Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe wijzig of verwijder ik een bericht? - Forum Wereldfietser

Hoe wijzig of verwijder ik een bericht?

In "V&A" lees ik: ".. je kan een bericht wijzigen (soms maar voor een beperkte tijd nadat het geplaatst is) door te klikken op de wijzig knop .."

Hoelang is die "beperkte tijd"?
Hier lees ik dat het een week zou zijn.
Klopt, het is inderdaad een week. En verwijderen kan een gewone gebruiker niet doen. (Behalve dat je je tekst binnen een week weg kunt halen.) Voor beide kun je, in principe, de hulp van een moderator vragen.

De reden dat we dit gedaan hebben is dat in het verleden er mensen zijn geweest die, om persoonlijke redenen, het nodig vonden al hun berichten te verwijderen of te vervangen door een '.'. Nu kun je discussiëren over wat daar het probleem van is. Wij (bestuur, moderators en beheerders) vonden toen dat dit de context uit een berichtenverkeer haalt en voor 'verminking' van de inhoud van het forum zorgt. Daarnaast hopen we dat mensen daardoor ook nadenken over wat ze op het forum schrijven en uitspraken, waarvoor ze zich later schamen of niet meer achter staan, achterweg laten.

We vinden dit zo belangrijk dat we zelfs een keer een herstel van berichten hebben gedaan toen iemand met de (on)juiste rechten al zijn berichten verwijderd had.


Ik hoop dat deze toelichting voldoende is. Je kunt er wat van vinden, je mag er ook wat over roepen maar ik verwacht dat er kleine kans is dat we dit gaan veranderen.
HansvanderVeeke schreef:Klopt, het is inderdaad een week. ..
Ah, duidelijk verhaal. Wellicht is het dan misschien handig in de V&A de tekst "soms maar voor een beperkte tijd" te vervangen door b.v. "tot een week" of "altijd een week"?
renel schreef:
HansvanderVeeke schreef:Klopt, het is inderdaad een week. ..
Ah, duidelijk verhaal. Wellicht is het dan misschien handig in de V&A de tekst "soms maar voor een beperkte tijd" te vervangen door b.v. "tot een week" of "altijd een week"?
Goed punt. Ik heb de tekst aangepast. Bedankt voor de suggestie.
Ah mooi.
Echter als ik klik op http://www.wereldfietser.nl/phpbb/faq.php en dan ga naar http://www.wereldfietser.nl/phpbb/faq.php#f2r1 zie ik nog de "oude" tekst. Dit ter info.