Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Scheurtjes in Helsport tentstok - Forum Wereldfietser

Scheurtjes in Helsport tentstok

Ik wil de bezitters van een Ringstind tent van Helsport uitnodigen om hun tentstok goed te controleren op breukjes.

In het voorjaar had ik een nieuw tentstok gekregen omdat de originele ging scheuren.

Nu bij deze tweede stok zijn bijna alle uiteinden van de losse delen ook uitgescheurd en/of is het aluminium koppelstukje gebroken.

Heb mijn reis afgemaakt met 6 reparatiebusjes!!!!!!

Ter lering en vermaak. Aan één bijgeleverd reparatiebusje heb je niets. Als er eenmaal één deel kapot gaat volgen er snel meer. IK heb van een stuk waterleidingbuis nieuwe koppelstukjes gezaagd.

Afbeelding

Afbeelding
En nu natuurlijk de vraag: wat zegt Helsport? Zelf heb ik nog de oude rode stokken met gouden ringetjes en dat gaat nog steeds goed.
Wim
Vraag is ook hoe vaak dit voorkomt. Een aantal jaar geleden had Hilleberg dit probleem ook. Een fout bij de warmtebehandeling van het aluminium zorgde ervoor dat een paar procent van de stokken brak. Omdat het om relatief weinig stokken ging, waren er al veel in omloop toen het probleem ontdekt werd.

Grtjs, wltr
Nou lekker dan, ik heb toevallig een aantal weken geleden zo'n tent gekocht ter vervanging van mijn versleten Terra Nova Voyager.
Heb hetzelfde probeelm gehad bij mijn Eureka tent, uiteindelijk alle stokken vervangen door Eureka.

Oplossing voor onderweg, bij gebrek aan voldoende reparatiebuisjes: cola (of ander) blikje openknippen en met stukje blik een spalkje om de tentstok heen wikkelen. Beetje ducktape erom en je kunt weer even vooruit :)

Roef
ducktape om zo'n uiteinde zou ook mijn eerste gedachte zijn; dan blijft het onbevredigend dat een tentstok van een de(r)gelijke tent zo snel kapot gaat.
Ducktape alleen is niet voldoende, je moet t echt ook even spalken.

Roef
Ronald van der Perk schreef:Ik wil de bezitters van een Ringstind tent van Helsport uitnodigen om hun tentstok goed te controleren op breukjes.

In het voorjaar had ik een nieuw tentstok gekregen omdat de originele ging scheuren.
Helaas ook voor ons bekende plaatje, onze Helsport Fjelheimen camp 3 tent (uit 2008) begon ook binnen een jaar dergelijk scheurtjes te vertonen. Een scheur in de stok was zelfs zo erg dat de stok een fikse knik vertoonde, we mochten nog van geluk spreken dat 't niet door 't tentdoek heen was geschoten.
We hebben direct uit de winkel (Denig) nieuwe stokdelen meegekregen. Echter een paar weekjes terug zag ik toch weer kleine scheurtjes ontstaan in enkele stokdelen, of dit nog de oude delen zijn die de vorige keer niet zijn vervangen of de vervangen (nieuwe) delen weet ik niet omdat ze niet gemerkt waren.
Stokfabrikant is Yunan.

M'n Hilleberg van ruim 10 jaar oud met Easton alu stokken begon pas na 10 jaar enigsinds scheurtjes te vertonen.

Vraag me dus af of Helsport nu betere stokken leverd als in 2008.
Matthie9000 schreef:ducktape om zo'n uiteinde zou ook mijn eerste gedachte zijn; dan blijft het onbevredigend dat een tentstok van een de(r)gelijke tent zo snel kapot gaat.
Ducktape kan inderdaad het verder uitscheuren voorkomen.

Echter het stokdeel dat met het uitgescheurde stokdeel gekoppeld wordt of het koppelstukje dat wordt gebruikt om te koppelen heeft ook een opdonder gehad en zal na verloop van tijd gewoon breken.

