Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reclame regels voor het forum. Mening gevraagd! - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Reclame regels voor het forum. Mening gevraagd!

164 berichten

Reclame beleid op het forum:

streng
18%
15
gematigd
57%
47
tolerant
25%
21

Tijd om weer terug naar het onderwerp te gaan. Erger ik me aan reclame? Jazeker. Maar moeten er daarom regels komen? Dat weet ik zo net nog niet. Het is namelijk best ingewikkeld om regels te maken die het kind (kennis) niet met het badwater (reclame) weggooien.

Het zou wel aardig zijn als er een mogelijkheid in het profiel komt waarmee je in één oogopslag kan zien of iemand financiële belangen heeft bij de verkoop van goederen of diensten die met fietsen te maken hebben.

Misschien de mogelijkheid voor onderschriften gewoon weghalen? Met toevoegen van boekenrubriek en de links-rubriek kan iedereen zijn waren of webpagina toch voldoende aanprijzen?

Verder laat ik wel mijn koopgedrag beïnvloeden door het forum-gedrag van dezen en genen.

Lisette
Heb als nieuwkomer de discussie over reclame met veel interesse gevolgd.
Ik heb allerlei argumenten voorbij zien komen, zoals bijvoorbeeld:

- het persoonlijk kennen van schrijvers en het daarom goed op hun waarde kunnen inschatten van de uitingen
- omdat er niet veel/nauwelijks verdiend wordt, is reclame geen issue
- objectiviteit bestaat niet

Waar het mijn inziens om gaat is dat je er als lezer niet op een later tijdstip achter wilt komen dat bepaalde schrijvers zakelijke belangen hebben. Of deze belangen groot of klein zijn doet er wat mij betreft niet toe. Het hebben van een winkel met bepaalde merken, het gesponserd worden door een merk of het behalen van een (marginale) opbrengst met schrijven, van al deze zaken wil ik van te voren op de hoogte zijn om ZELF één en ander in een bepaald perspectief te kunnen zien.
Dus wat mij betreft: transparantie!

Met veel belangstelling en respect voor een ieders mening heb ik deze topic gevolgd.
Als je een beetje het Forum volgt leer je mensen aardig kennen en kom je in antwoorden stellingen tegen waarbij mensen zich zelf wel eens tegenspreken.
Wat mij betreft blijf vooral schrijven en je mening geven. Ik heb in een korte tijd van 'aangehaalde' mensen veel opgestoken en vind dat zij dat vooral moeten blijven doen.
Ik ben volwassen genoeg om zelf te bepalen of ik merk X of type Y wil hebben/kopen bij E, M, of B enz.
Misschien is tas V. ontzettend goed maar ik ben ontzettend tevreden over O.

En de onderschriften of verwijzingen naar sites en/of boeken.....................
leuk juist er zijn al heel wat sites geweest die ik anders nooit gevonden had of laat ik het zo stellen niet goed naar gezocht heb.
En als iemand er een graantje van mee wil pikken, waarvan ik dan ook nog betwijfel of dit wel de bedoeling is/was..................So what!!!

Groet Bob

Waar ik mij mateloos aan erger is het feit dat men over zichzelf laat schrijven, dus "hij/zij heeft ..." ipv "ik heb ...".
De reklame op zich is niet erg mits het maar geen blinkende, lopende knipperende e.d. plaatjes/teksten worden.

Marco heeft toch wel een beetje gelijk...... Dat hij dit onderwerp aansnijdt begrijp ik ook, als je je boterham verdient in een bedrijf als het zijne en je uit principiele overwegingen geen reclame (afgezien van betaalde) maakt, is het een beetje zuur als je anderen reclame voor hun zaak en of producten op dit forum ziet maken.
Aan de andere kant kijkt denk ik iedereen wel door openlijke dan wel sluikreclame van forumgebruikers heen kijkt als duidelijk is dat men commerciele belangen heeft / gesponsord wordt. Dus is het misschien juist heel goed dat onder ieder bericht van Eric heeeeel duidelijk wordt gemaakt dat hij een winkel heeft.... :wink: En wie weet komt hij straks terug uit Azie en schrijft hij in dit forum dat die Signature een kl :? te fiets is......
Mijn idee: tolerantie! Zoals Bert al schreef zijn er al mogelijkheden om uitwassen tegen te gaan en waar Eric over de schreef ging nam ik het met een glimlach en een negerzoen, zoals hij dat zelf denk ik ook deed.
Overigens vraag ik me welgemoed af of bedrijven als Snel en Vittorio 1 fiets minder verkopen omdat ze niet van dit forum gebruik maken, persoonlijk of door gesponsorde wereldfietsers :?:
Zo... was het noemen van deze 2 merken nu reclame?

