Additionally, paste this code immediately after the opening tag: (Bepakte) fiets bij de supermarkt parkeren. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

(Bepakte) fiets bij de supermarkt parkeren.

Alle zaken die ik écht niet wil verliezen (gsm, portefeuille, creditcard, fototoestel, vliegtuigtickets, ...) zitten in mijn stuurtas. Enkel die stuurtas haal ik telkens van mijn fiets, gesloten met een ringslotje, en dan ga ik met een gerust hart winkelen. Ook als ik niet alleen fiets, laten we de fietsen alleen achter, want samen winkelen is veel fijner.

Oh ja, achterop mijn fiets zit steeds een beertje, Benny (http://canada.megasnort.com/#foto448). Die bewaakt de fietsen als we in de supermarkt zijn, of, ik geloof niet dat er mensen zijn die iets van een fiets stelen, als er zo'n lief beertje op zit.
Ik zoek altijd in de namiddag naar een leuke camping en ga als alles staat pas boodschappen doen.

Fietste laatst van Den Haag naar camping Beesd in leerdam. Daar hadden zij een supermarket op de camping, wel handig maar duur. De volgende was een natuur camping op de Veluwe. Om 4 uur stond alles en ging toen Boodschappen doen.

Is mij een keer overkomen dat mijn tent was gestolen, vandaar.

Mario
Het land en de grote steden bepalen of ik extra toezicht houdt op mijn volbepakte fiets.
  • -Fietstas en fietscomputer (doe ik in mijn stuurtas) neem ik altijd mee tijdens het boodschappen doen.
    -Ik gebruik AXA slot met verlengkabel om fiets eventueel aan een hek / lantaarnpaal vast te maken.
    -Fietspomp in de tas plaatsen of stevige tape erom heen doen. Zo vaak heb je de pomp niet nodig.
    -Fiets zichtbaar in de buurt van de hoofdingang van supermarkt zetten.
In het buitenland weten ze vaak niet dat je de Ortlieb/Vaude tassen er gemakkelijk af kan halen. Voor de zekerheid kan je van Ortlieb slotkabels kopen om de tassen aan bagagedrager vast te maken. Dit raad ik je aan in Afrika. Verder zet ik er een grote tas dwars op de achtertassen, zodat de achtertassen niet gemakkelijk af te halen zijn. Het kost nl. tijd en dan heb ik al mijn boodschappen gedaan.
Om te beginnen doe ik mijn boodschappen altijd in een wat kleiner plaatsje. Ik ken de statistieken niet, maar ik denk toch dat daar minder gauwdieven rondlopen. Grote steden mijd ik sowieso, die dingen leveren altijd enorme vertraging en ergernis op. Mijn toptas is een rugzakje, daar zitten alle verkoopbare kostbaarheden in. Dat kan dus gemakkelijk mee de winkel in. De banaantassen laat ik er gewoon op zitten.

Mijn fiets zet ik zelden op slot. Op een ligfiets rij je niet zomaar weg, en het wekt zoveel aandacht dat er altijd wel wat stomverbaasde mensen naar staan te kijken. Even ongemerkt in een busje laden is er daardoor niet bij.

Ik weet niet hoe ik het zou doen als ik buiten Europa zou komen. Maar dat gaat voorlopig toch niet gebeuren wegens te ver om te fietsen.

Groetjes,
Walter
Ik ben ook zeer tevreden over mijn cycla-alarm.

Ik neem nooit een slot mee maar maak mijn ketting met een mini mini-slotje vast aan een spaak als ik denk dat het nodig is.

Mijn fiets wordt namelijk nooit gestolen.

Jos
Ik kreeg als tip mijn waterdichte tassen met tie-raps vast te zetten en de tassen op de fiets te laten. Binnentasjes gebruiken om mee in de tent te nemen. Dat meteen toegepast en dat is me prima bevallen. en het helpt ook om je tassen te behouden bij de supermarkt.
zat ook te denken aan alarm - volgens mij bestaat cycla NL niet meer - zag nu bij ANWB T-one alarm, iemand daar ervaring mee?
De supermarkt is het probleem niet zo. Je laat veel vaker en ook langer je fiets achter, bv. restaurant, museum, sightseeing, wandelingetje enz. en dat doe je uiteraard niet om de beurt. Misschien geluk gehad, maar er is nooit iets van onze fietsen gestolen. Een simpel slotje eraan (geen zinloos en zwaar beugelslot dus) en de waardevolle spullen meenemen volstonden.
ik ben geen doorgewinterde solofietser maar ik kom net terug van mijn tocht naar Santiago de Compostela. Mijn tassen hangen gewoon aan mijn fiets met een slotje om het ijzerdraadje en het frame. Daarmee kunnen ze er niet afvallen of gepikt worden. Stuurtas gaat altijd mee.

heb op mijn tocht nergens last mee gehad, dus voor mij geen reden om het anders te doen.