Dat had ik dus. Bij 3 delen die omwikkeld waren met ducktape brak een paar dagen later het aluminium koppelstukje (zie foto)

Afbeelding
Zoals ik al in een ander draadje aangaf, heb ik hetzelfde probleem gehad als op de laatste foto te zien is. Tijdens een reis van 10 weken zijn 3 pole connectors gebroken. Ik heb het gerepareerd met reserveonderdelen, en toen die op waren met stukjes aluminiumbuis op maat gemaakt met ducktape. De stokdelen zelf zijn niet gespleten of gebarsten.

Terug in Nederland heb ik van Zwerfkei een volledige nieuwe stok gekregen. Nu maar hopen dat het niet meer voorkomt, anders zal ik maar eens zoeken naar een vervangende stok van een ander merk. Buiten de enorm slechte kwaliteit van de stok ben ik namelijk wel tevreden over de tent.
Ronald van der Perk schreef:Dat had ik dus. Bij 3 delen die omwikkeld waren met ducktape brak een paar dagen later het aluminium koppelstukje (zie foto)

Afbeelding
Ik vind dit er uit zien alsof de koppelstukjes gedraaid zijn met een beitel die een te scherpe punt had. Simpele productiefout. Hopen dat de koppelstukjes van onze tentstok uit een andere batch komen.

grtjs,

Walter
Wim schreef:En nu natuurlijk de vraag: wat zegt Helsport? Zelf heb ik nog de oude rode stokken met gouden ringetjes en dat gaat nog steeds goed.
Wim
Ja, ik zou graag eens een briefje naar Helsport zelf willen schrijven maar deze fabrikant heeft zich goed afgeschermd. Ik kan op de site nergens een contact adres vinden. Correspondentie zal dus via de verkoper, in dit geval Carl Denig, moeten lopen.

Ronald
www.helsport.no/ even google wel in het noors 4de in het rijtje .heb bij alldek een nieuwe stok besteld 36 € en je weet wat .
Ronald van der Perk schreef:Ja, ik zou graag eens een briefje naar Helsport zelf willen schrijven maar deze fabrikant heeft zich goed afgeschermd. Ik kan op de site nergens een contact adres vinden.
http://www.helsport.no/no/OM_HELSPORT/kontakt_oss/

Wij hebben al jaren hetzelfde probleem... Ik vind de tent echt super en ik ben ook erg tevreden over de geweldige service van Helsport, maar we hebben al met al wel drie setjes stokken opgebruikt tijdens onze reis (steeds gratis door Helsport opgestuurd waar dan ook ter wereld). Wel al lang op reis natuurlijk, maar toch...
We hadden altijd die rode stokken, die zijn nu uit de handel, maar de nieuwe "gouden" zijn niet beter. Idd ook last van breuk in het koppelstuk en veel scheuren in de buis. Helaas. Maar zolang Helsport ons blijft voorzien van gratis stokken, blijf ik deze fantastische tent gebruiken. En hopen dat ze betere stokken vinden. :wink:
Ali

ps wij gebruiken de Isfjell 2; de Fjellheimen is de opvolger van deze tent.
Goed van jullie. Ik heb naar een kontaktadres gezocht op de Engelse site en daar staat het niet, bedankt.

Ronald
Ronald van der Perk schreef:Ik heb naar een kontaktadres gezocht op de Engelse site en daar staat het niet, bedankt.
Tuurlijk wel :wink:
http://www.helsport.no/en/SERVICE/
Troost je Ronald: ik heb gisteren ook tevergeefs een kwartier gezocht.....
Wim
Zelfs een postadres en telefoonunummer:
http://www.helsport.no/no/OM_HELSPORT/kontakt_oss
Helsport AS
P.O. Box 25
7224 Melhus
Telefon: +47 72 87 83 00
Leon
Wim schreef:Troost je Ronald: ik heb gisteren ook tevergeefs een kwartier gezocht.....
Wim
Ja, soms kijk je er gewoon overheen of zie je door de tabbladen het bos niet meer. In ieder geval allemaal bedankt voor de info

Ronald
Dat ligt ook een beetje aan de ontwerper van de site, want normaal gesproken als je een 'drop-down menu' hebt, dan ga ik er vanuit dat de tab zelf niet gebruikt wordt. Dat is dus hier op de Engelse variant wel het geval.