Naarmate je het forum van de wereldfietser langer bezoekt, haal je de personen die een commercieel belang hebben er wel uit. Het zijn er meer dan je denkt!
Berichten en bepaalde reacties van bepaalde personen lees ik dan ook door een andere bril. Je bepaalt nog altijd zelf wat je wel en vooral niet wil lezen. We leven nu eenmaal in een consumptiemaatschappij! Dat heeft zo zijn voor- en nadelen.

Ralph schreef:Naarmate je het forum van de wereldfietser langer bezoekt, haal je de personen die een commercieel belang hebben er wel uit. Het zijn er meer dan je denkt!
Als het er meer zijn dan ik/wij denken of weten, Is het misschien simpel om een lijst te maken van deze mensen waarin ook staat welk eventueel commercieel belang er dan is. Kan iedereen dan inzien en zijn/haar conclusies trekken, en weten wat voor een bril je moet opzetten als je van zo'n iemand een posting leest. daarmee houdt ook ieder zijn eigen verantwoording.

Mag ik ook op de lijst of vind je mij niet commercieel genoeg? Wat zijn de criteria?

Ik hou wel erg van dit soort lijsten :D :D

Groeten,

Rutger

www.rutgersreizen.nl
schrijver van het boek "fietsen langs brouwerijen"

Is het misschien simpel om een lijst te maken van deze mensen waarin ook staat welk eventueel commercieel belang er dan is.
Een lijst maken vind ik geen goed idee. Wanneer is zo'n lijst compleet en up to date? Ontdek hetzelf, net als fietsen.

Rutger schreef:Mag ik ook op de lijst of vind je mij niet commercieel genoeg? Wat zijn de criteria?

Ik hou wel erg van dit soort lijsten :D :D

Groeten,

Rutger

www.rutgersreizen.nl
schrijver van het boek "fietsen langs brouwerijen"
De criteria?? Wel, ik heb tien jaar lang in een ambachtelijk werkende bierbrouwerij gewerkt, dus jij mag op de lijst van mij. :wink: Moet het een zwarte of een witte lijst worden?

Ralph schreef:
Is het misschien simpel om een lijst te maken van deze mensen waarin ook staat welk eventueel commercieel belang er dan is.
Een lijst maken vind ik geen goed idee. Wanneer is zo'n lijst compleet en up to date? Ontdek hetzelf, net als fietsen.
"Landeninformatie" is ook "nooit af" en is ook niks meer dan een lijst. En die wordt ook gewoon bijgehouden door dat deze en gene opgedane ervaring er aan toe voegt. Dat werkt toch aardig?

Ralph schreef:Naarmate je het forum van de wereldfietser langer bezoekt, haal je de personen die een commercieel belang hebben er wel uit. Het zijn er meer dan je denkt!
Ach, "het zijn er meer dan je denkt" klinkt mij wat "to much".
Ik denk niet dat je boven de 15 uitkomt.
En zoals met bijna alle reclame; teveel reclame voor je eigen toko werkt meestal averechts.

We leven in een consumptiemaatschappij.
Reclame informeert en roept op tot consumeren.
Wanneer wij het onderling hebben over materiele zaken hebben wij het tegelijk over consumeren.
Wanneer M zijn boterham verdiend met dezelfde consumptieartikelen als E hoeft dat elkaar niet in de weg te staan, mits het er op een eerlijke manier aan toe gaat. Beiden vissen voor een deel in dezelfde vijver: Vijver vereniging de Wereldfietser.
Als de een zich via dit algemeen toegankelijke medium beter in de picture weet te plaatsen dan de ander, is er sprake van ongelijkheid. Dit zullen we naar mijn mening tegen moeten gaan. Niet de reclame op zich, die zit verweven in heel veel zaken waarover wij spreken.
Regels zijn regels,
Regels worden overtreden,
Regels moet je handhaven,
Bij overtreden regels moet handhavend worden opgetreden,
Bij handhaven hoort een sanctie,
Wie bepaald de sanctie,
Wie voert de sanctie uit.
Wie wordt WereldFietserForumPolitie,
Wie wordt WereldFietserForumJustitie,
Bij wie kan ik in bezwaar of beroep? De WereldFietserForumOmbudsman?
Zijn er nu geen mogelijkheden om "overtreders" aan te spreken?
Bestaat er nog geen WereldFietserForumWet en WereldFietserForumPolitie?
Als je regels maakt moet je ook de handhaving en sanctie beleid invullen en uitvoeren. Vaak kun je sociaal-handhaven zonder regels. Gewoon een "overtreder" aanspreken/mailen over zijn reclame teksten. Eventueel de posting verwijderen.

