moet je ook minnetjes kunnen geven. En ik denk dat men daardoor enigszins geïrriteerd kan raken, wat een normale discussie niet helpt. Ik denk hierbij gelijk aan het plus-min-systeem van tweakers.net, waar regelmatig discussies over minnen en plussen in discussies zijn.
Eric Schuijt schreef:Felix, je hebt gelijk. Voor sommigen forumleden speelt (gezien het aantal berichten :twisted:) hun sociale leven zich af of dit forum en dat geeft een scheef beeld over hun inhoudelijke bijdrage.
Of je zou het aantal plusjes moeten delen door het aantal berichten.

(En eh, het is mij eerlijk gezegd nooit opgevallen dat je plusjes kon geven of krijgen. Misschien omdat ik ze nooit kreeg/krijg :( , maar ja, mijn levensgeluk en levensvreugde is niet van dit forum afhankelijk, dus vandaar ik daar nooit op heb gelet)
Kom op Eric, met de inhoudelijke bijdragen van 'sommige forumleden' die meer plusjes hebben verzameld dan jij, is niets mis. Die plusjes kunnen pas sinds de afgelopen winter worden gegeven, dus delen door het totaal aantal berichten heeft geen enkel nut. Ook ik haal niet mijn levensgeluk uit dit forum en beschouw een plusje als een simpel gebaar van waardering zonder daar veel betekenis aan te hechten. Het is hier geen Idols-competitie of fietsburgemeester-van-Amsterdam-verkiezing :wink:
Ik heb ook ooit een plusje gekregen en kreeg daarover dacht ik ook een notificatie van wie mij had geplust. Die notificatie kan ik niet meer terug vinden. Zijn die berichten nog terug te zien?

EDIT: Zie net dat ik de naam kan terugvinden via het gepluste bericht.
Het lijkt wel een reclame topic voor plus...https://www.plus.nl/
ik denk bij 'plus' ook aan een arts, die meldt dat de uitslag 'positief' is..... :oops:
Eric op de Fiets schreef:Het lijkt wel een reclame topic voor plus...https://www.plus.nl/
Dan toch meer van de Franse apotheken. In elk dorp.
Afbeelding
ErikB81 schreef:Ik heb jullie allemaal een plusje gegeven.
Ik heb jullie nu ook allemaal een plusje gegeven :D