Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Scheurtjes in Helsport tentstok - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Scheurtjes in Helsport tentstok

Hier nog even een update van mijn ervaringen.

Op de mail die ik meer dan een week geleden naar Helsport heb gestuurd heb ik nog geen antwoord.

Verleden week ben ik met mijn stok naar Carl Denig Nieuwegein gegaan. Per slot van rekening had ik daar de tent gekocht dus zijn zij mijn eerste aanspreekpunt. Aanspreekpunt? Ik kwam daar en hoefde eigenlijk niets te zeggen of uit te leggen. Bij het zien van de stok was het commentaar. Oh, ik zie het al, een Helsport stok. U krijgt meteen een ander merk stok want deze stokken zijn slecht. Een stok van het merk DAC Featherlite NSL Green werd keurig op maat gemaakt en inclusief een reparatie busje aan mij overhandigd. Op een tafel achter in de winkel lag een stapel kapotte Helsport stokken, ik kon ze zo snel niet tellen maar het waren er zeker een stuk of 12.
Niets dan lof over de service bij Carl Denig Nieuwegein.

Tot zo ver, Ronald
Het topic loopt alweer een tijdje, maar zojuist ook maar even gekeken naar de stokken die bij mijn fjelheim camp double gelevert zijn. Ook Yunan Air-Hercules FC stokken en dus als ik het topic goed gelezen heb ook kwetsbaar. Voor zover ik kan zien zijn er nog geen (haar)scheurtjes aan het optreden in de stokken of in de koppelstukjes.
Vraag me af wat op dit moment nu wijsheid is. De stokken zijn nog heel en vertonen geen sporen van zwakte, maar als zoon stok breekt en daarmee het tentdoek doorboort ben ik verder van huis. Is er al een algemene terugroep actie van deze stokken? (Ik heb de tent destijd via outdoor-discount.com (duitsland) gekocht als dat een belangrijk detail is.)
Hmmm, ik heb zelf net een Helsport Vidda Light 3 gekocht, ook met de Yunan stokken... Ook ik ben een beetje bevreesd voor mijn tentdoek, zou het helpen om preventief de uiteinden van de stokelementen te voorzien van wat ducttape?

Ben wel benieuwd hoe Helsport reageert, als Carl Denig niet verbaasd is en zo andere stokken mee geeft, dan moet dit wel een bekend probleem zijn, ook bij Helsport zelf.

Ik kon zo snel niet een winkel vinden die losse DAC tentstokken verkoopt trouwens, dat zou dus een goed alternatief zijn voor de Yunan stokken als ik het goed begrijp.
Lampo schreef:
Ik kon zo snel niet een winkel vinden die losse DAC tentstokken verkoopt trouwens, dat zou dus een goed alternatief zijn voor de Yunan stokken als ik het goed begrijp.
Wat dacht je van Carl Denig?
Ronald van der Perk schreef:Hier nog even een update van mijn ervaringen.

Op de mail die ik meer dan een week geleden naar Helsport heb gestuurd heb ik nog geen antwoord.

Verleden week ben ik met mijn stok naar Carl Denig Nieuwegein gegaan. Per slot van rekening had ik daar de tent gekocht dus zijn zij mijn eerste aanspreekpunt. Aanspreekpunt? Ik kwam daar en hoefde eigenlijk niets te zeggen of uit te leggen. Bij het zien van de stok was het commentaar. Oh, ik zie het al, een Helsport stok. U krijgt meteen een ander merk stok want deze stokken zijn slecht. Een stok van het merk DAC Featherlite NSL Green werd keurig op maat gemaakt en inclusief een reparatie busje aan mij overhandigd. Op een tafel achter in de winkel lag een stapel kapotte Helsport stokken, ik kon ze zo snel niet tellen maar het waren er zeker een stuk of 12.
Niets dan lof over de service bij Carl Denig Nieuwegein.

Tot zo ver, Ronald
Helsport wordt waarschijnlijk flink belaagd met dergelijke e-mail nu :(

Even rondzoeken geeft:
http://www.dacpole.com/html/nsl_new.htm
(Dongah Aluminum Corp. Korea)
en dat ze aardig wat doen in aluminium stokken.
Hopelijk zijn ze beter dan Yunan.
Ze lijken in iedergeval 'groener' te zijn in de produktie.

oa Eureka, Hilleberg en Exped lijken ze ook te gebruiken.
M'n oude hilleberg heeft Easton stokken (uit ca 1995).

Verder aardig tent verhaal van REI:
http://www.rei.com/expertadvice/article ... -tent.html

En outdoorgearlab lijkt er wel over te spreken te zijn:
http://www.outdoorgearlab.com/4-Season- ... berg-Tarra

maar 's een ritje naar Nieuwegein maken.
TravelDuck schreef:Helsport wordt waarschijnlijk flink belaagd met dergelijke e-mail nu :(
Wellicht wordt het een terugroepactie?
Dat is in ieder geval beter voor de PR.
Leon
Ronald van der Perk schreef:
Lampo schreef:
Ik kon zo snel niet een winkel vinden die losse DAC tentstokken verkoopt trouwens, dat zou dus een goed alternatief zijn voor de Yunan stokken als ik het goed begrijp.
Wat dacht je van Carl Denig?
Ook op hun site staan de tentstokken niet los vermeld, ik denk dat wanneer ik daar met mijn nieuwe Yunan stokken aan kom zetten, ik niet gelijk nieuwe DAC stokken krijg ter vervanging. Ik heb ook geen idee wat een setje nieuwe tentstokken zou kosten. Vandaar mijn vraag.

