Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vind ik leuk of word ik vooral leuk gevonden? (+) - Forum Wereldfietser

Vind ik leuk of word ik vooral leuk gevonden? (+)

Waarom staat bij een gebruiker wel het totaal aantal ontvangen likes, maar niet het totaal aantal gegeven likes?
willem.m schreef:
di 19 nov, 2019 19:47
Waarom staat bij een gebruiker wel het totaal aantal ontvangen likes, maar niet het totaal aantal gegeven likes?
Hou je dat niet zelf bij dan?

;)

Bij de statistieken heb je wel de Toon lijst met alle "vind ik leuks", maar dan moet je het nog wel zelf uitvogelen.
Omdat dan de likes helemaal een quid pro quo worden.
Omdat dan de likes helemaal een quid pro quo worden.
Hey Math, denk nou niet dat ik je 2x ga liken omdat je 2x hetzelfde bericht post 8)

Ik vind het wel interessant om de balans te zien tussen krijgen en geven van plusjes. Het zegt iets over wederkerigheid, zonder dat dit helemaal quid pro quo hoeft te zijn. Het zet me in elk geval aan het denken of ik niet wat vaker waardering kan hebben voor andermans bijdragen.
willem.m schreef:
di 19 nov, 2019 20:36
Het zet me in elk geval aan het denken of ik niet wat vaker waardering kan hebben voor andermans bijdragen.
Ik zal wel héél oud zijn maar dat liken doe ik nooit.
Het is iets waarmee ik niet opgegroeid ben, zal ik maar zeggen.
Wat overigens niet wil zeggen dat ik andermans bijdragen niet waardeer. Ik zal er in het vervolg beter op letten, beloofd. Misschien moet ik wat oefenen op Facebook of zo. Maar dan moet ik eerst een Facebook-account aanmaken.
Hey willem.m , niet te veel introspectie svp. Beter wat kritischer op anderen en op jezelf. Die likes zijn oppervlakkige en vaak onbenullige schouderklopjes.
*digitaal schouderklopje voor math*
Heb ik toch nog wat geleerd vandaag.... Vroeg mij al anderhalf jaar af wat die groene plusjes hier waren. :P
Maar een Like dus, om in Facebook termen te blijven. :wink:
Nu ik hier zo over die groene plusjes(+) lees, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar een top-10 van postings met de meeste plusjes/likes.

Dat zullen namelijk ongetwijfeld heel interessante, wetenswaardige en/of humoristische reacties zijn!
oohhww, ik dacht, Groene Kruis, "medication needed" :D :D :D
willem.m schreef:
di 19 nov, 2019 20:36
Hey Math, denk nou niet dat ik je 2x ga liken omdat je 2x hetzelfde bericht post 8)

Ik vind het wel interessant om de balans te zien tussen krijgen en geven van plusjes. Het zegt iets over wederkerigheid, zonder dat dit helemaal quid pro quo hoeft te zijn. Het zet me in elk geval aan het denken of ik niet wat vaker waardering kan hebben voor andermans bijdragen.
Ik ben gewoon leuker dan de anderen, dus ontvang ik mer likes daN ik uitdeel. Das logies tog?
Het wordt een lange donkere winter ...... pfff waar mensen zich al niet druk om kunnen maken :lol: :lol:
alstro schreef:
wo 20 nov, 2019 21:40
Het wordt een lange donkere winter ...... pfff waar mensen zich al niet druk om kunnen maken :lol: :lol:
Niet druk. Vooral nieuwsgierig hoe het werkt. Waarom sommige mensen een plusje geven, en andere niet. Ik vond een artikel over een wetenschappelijk onderzoek met een soortgelijke strekking, maar dan over FB likes en wat liken zegt over persoonlijkheid. Maar daar kwamen vooral cliche-dingen uit. En van social media is bekend dat hoe meer je liket, des te beter je getarget kunt worden. Scary :shock: Gelukkig zit ik niet op social media, en zijn mijn plusjes bij de WF veilig. (Of worden die ook doorverkocht?)

Maar goed, het is inderdaad wel een flutonderwerp, in de categorie 'met een kekke titel aandacht trekken'. :D
willem.m schreef:
wo 20 nov, 2019 21:52
Waarom sommige mensen een plusje geven, en andere niet.
Mijn plusjesbeleid is er eigenlijk niet. Ik ben in het 'werkelijke leven' niet erg impulsief, maar in het uitdelen van de plusjes wel. De belangrijkste criteria: Ofwel ik ben het hartgrondig met een bijdrage eens, maar heb weinig zinvols bij te dragen en kies dan voor een plusje in plaats van een "me too" reactie (niet te verwarren met #metoo). Ofwel ik vind de bijdrage geestig, dat kan ook tot een plusje leiden.
math schreef:
di 19 nov, 2019 20:29
Omdat dan de likes helemaal een quid pro quo worden.
'Quid Pro Quo' gaat inmiddels viral met dank aan een briljante tekst van Donald Trump.
Hier debuteert de Amerikaanse president als onverwacht talent in de punkband Ramones en hier is de softe versie van de Britse zanger Morissey.
Arme Joey, had 100 moeten worden en DT al een decennium diep onder de zoden van zijn golfterrein. Gabba Gabba Hey!

Nu heb ik 5 keer op dat kruis geklikt maar het blijft even groot.