Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Meerdere GPS'en met meerdere fietsen - Forum Wereldfietser

Meerdere GPS'en met meerdere fietsen

Ik gebruik tot volle tevredenheid een Dakota 20 op diverse fietsen, waarvan sommigen zijn uitgerust met een GSC10 snelheids- en cadanssensor. So far, so good. Nu overweeg ik een Oregon (450) erbij te kopen, in wezen het grotere broertje van de Dakota 20. Meerdere sensoren met één GPS werkt prima, maar werkt het ook allemaal door elkaar? Gaat willekeurig welke GPS ik op m'n stuur klik, de data van de GSC10 opgepikt worden door de Oregon danwel de Dakota, en opgeslagen worden in mijn opgenomen track?

.tsooJ
Alien, als je ervoor zorgt dat het apparaat weet dat je een sensor met je GPS wilt laten communiceren; en dat volgens Garmin kan: zal die wat met de ontvangen informatie doen. Als je oude het doet zal de nieuwe het ook doen. Je zal de eerste keer wel je apparaten moeten pairen, net als dat je je mobiele telefoon met bijvoorbeeld je Bleutooth headset moet pairen de eerste keer. (pairen is paren zeg maar, bekend met elkaar laten maken) Zoek anders even met je favoriete zoekmachine.
Het gaat niet om een "oud" en een "nieuw" apparaat: het gaat erom meerdere sensoren en meerdere GPS'en te paren, zodat eender welke combinatie werkt.

.tsooJ
Joost, ik mag aannemen dat je niet 2 verschillende GPS'en op 1 fiets monteert. En zelfs dan zou het nog moeten werken. Volgens mij is het zo dat indien beide of meerdere apparaten (in dit geval sensors en GPS) bij elkaar in de buurt zijn dat ze elkaar herkennen en contact met elkaar leggen. Of dat ook gaat werken als GPS 1 en GPS 2 bij elkaar in buurt en in de buurt van de hun bekende sensors zal je proefondervindelijk uit moeten vogelen.
Even zoeken levert de volgende link op: https://forums.garmin.com/showthread.php?t=12183 Ik denk dat hier het antwoord min of meer gegeven wordt (al gaan ze hier van een ander apparaat uit).
Waarschijnlijk is wat ik bedoel heel goed mogelijk, als ik de ANT specificaties er zo eens op nasla: http://www.thisisant.com/technology/feature-highlights

Waarschijnlijk werken de GSC10 sensoren in broadcast modus, wat betekent dat elke gepaarde ANT ontvanger hun signaal kan oppikken. Dan zou het dus niet uitmaken welke GPS je op het stuur plakt: als er een signaal van een gepaarde sensor is, zal dat worden opgepikt.

De toekomst zal het leren, mocht ik inderdaad besluiten een Oregon aan m'n collectie toe te voegen.

.tsooJ
Pman schreef:Joost, ik mag aannemen dat je niet 2 verschillende GPS'en op 1 fiets monteert.
Jawel. Niet tegelijk, maar net hoe het uitkomt.

.tsooJ
[moderator] off-topic berichten afgesplitst naar eigen topic. Graag ingaan op de vraag van Joost. [/moderator]