Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar dienen die zwarte lapjes in Ortlieb tassen voor? - Forum Wereldfietser

Waar dienen die zwarte lapjes in Ortlieb tassen voor?

In m'n ondertussen 6 jaar oude Ortlieb front roller classic tasjes hangt een zwart lapje.

Afbeelding

Ik heb me altijd al afgevraagd waarom die daar zitten.
Heeft iemand een idee?

Greetz,
Bram
geen flauw idee maar ik hang er mijn (reserve) sleutels aan
Misschien dient het daar wel voor!
Overbodige sniksnak om de tassen duur te maken, net als de zakjes op de voorgrond en allerlei riempjes, sluitingen en haakjes waar je niet veel aan hebt, maar die wel kapot kunnen...
Het fijne is dat je je tas nu weer een stukje lichter kun maken :D
Afbeelding
wimmo17 schreef:Overbodige sniksnak om de tassen duur te maken, net als de zakjes op de voorgrond en allerlei riempjes, sluitingen en haakjes waar je niet veel aan hebt, maar die wel kapot kunnen...
Dat zulke zaken voor veel mensen overbodig zijn, daar kan ik inkomen. Maar dat men bewust allerlei riempjes, sluitingen, haakjes aanbrengt om de tassen duurder te kunnen verkopen, dat geloof ik niet zomaar.

Ik heb me de vraag die Bram stelde, ook al gesteld. Hoewel ontwerpers soms vreemde dingen doen, kan ik me niet voorstellen dat ze geen doel hadden voor dat zwarte lapje.

Renaat
Revanho schreef:Ik heb me de vraag die Bram stelde, ook al gesteld. Hoewel ontwerpers soms vreemde dingen doen, kan ik me niet voorstellen dat ze geen doel hadden voor dat zwarte lapje.
Renaat
Een doel hadden ze vast bedacht.
Wonderlijk is wel dat er inmiddels al meer dan 750 leden van dit forum waar toch wel wat ervaring zit naar dit onderwerp gekeken zonder dat er een echt afdoende verklaring is gekomen.
Leon
Stuur eens een mail?
Ze zitten me niet echt in de weg, ik vroeg het me gewoon af uit nieuwsgierigheid...

@Leon: Dat was me inderdaad ook al opgevallen, bijna niemand heeft een idee terwijl er zeker veel meer mensen met dezelfde tassen rondrijden.

@Wimmo17: Die tasjes op de voorgrond heb ik zelf op maat gemaakt voor m'n portefeuille, GSM en bandenplakdoosje. Ze zijn degelijk gemaakt dus voor stuk gaan heb ik geen vrees. Bovendien heb ik er in 20 minuten zo een nieuwe gemaakt :lol: . Zo hoef ik o.a. aan de kassa niet telkens helemaal naar de bodem van de tas graven om m'n portefeuille te nemen. ;-)
Wel prachtig dat niemand weet waar die dingen voor zijn.

Waarschijnlijk een ontwerper met gevoel voor humor die een paar nutteloze dingen in die tas heeft bedacht. :wink:
Je zou 't oogje kunnen gebruiken als houvast om je tassen binnenste buiten te keren voor een grondige schoonmaakbeurt.

Of met een karabiner iets aan vast maken wat enigsinds waardevol is zodat het op een vast plek zit maar toch weer niet opvalt als je de tas open maakt.

Wellicht dat het enkel in een bepaalde serie/bouwjaar erin zat en later bleek het toch nutteloos en daarom heeft niemand die dingen er in zitten in de nieuwere series.
Ik hang er mijn zakmes aan. Zo'n touwtje voegt wel weer 3 gram toe aan het gewicht maar heb ik er wel voor over. :D

AfbeeldingAfbeelding
@ Revanho
Kijk eens naar rugzakken, auto's, laptops, enz. Zitten allemaal vol met overbodige sniksnak om ze duur te maken. Fietsen en fietstassen ook, dus weg met die meuk :) .
Je kunt je ook afvragen waarom die tas om die zwarte lapjes heen zit... :wink:
die lapjes zitten er, net als andere onderdelen aan de tassen, praktisch gezien, gewoon om de tas er aan op te hangen... (daarbij komt, als je je er doorheen wurmt kom je in een andere wereld)