Hebben we (daar) extra regels voor nodig is mijn vraag. :?:

Wie steekt er zijn hand nog uit als hij of zij met de fiets de bocht om gaat. We hebben al genoeg onredelijke niet te handhaven regels in dit land.
Eric,
Je suggereert nu grotendeels dat er nu geen regels gesteld zijn, terwijl je in één van je zinnen toch duidelijk maakt dat er nu ook wel mogelijkheden zijn om overtreders aan te pakken. Dat betekent toch dat er nu - waar dan ook - ook wel een regel moet bestaan?
Wat wil je eigenlijk bereiken met bovenstaand verhaal?
Dat er geen duidelijke regels komen?
Dat is mijn punt in deze poll-discussie: was er gevraagd of mensen behoefte hadden aan vage, vrij onduidelijke of duidelijke regels, dan had elk redelijk mens toch gekozen voor duidelijke regels, niet?
Heb jij een voorkeur voor onduidelijke regels?
Leon
Leon schreef:Heb jij een voorkeur voor onduidelijke regels?
Ik wel!!
Want dan hebben de gebruikers van dit forum ook nog voldoende "speelruimte"!!

Maar blijkbaar is het hier voor sommige een kleuterklasje met allerlei verschrikkelijke excessen die strak aangestuurd moet worden en het liefst iedereen ook nog met een schoolkostuumpje aan. Maar helaas, de tijd van Mao CS is voorbij.
:wink:

Ik heb gestemd op gematigd. Ik stoor me niet aan een beetje reclame. Als iemand een product verkoopt wat goed is en waar op dat moment een discussie over gaat, vind ik het niet erg dat een 'commercieel' persoon aangeeft het gezochte product te verkopen. Anders komt het vaak via andere forum bezoekers ook wel naar boven. Bovendien nemen veel 'commerciele forummensen' ook deel aan inhoudelijke discussies.
Als het maar over fietsen gaat en de informatie forumgericht blijft, heb ik nergens problemen mee.
Leon schreef:Eric,
Je suggereert nu grotendeels dat er nu geen regels gesteld zijn, terwijl je in één van je zinnen toch duidelijk maakt dat er nu ook wel mogelijkheden zijn om overtreders aan te pakken. Dat betekent toch dat er nu - waar dan ook - ook wel een regel moet bestaan?
Wat wil je eigenlijk bereiken met bovenstaand verhaal?
Dat er geen duidelijke regels komen?
Dat is mijn punt in deze poll-discussie: was er gevraagd of mensen behoefte hadden aan vage, vrij onduidelijke of duidelijke regels, dan had elk redelijk mens toch gekozen voor duidelijke regels, niet?
Heb jij een voorkeur voor onduidelijke regels?
Leon
Leon dat vage, vrij onduidelijke, of duidelijke in dikke letters was niet de vraag. Je komt wederom met een eigen interpretatie.
bert sitters schreef:
Leon schreef:Eric,
Je suggereert nu grotendeels dat er nu geen regels gesteld zijn, terwijl je in één van je zinnen toch duidelijk maakt dat er nu ook wel mogelijkheden zijn om overtreders aan te pakken. Dat betekent toch dat er nu - waar dan ook - ook wel een regel moet bestaan?
Wat wil je eigenlijk bereiken met bovenstaand verhaal?
Dat er geen duidelijke regels komen?
Dat is mijn punt in deze poll-discussie: was er gevraagd of mensen behoefte hadden aan vage, vrij onduidelijke of duidelijke regels, dan had elk redelijk mens toch gekozen voor duidelijke regels, niet?
Heb jij een voorkeur voor onduidelijke regels?
Leon
Leon dat vage, vrij onduidelijke, of duidelijke in dikke letters was niet de vraag. Je komt wederom met een eigen interpretatie.
Ik poneer een stelling.
Ik vind jouw interpretaties en termen echt niet kunnen Bert!
Leon
nieuw als deelnemer op het blog, maar niet onbekend met de wereldfietser .
Ik vind de wereldfietser een heerlijk en eerlijke vereniging. Bestaande uit mensen met passie. Of die nu wel of niet een eigen toko hebben. Je proeft de passie. In de styl van het magazine, in de vragen en antwoorden op het blog. Iemand die tever gaat wordt er vanzelf 'uitgehaald'.
Diegene die een mooi boek maakt, fijne foto schiet of een eigen winkel begint die hier op de site zit doet dat vanuit de passie voor het fietsen. En voor de meeste is dat overigens echt geen vetpot. Meestal een mogelijkheid nog vaker bezig te zijn met hun liefste bezigheid. Fietsen.
Houd het tolerant, laat de wereldfietser blog rustig doorrollen.