Als ze het willen hebben krijgen ze het wel maar dan hebben ze wat gereedschap en wat kleren of een matje en slaapzak. Het zal geen vetpot zijn.

zo heb ik dat met supermarkten gedaan maar ook op campings.
LHTJoost schreef:Ik kreeg als tip mijn waterdichte tassen met tie-raps vast te zetten en de tassen op de fiets te laten. Binnentasjes gebruiken om mee in de tent te nemen.
De tie wraps gebruik ik (nog) niet maar binnentassen wel. Onder een klein tasje, bijv. een Hema toilettasje, of gewoon los spul. Daarbovenop zo'n supermarkttasje voor 6 wijnflessen. Als je geen 6 wijnflessen hoeft mee te nemen kun je de binnenkant er veilig uitknippen. Past precies in een Ortlieb/Vaude achtertas, weegt bijna niets en kost nog minder. Zo kom je razendsnel onder in je tas.

Frank
Zoals hier al meerdere keren vermeld, fiets met tassen liefst in het zicht vanuit de winkel zo mogelijk met kettingslot vastgemaakt aan een paal of ander obstakel. En fiets geparkeerd in de zwaarst mogelijke versnelling (voor grote blad, achter kleinste) zodat als iemand er toch mee weg wil fietsen, dit zwaarder gaat en kostbare tijd en inspanning voor de dief kost. Een fiets met volle bepakking is meestal toch te zwaar voor de gelegenheidsdief.

Stuurtas met alle waardevolle spullen (fotocamera's, gps, fietscomputer, paspoort, telefoon etc.) neem ik mee de winkel in. En indien ik het niet vertrouw maak ik de achtertassen nog met een slotje en een stuk staaldraad aan elkaar vast aan de bagagedrager. In de voortassen stop ik alleen niet waardevolle spullen die onderweg vervangen kunnen worden, mochten ze toch gestolen worden.
Voor de rest blijft het toch gokken dat er geen dief langs komt.
Thomas, het Cycla alarm is zo te zien nog gewoon te bestellen via fietsvakantiewinkel.nl voor 24,95
(http://www.fietsvakantiewinkel.nl/2www/cycla.php)

Op Marktplaats zijn ze ook te koop voor "een speciale partijprijs": 9,50 + 2 euro voor een batterij.
http://link.marktplaats.nl/566709963
Zo'n partij-exemplaar ga ik waarschijnlijk bestellen; laat dan wel even weten of het goed werkt.
Rein32 schreef: Zo'n partij-exemplaar ga ik waarschijnlijk bestellen; laat dan wel even weten of het goed werkt.
Toe ik die van mij voor de vakantie getest heb, kreeg ik er geen geluid meer uit. Na twee jaar op de fiets zijn de onderdelen binnenin waarschijnlijk wat gecorrodeerd. Hij is dus niet zo weers bestendig.
Ik koop geen nieuwe cycla maar je hebt dezelfde soort systemen die je in je tas bewaart en erop of eraan hangt als je hem wilt gebruiken. Die blijft, hopenlijk, wat langer goed.
Bedankt Hans; bedoel je zoiets? http://www.cameraland.nl/product/476/8470/
Zo niet, neb je misschien een linkje. Op zich is een tientje per twee jaar voor een Cycla wel te overzien, maar een alarm dat los kan staat wat mooier.
Rein32 schreef:Bedankt Hans; bedoel je zoiets? http://www.cameraland.nl/product/476/8470/
Zo niet, neb je misschien een linkje. Op zich is een tientje per twee jaar voor een Cycla wel te overzien, maar een alarm dat los kan staat wat mooier.
Ja, zoiets bedoel ik precies. Die kun je weersbestendiger bewaren.
Mijn Cycla was toen net uit en daar heb ik toen ook meer dan 20 euro voor betaald.
Ik heb hem maar een paar keer (minder dan 5) aangezet. Op zich een goed teken want het is dus zelden nodig. Maar die keren dat ik hem aangezet heb, sliep ik een stuk rustiger.

Overigens kan het veel goedkoper. Ik heb hier ook gelezen van mensen die een touwtje aan de fiets en/of de teen/tent doen. Dat werkt ook.

Voordeel van dit soort alarmen is dat je het ook met boodschappen even aan de fiets kan hangen.
HansvanderVeeke schreef:
Rein32 schreef:Bedankt Hans; bedoel je zoiets? http://www.cameraland.nl/product/476/8470/
Zo niet, neb je misschien een linkje. Op zich is een tientje per twee jaar voor een Cycla wel te overzien, maar een alarm dat los kan staat wat mooier.
8<
Overigens kan het veel goedkoper. Ik heb hier ook gelezen van mensen die een touwtje aan de fiets en/of de teen/tent doen. Dat werkt ook.
Op mijn fietsreis dit jaar zag ik fietsers uit bepaalde landen die geen enkel slot op hun fiets hadden en toch rustig gingen slapen. Schijnbaar zijn er landen waar dat nog kan.