Additionally, paste this code immediately after the opening tag: zomertijd - Forum Wereldfietser

zomertijd

Kan het zijn dat het forum nog op zomertijd staat?

(dit bericht verstuurd om 09:47 maar ik zie in dit forum 10:47)
Ah, dank u.
Bij mij staat die ook verkeerd. Tijdzone staat default op UTC+2, dat moet standaard Europe/Amsterdam zijn lijkt me..
De software van de site kent, zover ik weet, alleen een persoonlijke tijdzoneinstelling. Dat betekent dus dat als je bij de tijd wilt blijven je dit tweemaal per jaar zelf moet aanpassen.
Ik heb zelf lange tijd een hardloopwebsite beheerd die gebruik maakte van ongeveer dezelfde software, en ik heb heb er in die tijd een gewoonte van gemaakt om als service voor de gebruikers de tijdzone aan te passen door het uitvoeren van een wijziging in de database. Maar databases beheren is mijn werk, ik kan me voorstellen dat niet elke sitebeheerder zich daar prettig bij voelt.

Peter
PeterVanRijn schreef:De software van de site kent, zover ik weet, alleen een persoonlijke tijdzoneinstelling. Dat betekent dus dat als je bij de tijd wilt blijven je dit tweemaal per jaar zelf moet aanpassen.
Dat is met de software-update van begin dit jaar verbeterd. Als je ervoor zorgt dat de tijdzone in je profiel op Europe/Amsterdam staat, worden zomer- en wintertijd automatisch aangepast.
Dat is goed te weten. Even gekeken en via de link die @PeterVanRijn eerder deelde, http://www.wereldfietser.nl/phpbb/ucp.php?i=165, kom je op de tab Forumvoorkeuren en daar staat de tijdzone instelling.

Mijn tijdzone stond niet op Europa/Amsterdam en dat maar even gewijzigd.