Additionally, paste this code immediately after the opening tag: (Bepakte) fiets bij de supermarkt parkeren. - Forum Wereldfietser

(Bepakte) fiets bij de supermarkt parkeren.

Een vraag aan de doorgewinterde solofietser:

Hoe parkeer jij je dure fiets bij de supermarkt?
* Tassen blijven op de fiets
* Tassen mee in kar in supermarkt
* Vraag aan de cassiëre bij de uitgang of ze een oogje in zeil houd.

En doe je dat in ieder land hetzelfde???
johntelleman schreef:
* Tassen blijven op de fiets
* Tassen mee in kar in supermarkt
* Vraag aan de cassiëre bij de uitgang of ze een oogje in zeil houd.

En doe je dat in ieder land hetzelfde???
Tassen van de fiets halen is niet te doen dus die blijven op de fiets, behalve mijn stuurtas met belangrijke papieren, camera, etc. die neem ik mee in de winkel.
Fiets uiteraard op slot met alleen ringslot. Ik ga er van uit dat fiets plus bagage zo zwaar zijn dat ze niet zo gemakkelijk door een gelegenheids dief zijn mee te nemen.
Ik doe dat wel in ieder land zo maar niet in iedere stad en let ook wel op in wat voor buurt de super ligt.

Ronald van der Perk
Waardevolle spullen in de stuurtas en die gaat mee naar binnen. De overige tassen blijven hangen.
Fiets op slot en pontificaal voor die winkel, zodat ze weten dat ik in de buurt ben. Liefst ook zichtbaar vanuit de winkel.

Ik doe het in de meeste landen zo. In het buitenland hebben ze meestal niet door dat het zo'n dure fiets is. De inhoud van de tassen is interessanter.
Maar in grote stadscentra en in Nederland rijd ik liever door naar een overzichtelijke kleine buurtwinkel in een buitenwijk.
Meestal zijn we met z'n tweeën. Dan houd ik buiten de wacht terwijl Saskia binnen de boodschappen doet. Als het vertrouwd voelt, dan ga ik soms mee, maar we nemen altijd de stuurtassen mee ( met de waardevolle spullen) en zetten de fiets op slot. Als het dan lang duurt, ga ik af en toe nog even kijken ( nadat ik de lekkere dingen in het winkelwagentje heb gelegd :-) )
Voor dit soort situaties is een Cycla-fietsalarm nuttig. Met een beetje mazzel hoor je het in de winkel nog afgaan ook. Ik weet alleen niet of het nog ergens te krijgen is want de website lijkt uit de lucht. Maar goed, er zijn meerdere van dit soort fietsalarmen.
Meestal zijn we met zijn tweeën dan gaat er een naar binnen terwijl de ander buiten wacht. Maar vaak ook gaat de stuurtas mee de winkel in en lopen we samen door de winkel. Ligt er natuurlijk wel een beetje aan waar, maar het is eigenlijk nog nooit een echt probleem geweest.

Wanneer we samen de winkel in gaan, dan gaan de fietsen op slot.
Fietsen op slot, aan elkaar en aan lantaarnpaal oid voor extra veiligheid (insteekketting Axa). Dan gewoon de winkel in. Tassen blijven erop, behalve stuurtas. Daar zit toch de portemonnee in, en die heb ik echt nodig als ik zonder problemen met de boodschappen de winkel wil verlaten. ;-)
Idem. Afhankelijk van de situatie samen naar binnen of 1 op wacht.
Als ik alleen rij dan liever geen supermarkt, maar kleine winkeltjes waar ik door de etalage mijn rijwiel in de gaten kan houden.
Net als de andere solofietsers neem ik alleen stuurtas mee.
Zet de beladen fiets alleen op ringslot, en goed in zicht van winkelend publiek (ook in grotere steden). Van andere fietsers onderweg heb ik nog nooit over gestolen beladen fietsen of tassen gehoord. Tenten die als bovenop de tassen/bagagedrager zijn bevestigd lijken wel prooi voor snelle dieven te zijn. Ben tot nu toe 3x fietsend stellen tegengekomen, die zo een tent zijn kwijt geraakt.
HansvanderVeeke schreef:Meestal zijn we met z'n tweeën. Dan houd ik buiten de wacht terwijl Saskia binnen de boodschappen doet.
Ik heb altijd met z'n tweeën gefietst, vandaar mijn vraag!
Mijn ex is niet voor niets mijn ex, dus vroeg ik me af hoe de solofietsers dat oplossen.
Ronald van der Perk schreef: Fiets uiteraard op slot met alleen ringslot. Ik ga er van uit dat fiets plus bagage zo zwaar zijn dat ze niet zo gemakkelijk door een gelegenheids dief zijn mee te nemen.
Ik ga er vanuit dat de parkeerplaats vol staat met busjes en pickups waar je zo een fiets in slingert. Dus kettingslot om een paal op een duidelijk zichtbare plek
Hi John,