Een terugroepactie zou helemaal mooi zijn, maar ik vrees dat men ervoor kiest om op basis van teruggebrachte gebroken tentstokken de tentstokken te vervangen. Wat wel interessant is, is dat Carl Denig kennelijk al gestopt is met het omruilen voor nieuwe Yunan stokken van Helsport.
Was vandaag nog even bij Carl Denig in Nieuwegein, de desk bij de tenten lag vol met kapotte yunan stokken van Helsport... Heb nu toch ook maar een e-mail naar Helsport gestuurd. Voor het geld dat ik ervoor heb betaald wil ik een goede tent met goede stokken en geen tent waarvan ik weet dat de stokken kapot gaan, maar niet weet wanneer ze kapot gaan. Dat slaapt toch minder lekker, zeker bij slecht weer...
Zelf zeer goede ervaring met Dac (9 mm) en Easton (10 mm) stokken op mijn resp 8 jaar oude Hilleberg nammash en 10 jaar oude Birdland ellips tent. Nog geen enkel haarscheurtje te zien. De Birdland/Lowland "nieuwe stijl" (na het samengaan met Lowland) is nu ook met yunan stokken uitgerust. Bij vrienden van ons braken die ook al vrij snel en er zitten nu de oude Dac stokken van zijn vorige Birdland ellips in.....

Ben Huve
Mijn brief naar Helsport, waar ik eerder melding van maakte, is op 4 november de deur uitgegaan, tot op heden geen antwoord. Ik geef het een maand, als er dan geen antwoord is, op naar Carl Denig!
Zelfde ervaring. Mijn mail is verstuurd op 5 november, alleen een automatisch gegenereerde ontvangstbevestiging via de mail.

Ronald
Zelfde ervaring, nog geen reactie ontvangen op mijn e-mail van 15 november j.l., alleen een ontvangstbevestiging...
Inmiddels heb ik een bericht ontvangen van Helsport, waarin het probleem onderkend wordt. Wel is het jammer dat ik nog niet zeker weet of mijn tent al die andere connectors heeft of nog de oude:

Hi Maarten

Yes, we have had some problems with the Yunan Scandium poles, and specially the floating connectors. The connectors from the last season are produced in a new way with a new material, and there shall be now problem. Except from that we are working with Yunan to develop a new type of aluminum which can replace the Scandium, which is strong, but a bit brittle.

If you have any problem with the poles we will replace them.

Hope this answers your question.

Best regards
Torkel Sørhus

Product designer | Tent
Op mijn mail naar Helsport van 5 november j.l. is, buiten de automatisch gegenereerde ontvangstbevestiging, nog steeds geen reactie gekomen.

Ik heb er maar weer een mailtje aan gewaagd.

Ronald
Ik heb een paar weken geleden een alternatieve stok van carbon bij Fliexfix in Oostenrijk besteld, die ik na ongeveer een week in huis had. Je kan aangeven voor welke tent de stok is, dus je krijgt hem exact op maat. De stokdelen zijn ongeveer 5 cm langer dan die van de oorspronkelijke stok.

Dit weekend heb ik de stok voor de eerste keer gebruikt, dus veel kan ik er nog niet over zeggen. Hij is in ieder geval een stuk lichter (volgens opgaaf van de site weegt de stok 122 gram) en er wordt een reservestokdeel en een reparatiebuisje meegeleverd.

Het gaat om deze stok: http://www.fliegfix.com/produkt/fliegfi ... ght-2/3402
In oktober heb ik via de website van helsport gemeld dat ik problemen had met mijn tentstokken, tot op heden niks van gehoord. Vorige week nogmaals aangekaart en wederom nog niks. Dit valt mij enorm tegen van helsport :(. Weet iemand nog andere manieren om ze te bereiken? Het fietsseizoen begint voor ons weer zo'n beetje en ik had graag mijn tent in orde gehad...
Ook wij hadden een kapotte stok, maar die is bij Zwerfkei kostenloos vervangen en we kregen een reserve stokdeel mee.
Heb geen aandelen, maar mijn ervaring met concurrent Hilleberg is anders; een emailtje naar Zweden wordt binnen enkele uren beantwoord. Lijkt me een teken van een goed bedrijf.
Ik heb dezelfde vervelende ervaring. Ook al twee mailtjes verstuurd en alleen een automatisch gegenereerd antwoord bericht. Zeer slechte service. Er zou toch een Nederlandse importeur moeten zijn waar we misschien terecht kunnen.

Overigens heb ik wel een prima service gehad bij Carl Denig, daar kreeg ik ongevraagd een stok van het merk DAC. Opmerking van de verkoper, "Hellsport heeft slechte kwaliteit stokken, ik zal je een kwaliteits stok geven"

Ronald van der Perk
Ik heb in al die jaren nooit problemen gehad met contact leggen met Helsport en we zijn altijd zéér goed geholpen. Misschien werkt het formulier niet op hun site? Mailtje naar bente@helsport.no