Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bericht verwijderd - Forum Wereldfietser

Bericht verwijderd

Beste Moderators
Julie hebben een bericht van mij verwijderd.
Het bericht voldoet aan de forum regels maar is jullie klaarblijkelijk niet welgevallig.
Ik zou graag met jullie in discussie gaan over hoe je een forum netjes houdt.
Durf het aan, haal de tekst van mijn bericht terug en leg uit wat voor jullie de reden is om het te verwijderen.
Met vriendelijke groet

Wat ik wilde zeggen is dit.
Op dit forum zie ik regelmatig dat schrijvers elkaar de maat nemen.
Neem nou onderaan pagina 12 over zadels.
Ik zou zeggen leven en laten leven.
Je houdt een forum netjes als je je eigen mening geeft over een onderwerp en je onthoudt van commentaar over wat anderen vinden.
Schrijf je eigen mening op. (over het onderwerp)
Daar kunnen anderen wat van leren.
er zijn een aantal berichten verwijderd in het topic over slaapzakken, waaronder minstens één van jou en ook twee van mijzelf. Dit doet de moderator soms als topics vervallen in een steeds slechtere sfeer, waarbij bijdragen al lang niet meer over het onderwerp gaan (in dit geval de zoektocht naar de juiste slaapzak van de openingsposter).

Jouw verwijderde bijdrage heb ik nog gelezen, en die bestond uit een soort goedbedoeld commentaar op de gang van zaken in het forum (een beetje zoals hierboven ook), met impliciet de oproep om netjes met elkaar om te gaan. Zo heb ik het althans begrepen. Ik kan me voorstellen dat je daarom verbaasd bent dat deze bijdrage van jou ook is verwijderd. Ik vermoed dat je de pech hebt gehad met de context waarin je bericht stond. Je reageerde duidelijk op de onvriendelijkheden in de posts ervoor. Omdat die posts eerst door de moderator werden weggehaald, zou het hele draadje niet meer logisch te volgen zijn als jouw bijdrage nog zou blijven staan.

Mijn twee verwijderde bijdragen bestonden in beide gevallen uit een vriendschappelijk bedoelde grap die mogelijkerwijs in het verkeerde keelgat van een enkele gevoelige ziel had kunnen belanden, iets waar ik overigens zeer zeker niet op uit was. Er waren ook berichten van anderen verwijderd. Sommigen daarvan waren onvriendelijk, anderen zijn waarschijnlijk weggehaald omdat ze toen niet meer in de context pasten (net als die van jou). Merk op dat deze berichten, inclusief die van jou, off topic waren in die zin dat de vraagsteller er niets wijzer van werd op het gebied van slaapzakken.

In het verleden gaven de moderatoren vaker netjes toelichting op het verwijderen van berichten. Maar dikwijls liep dat dan uit op heftige discussies met schrijvers wier berichten waren verwijderd, waarbij zij het deden voorkomen alsof de moderatoren hen iets vreselijks hadden aangedaan. De zeer beleefde toon waarmee jij de moderatoren nu om opheldering vraagt was daarbij meestal ver te zoeken. Op zeker moment is het beleid van de moderatoren veranderd en wordt er tegenwoordig minder of geen toelichting gegeven bij het snoeien.

Na enkele jaren lezen in dit forum heb ik dit snoeien door de moderatoren al vaak zien gebeuren en in de praktijk valt dat voor mij bijna altijd te billijken, ook de keren dat mijn eigen bijdragen werden verwijderd. Omdat de moderatoren van dit forum op mij overkomen als integere lieden zonder dubbele agenda die dit vrijwillig doen, vaak goed en noodzakelijk werk leveren, zo nu en dan een foutje kunnen maken, en gezond en gelukkig moeten blijven, denk ik dat het redelijk is om het gesnoei zoals dat gaat voor lief te nemen.

Hans
Bij deze wordt het topic gesloten, heb je commentaar op het modereren neem dan contact op met de moderators via een pb.
@Poppink, ik heb je een pb gestuurd.