Toen ik nog alleen fietste probeerde ik altijd aan 2 eisen te voldoen:
- voldoende in het zicht, liefst zo dicht mogelijk bij de deur
- waar mogelijk de fiets ergens aan vast maken
En verder spreekt het voor zich dat je je stuurtas mee naar binnen neemt.
In een dorp/stadje is een pleintje met rondhangende bejaarden ook altijd een goede plek.
volgens mij was deze laatst ok al een keer voorbij gekomen ,
liever boodschappen in het dorpje voor de stad als in de stad.
in fr lieve r de doprssuper dan de hypermarche.
overal leiver de markt van de supermakrt :)
liever eerst tent op de camping, of je andere overnacthingplek hostel oid. en daanar terugfietsen naar de winkel
ik heb geen stuurtas de de achtertas met de fitale spullen gaat mee.
je gevoel soms fiets je liever stukje door,
dat geveol is met al jouw ervaring ws het belangrijkste.
Alles wat hierboven gezegd wordt...wat betreft de tent die bovenop ligt, als je hem met twee of drie spanbanfjes vastmaakt, en de eindjes een beetje inventief wegsteekt, heeft de gemiddelde gelegenheidsdief er weinig aan, die kan er dan toch geen wijs uit worden :D Tenzij hij een mes bij zich heeft dat heel scherp is, maar ja, daarmee zou hij je ook kunnen overvallen als je de supermarkt weer uit bent, je kan beren blijven zien.
captain_fabulous schreef:Alles wat hierboven gezegd wordt...wat betreft de tent die bovenop ligt, als je hem met twee of drie spanbanfjes vastmaakt, en de eindjes een beetje inventief wegsteekt, heeft de gemiddelde gelegenheidsdief er weinig aan, die kan er dan toch geen wijs uit worden :D Tenzij hij een mes bij zich heeft dat heel scherp is, maar ja, daarmee zou hij je ook kunnen overvallen als je de supermarkt weer uit bent, je kan beren blijven zien.
Gebruikte tenten, slaapzakken, matjes met lichaamsgeurtjes en andere kampeerspullen worden in het circuit van helers zeer weinig gevraagd. Het dievenvolk kijkt eerder naar wat er in de automobielen op de parkeerplaats aan leuke technische snufjes voor het grijpen ligt. Overigens kan jouw reisverzekering altijd nog een vangnet zijn. In de bepalingen van diverse verzekeringen staat dat diefstal van bagage op een fiets tijdens een noodzakelijke sanitaire stop gedekt is. Mocht er überhaupt toch wat verdwijnen, dan geef je dan aan dat je het complex bent binnen gegaan voor een sanitaire behoefte.
Beste John et al,
Ten eerste koop ik, als ik alleen op fietsreis ben, nooit in grote supermarkten en ten tweede nooit in (grote) steden. Voordat je grote steden in gaat heb je altijd wel dorpjes met kleine winkeltjes waar je als fietser alles kunt kopen wat je nodig hebt en daar kun je je fiets niet uit het oog verliezen. En natuurlijk de gezellige marktjes waar je alles kunt kopen. Daarbij doe ik bij vertrek altijd een klein draadslotje door de lussen van mijn voor- en achtertassen.

En ja, altijd en dan ook altijd fiets op slot en mijn stuurtas mee.
Rob W
Als je niet solo bent, gewoon om de beurt de winkel in..
Wanneer ik het niet vertrouwde deed ik wel eens het extra slot dat ik bij mij had door de hengsels van m'n achtertassen. En tja m'n voortassen konden er dan nog steeds af, net als de tent.
Ik denk dat Bert gelijk heeft. Ooit op een camping in Worms gestaan. De eigenaar vertelde dat campers graag geld wilde uitsparen door niet bij hem op de camping te staan maar op zo'n gruwelijk lelijk stukje asfalt aan de overzijde van de Rijn. Daar werden er heel wat slachtoffer van inbraken. Campers bleken toch interessanter dan zo'n armoedige fietser.
dvdc15 schreef:Als je niet solo bent, gewoon om de beurt de winkel in..
En met een groep??? :lol:
Ligt er ook aan in welk land ik ben, in bv. lapland durf ik bij wijze van spreken mijn portemonnee op mijn zadel te laten liggen, dus de fiets niet op slot.

In landen waar dat niet kan heb ik een kabeltje met discus slot bij me, dat aan een paal oid vast zit, en de stuurtas mee naar binnen.

Soms haal ik de teller er ook af, is al een paar keer gejat van me. :|

De pomp laat ik onder de buis zitten, als het ding gejat is heb ik nog een kleine pompje in de tas als reserve.


Henk

kunst en fietswerk