Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gratis GPS OpenFietsMap - Pagina 10 - Forum Wereldfietser

gratis GPS OpenFietsMap

560 berichten
m-gineering schreef:
Michael W schreef:Vreemd, ik krijg de nieuwste versie niet geïnstalleerd; ik zie alleen wat contourlijnen, verders helemaal niks 8)
en als je tig keer ctrl G indrukt?
Heb ik geprobeerd, werkt niet :wink:

Hij doet het nu wel, er staat een kaart met alleen de hoogtelijnen en een Openfietsmap Benelux. De kaart met hoogtelijnen heb ik verwijderd :wink:
Misschien een conflict met oudere Openfietsmap kaarten?
Mbv mapsettoolkit kan je kijken of er nog ergens problemen zijn met de kaarten die je in Mapsource hebt geinstalleerd.
De tovenaar schreef:Misschien een conflict met oudere Openfietsmap kaarten?
Mbv mapsettoolkit kan je kijken of er nog ergens problemen zijn met de kaarten die je in Mapsource hebt geinstalleerd.
Hij doet het nu, na herinstallatie. Eerst de oude kaart verwijderd !!
Met die mapsettoolkit heb ik die contourkaart verwijderd
Openfietsmap is nu ook bereikbaar via de URL openfietsmap.nl
Ik heb ook een poll aan deze topic toegevoegd om te peilen in welke mate welke versie wordt gebruikt.

Groeten, Minko
De tovenaar schreef: Ik heb ook een poll aan deze topic toegevoegd om te peilen in welke mate welke versie wordt gebruikt.
Het verstuurde formulier was ongeldig. Probeer het opnieuw te versturen.
Idd, de poll werkt niet. :?
Ik kreeg dezelfde melding, maar dacht dat het kwam omdat ik die poll had gemaakt. Kennelijk werkt het dus niet :cry:
Ik kan ook niet zien wat er mis gaat. Ik heb de vraag doorgestuurd naar de mensen die er wel verstand van hebben :wink:
Hier hetzelfde.

BTW voor de Mac is er ook een versie van Basecamp. Die gebruik ik en de Gmapsupp.img versie.
Frank schreef:Hier hetzelfde.

BTW voor de Mac is er ook een versie van Basecamp. Die gebruik ik en de Gmapsupp.img versie.
Frank,
Bedoel je Road Trip?
Hoe installer jij dat dan?

Groet,

Gee
Hallo Gee,

nee, ik bedoel Basecamp. Je kunt het programma hier downloaden:
http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=4449

De allernieuwste versie 3.1.3 kun je in de App store vinden, maar die verschilt niet zoveel van versie 3.1.2
Ik heb sinds enkele dagen ook de nieuwste versie. De oude had ik na herinstallatie van mijn computer niet meer geïnstalleerd en ik had geen problemen om de kaart te installeren. Ik gebruik ook de openmtbmap, velomap en nog een andere van RadReise, denk ik. De laatste intstaller van velomap blokkeert Mapsource, dan krijg ik een vieze error en niet de bekende register-error. De OpenFietsMap is geweldig. Ik wacht vol ongeduld op een fietskaart van Frankrijk.
s0lar schreef:Ik heb sinds enkele dagen ook de nieuwste versie. De oude had ik na herinstallatie van mijn computer niet meer geïnstalleerd en ik had geen problemen om de kaart te installeren. Ik gebruik ook de openmtbmap, velomap en nog een andere van RadReise, denk ik. De laatste intstaller van velomap blokkeert Mapsource, dan krijg ik een vieze error en niet de bekende register-error. De OpenFietsMap is geweldig. Ik wacht vol ongeduld op een fietskaart van Frankrijk.
Mooi dat de installatie goed is gelukt. Ik heb bij de light versie ook de kleuren wat aangepast.
Een witte achtergrond ipv groen, en de fietsknooppunt routes kon ik groen maken omdat de bossen toch ontbreken op die kaart.

