Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Old man mountain - Forum Wereldfietser

Old man mountain

Hoi,

Iemand een idee waar ik een achterrek van Old man mountain kan bestellen. Vind ze hier en daar wel op Nederlands/ Belgische sites maar ik heb een rekje nodig met klemmen en die vind ik niet.
Vermoed dat het wel wat zal kosten om er eentje uit Amerika te laten overkomen.

bedankt,

Fre
Je zou de bekende fietsenmaker in Kiel-Windeweer kunnen proberen.
Fret,

Kijk eens op de site van M-Gineering.
Bedankt voor de info, nu blijkt wel dat ik zowat de enige fiets heb waar zo'n rek toch niet op valt te monteren vanwege het Active Braking Pivot systeem. Enige mogelijkheid is mss een nog langere achternaaf te gebruiken (als die al bestaan?) en daar het rek op te monteren maar ik weet niet of het wel aangewezen is zo'n rek onderaan een paar centimeters open te trekken.

iemand enig idee?

bedankt
Heb je het m-gineering expliciet gevraagd?
Wim
Hi Fret,

fietsen in Africa? Hoorde zoiets van een trek dealer.

Maar de uitdaging zit met de abp achterbrug hierin:
Afbeelding

De buitendiameter van de achtervork is een stuk breder dan bij standaard 135mm achtervorken. Ook de gebruikte snelspanner is speciaal voor deze achtervork, de moer zit aan de drive side vast, daar zijn 2 types in, voor een dunne snelspan as of een dikke voor AM assen.

Een bob gaat er niet op passen omdat deze niet breed genoeg is en er geen bob as door past.

Voor de OMM dragers zou het een en ander geknutseld moeten worden, weet zelf zo 123 geen goede fix.

Maar bv de Mule van tout terain zou wel mogelijk zijn, zit nl aan de zadelpen vast en is een geveerde eenwieler.

We hadden er nog wat over zitten te brainstormen maar als je een achterdrager monteert zal dit de vering aanzienlijk beïnvloeden. Weet niet waar je zo het beste mee weg bent.
Er bestaat ook zoiets als de freeload drager deze maak je met bandjes aan je fiets vast. Kost redelijk wat maar is misschien ook een oplossing.


Afbeelding
Fret schreef:Bedankt voor de info, nu blijkt wel dat ik zowat de enige fiets heb waar zo'n rek toch niet op valt te monteren vanwege het Active Braking Pivot systeem. Enige mogelijkheid is mss een nog langere achternaaf te gebruiken (als die al bestaan?) en daar het rek op te monteren maar ik weet niet of het wel aangewezen is zo'n rek onderaan een paar centimeters open te trekken.

iemand enig idee?

bedankt
Old Man Mountain dragers die je vastzet met de snelspanner kun je alleen monteren op achtervorken waarbij er geen draaipunt zit tussen spanner en staande achtervork. Je wil immers niet dat er beweging zit tussen de onderste en bovenste bevestigingspunten.

Een rekje dat alleen vastzit aan de staande achtervork of iets aan de zadelpen hangen zijn dan de overblijvende mogelijkheden
bedankt allemaal,

Africa zit er voorlopig nog niet in, eerst wat kortere tripjes en mss. volgend jaar voor een lange tocht gaan.
Die mule ziet er wel mooi uit maar heeft ook wel een stevige prijs en een fietskar lijkt mij toch altijd weer een gezeul op de vlieger of trein.
Ga eerst even kijken naar een achterdrager, beetje compacter reizen en als het echt niet lekker rijdt met men achetervering kan ik later nog een mooie fietskar kopen.
Die freeload lijkt mij de ideale oplossing behalve dat ik het er toch niet al te stevig vind uitzien. Denk toch dat ik hem ga bestellen, als het toch niet stevig genoeg moest zijn kan ik de drager nog altijd vooraan plaatsen voor wat minder zwaar materiaal.

In de toekomst mss. een eenvoudigere fiets samenstellen voor het reizen...
Fret, die freeloaders zien er inderdaad niet gek uit. Ze zijn zelfs in Nederland te bestellen, inderdaad niet goedkoop, maar dat is jouw fiets volgens mij ook niet. Weer eens wat anders dan Tubus.
Heel compact op pad gaan met een Carradice Camper Longflap zadeltas lijkt de simpelste manier. Maar dan kun je echt weinig meenemen. Verre tochten in onherbergzame streken lijkt me in de praktijk vrijwel uitgesloten. Als je dat wilt zul je op zoek moeten naar een andere fiets denk ik.
Wim