Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gratis GPS OpenFietsMap - Pagina 15 - Forum Wereldfietser

gratis GPS OpenFietsMap

560 berichten
Ik snap het, ik doe je te kort, sorry :cry:

Frank
Bij het installeren van OFM_EU2013_N1.zip alarmeert mijn virusscanner (Avast versie 80.0.1483) wel heel erg hard. Is dit verwaarloosbaar of toch maar even wachten op een schone versie?
arnob schreef:Bij het installeren van OFM_EU2013_N1.zip alarmeert mijn virusscanner (Avast versie 80.0.1483) wel heel erg hard. Is dit verwaarloosbaar of toch maar even wachten op een schone versie?
Ik weet niet wat de alarmmelding is?
Kan je die mij mailen (screenshot oid?)

Aangezien Michael (die de kaarten al heeft geïnstalleerd) niet geïnfecteerd is neem ik aan dat het loos alarm is :wink:
Bij het installeren van Openfietsmap Scandinavia riep de installer dat die al geïnstalleerd was. De waarschuwing bleek te komen van de reeds geïnstalleerde RadReisekarte.
Deze kaart verwijderd en de installatie gaat vlekkeloos.
Niet schokkend, maar ik wilde het wel even melden.

Peter
Peter M schreef:Bij het installeren van Openfietsmap Scandinavia riep de installer dat die al geïnstalleerd was. De waarschuwing bleek te komen van de reeds geïnstalleerde RadReisekarte.
Deze kaart verwijderd en de installatie gaat vlekkeloos.
Niet schokkend, maar ik wilde het wel even melden.

Peter
Bedankt Peter, kan je precies zeggen welke Radreiskarte dat is? Want dat mag natuurlijk niet, zo'n dubbele Family ID. :(
RadReisKarte Skandinavie
Peter M schreef:RadReisKarte Skandinavie
Dat is wel héél toevallig...? Precies dezelfde kaart ID én hetzelfde gebied. :?
De tovenaar schreef:
Peter M schreef:RadReisKarte Skandinavie
Dat is wel héél toevallig...? Precies dezelfde kaart ID én hetzelfde gebied. :?
Wishfull thinking? :?

Peter
Peter, kan het een oudere versie zijn van die kaart? Ik heb even gecheckt maar zijn FID is 1200 en die van mij 10132. Die zouden probleemloos naast elkaar geïnstalleerd kunnen worden.

Hoe het ook zij, bedankt voor de melding, er zal sowieso een lijst komen waarin we dit soort nummers gaan registreren. Javawa is al aan zo'n lijst begonnen maar daar zie ik de RRK niet tussen zitten, zie http://www.javawa.nl/mapids.html
De tovenaar schreef:Peter, kan het een oudere versie zijn van die kaart?
Hmm... JaVaWa reinigt grondig. Niets meer van terug te vinden.

Wat ik nog weet is dat het een versie van oktober 2012 was. En het oorspronkelijke downloadbestand heb ik ook niet meer.

Peter
Peter M schreef:
De tovenaar schreef:Peter, kan het een oudere versie zijn van die kaart?
Hmm... JaVaWa reinigt grondig. Niets meer van terug te vinden.

Wat ik nog weet is dat het een versie van oktober 2012 was. En het oorspronkelijke downloadbestand heb ik ook niet meer.

Peter
Opgeruimd staat netjes :lol: Ik heb het op de mkgmap lijst gevraagd, het is wel noodzakelijk dat er een map ID lijst komt of althans wordt bijgehouden (Javawa? :roll: )

Nu je Javawa zegt, hoe heb je de kaart geïnstalleerd, met GMTK, of Mapconverter?
Of gewoon mijn installer gedraaid?
Gewoon de installer gedraaid.
Ok, 't zal dan wel een oude kaart geweest zijn. Heb nu de laatste Radkarte Scandinavië van december 2012 geïnstalleerd, geen conflicten.
De tovenaar schreef:Heb nu de laatste Radkarte Scandinavië van december 2012 geïnstalleerd, geen conflicten.
Je bent me voor. Ik had het ook even willen doen, maar ik raakte helemaal verdwaald in Europa.
Lijkt dus niet echt een probleem.

Kun jij je weer wijden aan de veertiendaagse update van de Europakaart. :D :D :D :D :D

Peter
Begin jij maar eerst met editten daar in Scandinavië :P

Ik zal tzt met Lambertus eens kijken of we de Europakaart op zijn server kunnen zetten. Op mijn pc kost dat teveel tijd, een keer per jaar gaat nog wel maar het moet niet veel meer worden. Je mag me overigens ook helpen met de aanschaf van een nieuwe snellere computer :)
De tovenaar schreef:Begin jij maar eerst met editten daar in Scandinavië :P
Ik ga mijn best doen in Zweden.

Peter
Er ontbreekt nogal veel bos op de Zweedse OSM kaart, daar weet je als boswachter wel raad mee? :wink:
De tovenaar schreef:Er ontbreekt nogal veel bos op de Zweedse OSM kaart, daar weet je als boswachter wel raad mee? :wink:
Ach, ik kwak hier en daar wel wat bomen neer.

Peter
arnob schreef:Bij het installeren van OFM_EU2013_N1.zip alarmeert mijn virusscanner (Avast versie 80.0.1483) wel heel erg hard. Is dit verwaarloosbaar of toch maar even wachten op een schone versie?
Ik heb van een andere Avast gebruiker hetzelfde bericht ontvangen.
Avast gooit de verdachte install.exe file weg (waarschijnlijk loos alarm, want ik heb de file getest op diverse online scanners) maar er is een alternatieve methode om de kaarten te installeren, en dat is mbv Javawa's Mapconverter. Je kan de (evt geschoonde) zip file slepen naar de Mapconverter en die doet dan de rest. Zie ook de aanwijzingen voor de Mac/Gmap installatie op de website.
Van Avast het bericht gekregen dat de installer schoon is en het inderdaad een vals alarm betrof, ze hebben hun virusdefinities bijgewerkt.