Additionally, paste this code immediately after the opening tag: welk waterfilter meenemen naar azië/afrika? - Forum Wereldfietser

welk waterfilter meenemen naar azië/afrika?

Ik hoop binnenkort naar Azië en later Afrika te vertrekken. Heeft er iemand advies welke waterfilter ik het beste meeneem?
mijn wensen: niet te zwaar/duur en weinig onderhoud..
wie heeft er advies?

dank!
MSR Miniworks.
dankjewel. gebruik jij die? wat is je ervaring?
Mijn bescheiden ervaring is dat die gewoon goed werkt. Ik heb eens van een test gehoord waarbij bij die van Katadyn (ondanks goed gebruik) de handels scheef gingen op den duur, doordat je die verticaal moet duwen. Bij de MSR's was dat dus niet.

Wel regelmatig even de steen schoon schuren, maar dat zal volgens mij met iedere waterfilter zijn.

Ik zou zeggen, lees DIT ook even. Dan ben je een stukje wijzer over waterzuivering.
Alu is nog steeds STERKER dan plastic..
De pocket is een stuk compacter..
Schroefmogelijkheid op Nalgene flessen (MSR) heb ik nooit gemist..
De mijne heb ik ook al weer jaren..
Afbeelding


http://www.youtube.com/watch?v=C0hGPPKUzCc
Lijkt wel een reclamefilmpje voor m'n Miniworks :lol::
Afbeelding

Welke direct aangesloten kan worden op m'n Dromedary Bag:
Afbeelding
(In hete omstandigheden is 2x 6L handiger dan 1x 10L, i.v.m. verdeling over de beide achtertassen. 1x 6L is i.h.a. voldoende voor Europa, behalve bijv. in Spanje 's zomers.)

Ik weet niet wie je citeert...?
Water heb ik dagelijks (8 maanden van Cairo naar Kaapstad) gefilterd met het waterfilter Katadyn Mini Ceramic dat maar 265 gr weegt. Flessenwater soms gezien maar bijna nooit gekocht, wordt met 4 liter per dag vrij duur en is met dat filter overbodige luxe. Filter doet het nog steeds, ook nadien gebruikt met bergwandelen. Ik lees bij een webshop : Speciaal ontworpen voor korte wandelingen ........ , ik zou Cairo Kaapstad via de Sudan geen korte tocht willen noemen :D
Ik ben net terug uit Malawi. Wij hebben de Katadyn Vario gebruikt. Erg fijne en solide filter. Met een dubbele slag. Ook krijg je gelijk er reserve afdichtingsringen en onderdelen bij. Voor zover ik weet bij MSR niet. Moet je apart bestellen.
Ook zat er al een lading carbon in om smaakjes (chemicalien) er uit te filteren.
aar ik heb er gelijk ook 2 extra ladingen bij besteld omdat 1 lading goed is voor ongeveer 200 liter water.

Ik heb deze in Engeland besteld (scheelt flink wat geld) bij:
http://www.ultralightoutdoorgear.co.uk
Ik zou ze even mailen, want hij staat niet op de site.

Maar we hebben er ook wel uit de waterpompen gedronken (ongezuiverd). Nooit last van gehad. Later hebben we het toch altijd maar gefilterd. Ook het leidingwater in de lodges.
We hadden ook een Steripen bij ons, maar die funtioneerde niet. Dan is het toch handig dat je een mechanisch filter nog bij je hebt.

Een plezierige vakantie toegewenst. :)
Fokko schreef: We hadden ook een Steripen bij ons, maar die funtioneerde niet. Dan is het toch handig dat je een mechanisch filter nog bij je hebt.
Waarom functioneerde jullie steripen niet Fokko?
En hoeveel heb je betaald voor de filter?