Additionally, paste this code immediately after the opening tag: einde oplaad sores ? - Forum Wereldfietser

einde oplaad sores ?

nee en het is ook geen perpetuem mobile. Leuk op stap en dan is het waterstofgas op...... Waar haal je dat zo snel vandaan?
Daarbij komt dat waterstof een van de brandbaarste gassen is (Hindenburg)
Voor het maken van waterstofgas is alleen maar water nodig en .......... een electrische gelijkstroom.......
Schiet dus nog niet op.
Pas als een brandstof cel loopt op zo iets simpels als alcohol of benzine, denk ik dat we er zijn.
erikheijn schreef:nee en het is ook geen perpetuem mobile. Leuk op stap en dan is het waterstofgas op...... Waar haal je dat zo snel vandaan?
Daarbij komt dat branstof een van de brandbaarste gassen is (Hindenberg)
Voor het maken van watersofgas is alleen maar water nodig en .......... een electrische gelijkstroom.......
Schiet dus nog niet op.
Pas als een brandstof cel loopt op zo iets simpels als alcohol of benzine, denk ik dat we er zijn.
Waterstofgas is wat lastig meenemen, dus er zal wel een vloeistof gebruikt worden zoals bv het giftige methanol ;)

:idea: Kan er niet iemand een laadapparaat maken dat je op de benzinebrander gooit?
erikheijn schreef:nee en het is ook geen perpetuem mobile. Leuk op stap en dan is het waterstofgas op...... Waar haal je dat zo snel vandaan?
Daarbij komt dat branstof een van de brandbaarste gassen is (Hindenberg)
Voor het maken van watersofgas is alleen maar water nodig en .......... een electrische gelijkstroom.......
Schiet dus nog niet op.
Pas als een brandstof cel loopt op zo iets simpels als alcohol of benzine, denk ik dat we er zijn.
Hindenburg.

En waterstof is zeer licht en verwaait, ook als het brandt. Da's een groot (veiligheids)voordeel ten opzichte van benzine of alcohol, vloeistoffen die op één plek uitbranden.

.tsooJ
Als de waterstof uit de brandstofcel komt is het nog niet vervlogen, maar al wel extreem brandbaar. Het brand, daar waar het vrij komt: het lek in de cel. Dan brandt het zo heet, dat de cel waarschijnlijk snel zal smelten. (melt down, China syndroom... :wink: )
Mooi ding, daar niet van, maar het is en blijft een nood voorziening.
Als je dan toch noodstroom nodig hebt, wat is er dan tegen het gebruik van de naafdynamo of een partij zonnecellen.
Maar daar zijn al draadjes over
erikheijn schreef:Als de waterstof uit de brandstofcel komt is het nog niet vervlogen, maar al wel extreem brandbaar. Het brand, daar waar het vrij komt: het lek in de cel. Dan brandt het zo heet, dat de cel waarschijnlijk snel zal smelten. (melt down, China syndroom... :wink: )
Mooi ding, daar niet van, maar het is en blijft een nood voorziening.
Als je dan toch noodstroom nodig hebt, wat is er dan tegen het gebruik van de naafdynamo of een partij zonnecellen.
Maar daar zijn al draadjes over
Ik zou me over dat flut beetje waterstof in vergelijking met de methanol en het blikje propaan dat je meesleept geen zorgen maken. Waterstof is sowieso een prutsbrandstof*) geen energiedichtheid en de knallen zijn ook maar tam ;)

*) Als je wil dat je zeppelin goed fikt moet je de huid verven met nitroglycerine pardon nitrocellulose
m-gineering schreef: :idea: Kan er niet iemand een laadapparaat maken dat je op de benzinebrander gooit?
We waren er op de TUE in 1985 al druk mee bezig. Het schijnt lastig te zijn om het uit de laboratiorium- en testsfeer te halen.
Zo'n ding dat 200 W levert i.p.v. 5 zou natuurlijk voor fietsers wel erg fijn zijn :D
Leon
Om achter de specs te komen heb ik op de link geklikt, daarna weer op een andere link enz. tot ik uiteindelijk 6 files met 1.92 MB mocht downloaden :(
Na het bekijken van die 6 .pdf-files heb ik nog steeds geen specs gezien, wel onzin als in :
"Users simply insert the PowerPukk fuel pack and add water to provide instant and limitless power on the go."
Limitless power ? Zelfs de zon (3.846×10^26 W) heeft z'n beperkingen ! Deze brandstofcel levert 5W, maar hoe lang heb ik niet kunnen vinden. Het doel van die 1.92 Mb info lijkt te zijn je zo weinig mogelijk feitelijke informatie te geven.

Wikipedia even op PEM FC en je ziet dat het gaat om het transport van waterstof-ionen, het is dus niet zo dat je met een blikje samengeperst H2 rondloopt, daar zouden ze bij vliegtuigmaatschappijen ook niet erg blij mee zijn :D
Da's toch niet zo moeilijk, een lader voor op de benzine brander?

Neem zoiets:

http://www.wilesco.de/wilesco/index.php ... =4&lang=en

Een goede dynamo, een flinke pint voor de stoker en die accu's zijn zo vol.
marsupilami schreef:Da's toch niet zo moeilijk, een lader voor op de benzine brander?

Neem zoiets:

http://www.wilesco.de/wilesco/index.php ... =4&lang=en

Een goede dynamo, een flinke pint voor de stoker en die accu's zijn zo vol.
Philips is in het pre-transistor tijdperk dapper bezig geweest met kleine Stirling motoren om al die kolonialen in Nederlands Indie een buizenradio te kunnen verkopen. Maar iets zonder omzetting eerst naar mechanische energie zou natuurlijk leuker zijn. :idea: Zou een een treefje met een matrix thermokoppels niet kunnen werken?
Iets met een ouderwetse fluitketel met een rad en dynamo i.p.v. een fluit. Tijdens het koken van de rijst/pasta/theewater wordt de batterij opgeladen.
en tegen de tijd dat we electriciteit kunnen maken met onze benzine brander gaan we zeker over op electrische fietsen die we dan op kunnen laden met de benzine brander...

zie daar: de brommer/motorfiets/auto.
neem gewoon geen electronica mee. probleem opgelost.
Het verdient geen energie label A, maar met een Peltier element kan het ook:

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=80434

Gewoon omdat het kan :wink: