Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat doe ik fout met GPX-bestand online zetten? (klaar) - Forum Wereldfietser

Wat doe ik fout met GPX-bestand online zetten? (klaar)

Technisch vraagje
Ik ben een stukje aan het schrijven voor op het forum en wil een gpx-bestand online zetten. Maar iets gaat niet lekker.
De link naar een van de bestanden is: dit
Als ik er zelf op klik krijg ik echter
"Dit XML-bestand lijkt geen geassocieerde stijlinformatie te hebben. De documentstructuur is hieronder weergegeven."
In plaats van het bekende downloadvenster. (In FF en IE, W10PC)
Wat doe ik fout?
Als ik het als bijlage bji het forumbericht wil toevoegen stuit ik op een beperkingsmededeing die gpx bestanden niet toelaat.
Vreemd, hier op de iPhone maakt hij er meteen een download van. Is dat de bedoeling?
Ja dat is de bedoeling.
Bij browsers ook als je er met de rechtermuisknop ingedrukt op klikt, dan krijg je een menuutje om het gelinkte bestand te downloaden.

Ik denk dat als je het op een nette manier via het forum wil, dan zal er plugin voor phpBB geïnstalleerd moeten worden in de forum software.
Waarschijnlijk is de bestand opgeslagen als .gpx.xml ipv .gpx

Geen idee hoe het werkt maar ik heb zelf er ook af en toe last van.

kijk of je ergens de .xml af kan halen dan zou het moeten werken.
Ik heb even op de site van de Europafietsers gekeken, daar bieden ze gpx-bestanden als zip aan, en dat zal niet zijn omdat die gpx-en zo groot zijn. Ik denk dat ze zo dit probleem omzeilen.

Peter
Shane schreef:
di 11 dec, 2018 21:33
Waarschijnlijk is de bestand opgeslagen als .gpx.xml ipv .gpx
Een GPX bestand is XML qua structuur, vandaar dat de browser het zo weergeeft.

Misschien lukt het inderdaad met zip, ff testen.
Mini Molenroute.GPX.zip
(8.52 KiB) 353 keer gedownload
Inderdaad :D
Even .zip-en lost vaak veel vanzelf-openen-problmen op, hoewel microsoft/google steeds vaker de inhoud van .zip bestanden weer herkend en automatisch met een bijbehorende (net niet de juiste) applicatie opent. Dan is bijvoorbeeld wetransfer, een optie om bestanden beschikbaar te stellen met het linkje wat je krijgt als je het plaatst. Nadeel is wel dat het een beperkte periode beschikbaar is, wat ook wel weer een voordeel kan zijn.
Bedankt al voor de diverse ideeën. Ik ga morgen eens wat testjes doen.
Leon, jouw webserver weet niet wat een bestand met de extensie gpx is, en stuurt daardoor niet het juiste mimetype mee met het gpx-bestand. En daardoor weet de webbrowser niet wat ie met het bestand aanmoet.

Om dit op te lossen kun je het beste contact opnemen met je hosting provider. Die moet het juiste mimetype (application/gpx+xml) configureren voor extensie gpx.

EDIT: alternatief is dat je een bestandje in de hoofdmap van je website zet. Het bestandje moet als naam .htaccess hebben (N.B. inclusief de punt) en deze regel bevatten:

Code: Selecteer alles

AddType application/gpx+xml .gpx
Of misschien heb je hier wat aan: http://www.javawa.nl/webkaartje.html
eindgebruiker schreef:
wo 12 dec, 2018 00:54
EDIT: alternatief is dat je een bestandje in de hoofdmap van je website zet. Het bestandje moet als naam .htaccess hebben (N.B. inclusief de punt) en deze regel bevatten:

Code: Selecteer alles

AddType application/gpx+xml .gpx
Knip. Plak. Verplaats. Hernoem. Check. TNX!
Hij downloadt nou als een tierelier!