Wb Frankrijk, daar wachten wel meer op ;-)
http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=11015

Ik moet eerst eens zien hoe ik de OFM Duitsland op één kaart kan tonen met de Benelux, dat valt nog niet mee.
s0lar schreef:Ik gebruik ook de openmtbmap, velomap en nog een andere van RadReise, denk ik. De laatste intstaller van velomap blokkeert Mapsource, dan krijg ik een vieze error en niet de bekende register-error. De OpenFietsMap is geweldig. Ik wacht vol ongeduld op een fietskaart van Frankrijk.
Zit er geen programma bij om die onwillige kaart weer te deïnstalleren?

Heb ik ook wel eens gehad, dat Mapsource niet wilde opstarten, omdat er een probleem met een kaart was. Je zou dit programma kunnen proberen:
http://www.javawa.nl/mapreverseconverter.html
Het programma heeft een heel ander doel, maar je kunt er ook kaarten in Mapsource mee deïnstalleren.
Of je gebruikt mapsettoolkit: http://sites.google.com/site/cypherman1/
Ik heb dezelfde ellende gehad met Velomap Spain, op meerdere pc's, zowel 64 bit als 32.
Maar niet alles is verloren: Velomap en Open-MTB-map zetten een uninstall.exe cq uninstal.bat in de installatie directory. Daarna heb je niet meer de betreffende kaart maar wel weer Mapsource.
In elk geval niet zomaar de kaart wissen, dan ben je verder van huis (zonder kaart).
Er bestaan meerdere tooltjes om MapSource te repareren in het geval van een onjuiste Registry Setting voor een kaart.
Deze heeft mij een paar keer geholpen, zonder dat het nodig is om de kaart te deïnstalleren.
En gelijk een goede oefening in de Tjechische taal; :D

==============================================
Garmin MapSource FIX - v0.2e (2008-04-09)
==============================================

GARMIN MapSource FIX is a tool which checks the registry database for broken links to
previously deleted or uninstalled maps. In case of such broken links you cannot
start Mapsource. Typical error message:

# There is a problem with the MapSource registry #
# Please re-install Mapsource and start again. #

http://www.path.cz/forum/viewtopic.php?f=20&t=22
De velomap die de problemen geeft, was de versie voor Frankrijk van 20 januari, ook die van Europa zorgt ervoor dat Mapsource met een foutmelding vastloopt. De versie voor België van 5 januari deed het wel.
Met MapSetToolKit krijg ik ze wel geïnstalleerd maar dan ontbreken er tegels her en der. Mapsource Fix en RegEdit heb ik al geprobeerd.
Het staat ook vermeld op de downloadsite van velomap. http://www.velomap.org/download/
Ik wacht op een nieuwere versie van Velomap of openmtb voor Frankrijk, de servers van openmtbmap liggen plat.
Mijn vader heeft een Garmin edge 800 gekocht en hier heb ik voor hem (een deel van) de openfietsmap op gezet, verder staan er geen kaarten op. Op zich staat de openfietsmap kaart goed op het apparaat denk ik, maar als je op de Garmin een route wilt maken naar een plaats dan vindt hij geen plaatsen, terwijl die plaatsen wel op de kaart staan. Wel werkt het als je zoekt op plaatsen in de buurt (of zoiets), dan krijg je een lijstje met plaatsen in de buurt waar je naartoe kunt navigeren. Heeft iemand enig idee hoe je op plaats moet zoeken op het Garmin apparaat zelf, dus zelf de plaatsnaam typen?
glrfndl schreef:Mijn vader heeft een Garmin edge 800 gekocht en hier heb ik voor hem (een deel van) de openfietsmap op gezet, verder staan er geen kaarten op. Op zich staat de openfietsmap kaart goed op het apparaat denk ik, maar als je op de Garmin een route wilt maken naar een plaats dan vindt hij geen plaatsen, terwijl die plaatsen wel op de kaart staan. Wel werkt het als je zoekt op plaatsen in de buurt (of zoiets), dan krijg je een lijstje met plaatsen in de buurt waar je naartoe kunt navigeren. Heeft iemand enig idee hoe je op plaats moet zoeken op het Garmin apparaat zelf, dus zelf de plaatsnaam typen?
Dat die sommige plaatsen niet kan vinden is een bug (zelfs Amsterdam staat er niet op). Je kan wel zoeken op adressen (Amsterdam staat er dan weer wel op). Of gewoon op de kaart aanwijzen (als je die plaats toch op de kaart ziet staan) en op GA klikken.