Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS | Telefoon of Garmin? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

GPS | Telefoon of Garmin?

frank bueters schreef:
eric190173 schreef:Osmand idem. Nederland is in z'n geheel in een keer (osm) te laden.

Gr.
Eric
Eric, ik ken Osmand enigszins. Locus is echt (nog) makkelijker en meer gericht op outdoor gebruik :idea:
Frank
Ik ben altijd in voor nieuwe apps! Kun je met locus ook navigeren met stemondersteuning?
Misschien even een apart topic openen?
Ik heb nu een Telfort abonnenement van 15 euro per maand.
Ik was vandaag in de Telfort winkel, waar ik een telefoon kon kopen met alle toeters en bellen, voor 29,50 per maand, gedurende 2 jaar met 100 bel minuten.

Ik heb nu besloten om na 12 jaar een andere te kopen maar dan bij tele2.

Samsung Galaxy S plus, met 2 jarig abonnement voor 12,50 het eerste jaar en het tweede jaar voor 25 euro. Wel met internet en 200 bel minuten. Stuk goedkoper dan Telfort.

Ik krijg alles per 1 oktober.

Mario
Gefeliciteerd! Ik ben benieuwd hoe het toestel gaat bevallen. Veel plezier ermee.

Groet, eric
eric190173 schreef:Ik ben altijd in voor nieuwe apps! Kun je met locus ook navigeren met stemondersteuning?
Misschien even een apart topic openen?
ehhhh, dat weet ik niet want ik heb het nooit gezocht noch naar verlangd. Er is wel zoiets als "route begeleiding", wellicht dat het ook praat. Locus met ad's is gratis, de pro versie nauwelijks duurder.
Ik heb net bij itunes gekeken bij fietsroutes. Ik moest een nieuw wacht woord maken, maar ik kan alleen maar betalen met een credit card en die heb ik niet. Wat zijn nu mijn alternatieven.

Mario
Vergeet Itunes!! Dat is voor Apple-liefhebbers.

Als je je telefoon hebt dan kun je via de Google Market (meestal gratis) apps installeren waarmee je routes kunt fietsen. De routes hebben als extensie GPX, dus je kunt nu wel routes gewoon op internet zoeken of maken en die tzt als gpx op je telefoon zetten.

Veel voorpret!!

Eric
Ik heb op een video van Garmin gehoord, dat als je een Garmin GPS hebt je ook een liftime update abonnement moet kopen voor 90 euro. Moet dat echt of is dit een verkoop praatje.

Het wordt dan wel duur om GPS aan te schaffen.

Mario
mario schreef:Ik heb op een video van Garmin gehoord, dat als je een Garmin GPS hebt je ook een liftime update abonnement moet kopen voor 90 euro. Moet dat echt of is dit een verkoop praatje.

Het wordt dan wel duur om GPS aan te schaffen.

Mario
Dat is alleen als je hun navigatiekaarten City Navigator gebruikt!
Deze kaarten van Garmin kan ook gebruik maken van de fietspaden op deze kaart, deze zijn (voor Nederland) beperkter om op te navigeren, de CN kaarten maakt vooral gebruik van hoofdroutes (in Nederland bijvoorbeeld de N wegen),
Wel erg bruikbaar deze kaarten (inmiddels zijn ze toe aan V 2012.20 ik snap niets van de Garmin nummering :x )
In Nederland maak ik liever gebruik van de OSM kaart, maar daarbuiten van de CN kaart, maar van veel landen om ons heen zijn goede OSM kaarten, Europa is goed gedekt denk ik met de OSM kaarten.
Ikzelf had een OSM kaart van Thailand bij me toen ik daar was, en kon uitstekend de weg vinden in Bankok e.d. daarbuiten is het iets minder maar niet minder geschikt.
mario schreef:Ik heb net bij itunes gekeken bij fietsroutes. Ik moest een nieuw wacht woord maken, maar ik kan alleen maar betalen met een credit card en die heb ik niet. Wat zijn nu mijn alternatieven.

Mario
Ze hebben sinds kort een nieuwe optie om te betalen zonder credit card.

Een andere optie is een iTunes kaart kopen en de code intoetsen.
Vroeg mij af of je met easygps.com ook alle routes naar je gps kan overbrengen.

Mario
Mario, ik denk dat je http://www.easygps.com bedoeld. Een nederlandse site kan googel niet vinden. Routes kun je er ook mee exporteren, kaarten krijg je alleen met de betaalde versie te zien, voordeel is wel dat het niet merkgebonden is dus ook met niet Garmin toestellen werkt het.
Hoe gaan die Android (bv 2.2) telefoons om met het aan- en uitgaan van de stroomtoevoer? Komt er een melding op het scherm of ..? Ondervinden die batterijen een veel kortere levensduur door het voortdurend onderbreken van de stroom? Maw: hoe voordelig is een dynamo stroomtoevoer met bufferaccu tov een veel goedkopere zonder?

Als dat meevalt zou ik een goedkope Android telefoon met GPS willen kopen (bv LG Optimus Me (P350), €100) in combinatie met een goedkope lader (bv Kemo M172, €30) en een waterdicht frame/stuurtasje. Ben ik voor pakweg €150 klaar... Zou mooi zijn 8)
De Motorola Defy(+) zou natuurlijk minder kans hebben te sneuvelen op de fiets, maar kost rap €140 meer...
Van de andere kant kun je de Defy op het stuur monteren én bedienen, terwijl een telefoon in een tasje lastig bedienbaar is....
Zal inderdaad minder vlot bedienbaar zijn, maar onder een zacht doorzichtig hoesje lukt het wellicht toch (denk: ziplock bag of iets à la Nokia tasje maar dan waterdicht). Zo veel input vraagt een gps toch niet tijdens het navigeren of wel?
Kwestie van de meest interessante low-budget oplossing te vinden ;) (leve de studentenmentaliteit)
bij futurum shop heb je nieuwe garmin die geschikt is voor fietsnavigatie al voor 140 euro's. Op 2dehands.be staat er een garmin 62sc voor 80 euro inclusief fietshouder.
:-)
Android geeft een melding (piep!) wanneer hij geladen wordt via USB-verbinding en stopt met laden. Als dit vaak gebeurt is dat irritant want wanneer verbinding gemaakt wordt vergrendeld de telefoon zich en ik heb nog niet gevonden waar je dat uit kan schakelen.

Het ontbreken van een buffer lijk mij niet goed voor je accu; afhankelijk van de schakeling die je gebruikt zal het wellicht erger/minder erg zijn. Een buffer ertussen heeft echter ook nadelen want je gaat mij niet wijsmaken dat een Zzing geen stroomverlies oplevert; weegt ook weer wat meer dan een simpele schakeling uiteraard.
nvt
Ziet er interessant uit, Peterv! Vooral de mod van die flip case ziet er goed uit. Van die krimpfolie ben ik niet overtuigd voor apparaten waar je een USB kabel in wil steken, langs de USB poort kan dan nog water binnen komen. Heb je daar ook een oplossing voor?

Ik dacht zelf aan een redelijk strak passend zip lock zakje met de gsm in. Gesloten met in een hoek van de sluiting de usb kabel. Dan gewoon de constructie zo positioneren dat er alleen water binnen kan na het stevig tegenwerken van de zwaartekracht (en een paar plooien), principe van veel 'waterdichte' stuurtassen (zoals die van Ortlieb). Dit in combinatie met een houder, waar uw flip case goed dienst zou kunnen doen.

Een condoom werkt naar het schijnt overigens ook om waterdicht te maken ;)
nvt
nvt