Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies voor lichtgewicht regenjack - Forum Wereldfietser

Advies voor lichtgewicht regenjack

Ik ben op zoek naar een lichtgewicht ademende regenjack maximaal €100. Het is belangrijk dat ik hem klein kan op vouwen en hij een niet te lange achterkant en geen rits achterop heeft, omdat ik hem ga gebruiken op mijn ligfiets. Heeft iemand ervaring/advies met de Vaude Drop regenjas of andere ademende regenjassen?

Wilma
Ben erg tevreden met dit jasje van AGU.
Gevouwen is het net iets groter dan een blikje Cola:

Afbeelding

Ik heb er uren in weer en wind mee gefietst en droog gebleven.
Ademend en winddicht voor een prijs van rond de 40 euro.

AGU website :
http://goo.gl/ZUtLS
Heb zelf een Marmot Aegis bij Outdorado gekocht en die bevalt erg goed!

http://www.outdorado.com/Marmot_Aegis_Jacket.jsp
Ben ook zeer tevreden over mijn Agu jasje en broek.
Ik krijg net het blad "oppad" binnen en daar staat een test in over regen jekkie's

http://www.oppad.nl/uitrusting/kleding/ ... enkleding/
Ik gebruik zelf al een aantal jaar het Escape III jack van Vaude. Iets groter dan een blikje cola, maar zit goed, houdt je kurkdroog (hoewel in de regen een flinke heuvel op fietsen, met bagage en kind je tch wel een vochtig shirt oplevert) en je loopt ook in een stad niet voor aap. Het jack is er ook in een damesuitvering.

Voor de snelheidsfreaks is de snit misschien iets te ruim.

Groet Remco
Ik heb van Gore een fietsjasje uiteraard met
gore-tex. Niet zo compact als een colablikje
(heb er 2 voor nodig) maar wel 100% droog
en goed ademend.
Bedankt voor jullie reacties.
Ik zal eens bij AGU gaan rondsnuffelen, zeker de Take Away ziet er aantrekkelijk uit. Het moet niet een te duur jasje worden.
Was ook al een aantal weken aan het rondsnuisteren voor info/goede prijzen voor een Vaudejasje.
Vorige week heb ik uiteindelijk een Vaude Sky Fly gekocht in de AS Adventure*, afgeprijsd tot 110 euro. Gebruikerservaring tot nu uiteraard erg beperkt maar de flap achteraan zit precies halverwege de Drop en de Spray, wat ik ideaal vind. Verder heel basic vormgegeven en impressionante theoretische waarden qua waterdichtheid en ademend vermogen. Wat dat laatste betreft weet ik dat de praktijk nog wel iets anders is. Soit, we zullen zien.

*zitten die ook in Nederland?
CarlW schreef:
*zitten die ook in Nederland?
Ja, en ook in Groot-Brittanië. Dan wel onder andere namen, resp. Bever Zwerfsport en Cotsworld Outdoor.
portfolio Lion Capital, AS Adventure Group
Ik rijd al jaren met veel plezier in een AGU jasje, voor een paar tientjes gekocht bij de fietsenmaker. Helaas weet ik niet meer welk type het precies is. Klein op te vouwen is het wel.
Ik ben op zoek naar regenkleding voor mijn tocht naar Santiago komend voorjaar.
Na eindeloos topics doorzoeken kom ik tot de volgende conclusie:
De mogelijkheden:
- poncho
- regenjack met capuchon en regenbroek
- regenjack zonder capuchon met losse 'zuidwester' of helm-met-hoes.

Ik ga in april-mei en kan dus ieder soort weer verwachten, om het makkelijk te maken.
Hoewel gevoelig voor mooie goede kwaliteit spul gaat mijn voorkeur toch uit naar iets relatief voordeligs aangezien ik regenkleding het liefst niet aan heb.
Vraag blijft, wat is de voorkeur van de ervaren kilometervreter?
De volgende vraag is via prive bericht binnengekomen :

"Bevalt de capuchon die aan de AGU take away zit?
En is de rugzijde lang genoeg? Hoe is de pasvorm?"

Antwoord:

Wat voor mij werkt kan anders uitpakken voor je.
Dit is mijn mening over t jasje:

Ik heb maat L en is de rugzijde in mijn geval - normaal lichaamsopbouw - dekkend.

Jasje blijft goed zitten bij fietsen dankzij elastiek om je middel.

Capuchon zit ruim en goed, kan versteld worden met elastiek.

Bij slecht weer doe ik de capuchon onder mijn helm.

In dat geval zijn nek, oren, wangen en kin tot aan de neus goed ingepakt.

Soms last van mijn eigen ademhalingsvocht omdat ook mijn mond wordt gedekt.

Bij lichte regen, helm met rain cover is meestal voldoende.

In beide gevallen kan ik mijn hoofd, armen en schouders goed bewegen.

Laatst gebruikt tijdens een tocht van een paar uur bij stormachtig weer: windkracht 8 met regen. Ik bleef de hele tijd droog!

Maar in dit geval had ik veel regen verwacht en trok een extra waterafstotend jasje eronder, en daaronder geen katoen.

Ik denk dat ik een beetje nat was geworden als ik alleen AGU aan had.

Jasje heeft 2x ruime en handige zakken zonder rits of knopen en een reflecterend element aan de voorkant, helaas niet aan de achterkant.

De mouwen zitten goed dankzij elastieke banden.

Al met al een aanrader!

Foto capuchon:
http://goo.gl/Vjqmc