Additionally, paste this code immediately after the opening tag: compacte CEE stekker verloop met contra stekker - Forum Wereldfietser

compacte CEE stekker verloop met contra stekker

Omdat we de laatste jaren op campings vaak een plekje “inclusief stroom” hadden, en ook onze mobiele apparaten willen opladen wil ik een camping CEE stekker verloop met contra stekker meenemen. (ik heb nog geen naaf-oplader)
In kampeerwinkels zie ik echter joekels van stekkers liggen met nog een lang snoer eraan.

Zijn er wereldfietsers die zo’n ding meenemen of weten waar ik een compacte stekker kan kopen?
pinkbike schreef:Omdat we de laatste jaren op campings vaak een plekje “inclusief stroom” hadden, en ook onze mobiele apparaten willen opladen wil ik een camping CEE stekker verloop met contra stekker meenemen. (ik heb nog geen naaf-oplader)
In kampeerwinkels zie ik echter joekels van stekkers liggen met nog een lang snoer eraan.

Zijn er wereldfietsers die zo’n ding meenemen of weten waar ik een compacte stekker kan kopen?
Die CEE stekker die je bedoeld is zelf al een enorm ding.
Indien ik wat wil opladen aan 't stopcontact doe ik dat met de gangbare stekkers tijdens 't douchen, afwas of dergelijke momenten dat ik toch in het sanitair gebouw ben. soms is er wel een gewone stekker/stopcontact beschikbaar bij zo'n elec paaltje op de camping, even goed zoeken.

Beetje jammer dat ze je een stroom-plaats aansmeren op de camping, een plekje op het trekkersveld tussen de tentjes is vaak mooier gelegen dan tussen de caravans. Daarnaast is elec vaak een meerprijs en zou je dat af kunnen wijzen of een korting kunnen vragen op de standaard prijs incl stroom.

succes met de zoektocht en onderhandelingen,
Je kan ook een lossen CEE-stekker en een losse contrastekker in de bouwmarkt halen en daar een klein stukje snoer tussen zetten. Het is dan nog steeds onhandig groot, maar je hebt in ieder geval niet veel te veel snoer bij je.

Ik heb dit zelf ook gemaakt om niet de apparatuur onbeheerd in een toiletgebouw achter te laten. Zo ben ik namelijk al eens een batterijlader kwijtgeraakt. Meestal kan je trouwens zonder problemen je spullen bij een medekampeerder met bijvoorbeeld een caravan opladen. Heb je meteen een praatje te pakken :)
Ik heb ook een losse CEE-stekker met een kort snoer aan een contrastekker bevestigd. Vijf minuten knutselen. Zorg dat het snoer wel zo lang is dat je de contrastekker met telefoon of oplader in de stroomkast weg kunt stoppen, uit het zicht. Alles bij elkaar blijft het vrij groot, maar ik weet niks beters. Die CEE-stekkers hebben allemaal hetzelfde formaat door de lange pinnen.
Ik gebruik deze oplossing heel vaak, is op vrijwel alle campings mogelijk. En veel veiliger dan je telefoon, tablet, foto- en videocamera, e-reader en GPS in de doucheruimte opladen.
Idd even een praatje maken met een medekampeerder is meestal wel voldoende om te vragen om wat prik. :)
Wij hebben er een. En twee tellen googelen leverde me deze link op:
Afbeelding

(Klik op afbeelding om naar de site te gaan)
@ Polling, dit is precies wat ik bedoel (ik kreeg overigens andere googleresultaten)
Vind hem alleen wel wat prijzig.....
Als je met twee tientjes investering weet te voorkomen datr je apparatur wordt gejat... ;-)
En het googelen deed ik op afbeelding, dan filter je de exemplaren met kabel snel. ;-)
i.p.v. een contrastekker kun je er ook een kleine stekkerdoos aan vast prutsen, kun je al je electronika tegelijk laden.
fsap schreef:prutsen
Hou het wel een beetje veilig. Je zit in of bij een vochtige tent op een vaak vochtige bodem terwijl van aarding of aardlekschakelaar niet veel te bespeuren zal zijn.
Leon
Wij hebben inderdaad een kleine stekkerdoos (vierkant, vier contacten) bij ons. Meer gewicht, meer volume, meer gemak. Het is een keuze. ;-)
Bij Overtoom een verloopsnoer met maar 30 cm kabel :D voor minder dan 8 euro onder de naam "Adapterkabel CEE-randaarde".
Ik gebruik ook een CEE-stekker met +- 30cm draad eraan.

Ik heb het liever met korte draad want is steek alles (oplader + gsm) dan ook in een plastieken zak die ik dicht knoop. Hiermee ligt je materiaal niet zomaar in het zicht en is het bij een regenbui ook niet direct om zeep.