Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Son naafdynamo: netbook opladen? - Forum Wereldfietser

Son naafdynamo: netbook opladen?

Voor mijn laatste vakantie (Noorwegen) heb ik mijn fiets uitgerust met een Son naafdynamo, een Ixon IQ-lamp van BM en de Ride and Charge van BM. E.e.a. gebruikt voor verlichting in de tunnels, maar ook om NIMH-batterijen voor mijn fototoestel op te laden. Het werkte uitstekend, maar was maar weinig nodig (3 keer).
Dus ik dacht: als ik zoveel capaciteit over heb, kan ik de Ride and Charge wellicht ook gebruiken om de Li-ion accu van mijn netbook op te laden?

Gerd
Gerd, leuk idee, om er achter te komen of dat ook werkt moet je wel de specs hebben van je netbook en die aanhouden tegen die van de ride and charge. Mijn eerste ingeving, het gaat niet werken aangezien de capaciteit die gevraagd wordt groter is dan wat er geleverd kan worden. Als het wel werkt horen we er natuurlijk graag meer over. Aan de andere kant, wat weegt dat netbook?
GerdC schreef:kan ik de Ride and Charge wellicht ook gebruiken om de Li-ion accu van mijn netbook op te laden?
weet niet meer waar ik het las, waarschijnlijk op een van de duitse sites over fietsladers, er zijn experimententen gaande met doorontwikkelingen van de rad-forum-lader waarmee zelfs een netbook van stroom kan worden voorzien. Te koop is er voorlopig nog niks.