Additionally, paste this code immediately after the opening tag: USB lader voor de fiets - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

USB lader voor de fiets

peterv schreef:
Wimmert schreef:dus als je dan 15.000Mah wil opladen ben je 37uur aan het fietsen
Degene die dat ding van 15000 mAh op het oog had wil hem dan ook via het stopcontact opladen. Het is dus niet mijn setup.
Aan de andere kant, het is even trappen maar met 15000 mAh kan ik met mijn smartphone zeker 2 weken of langer de bush in. Dus in bepaalde omstandigheden vind ik het geeneens zo'n gek idee.
Smartphone opladen, gps voeden en af en toe een paar penlites met een usb lader. Tussen door de ding druppel laden via de Naaf. Ik geloof dat ik mijn oplossing heb voor mijn volgende reis :)
Ik lift even mee hoor... mijn GPS heeft 2 penlites (60CSx). Zijn er batterijladers die batterijen kunnen laden via een USB en batterypack zoals dat hier langskomt? Want ik zie wel batterijladers met een USB-uítgang, waarbij je dus je GPS aan dat apparaat koppelt. Leuk, maar niet handig. En het lijkt me dat elke laadstrrom-overbrenging (van batterypack naar penlite) ook weer vermogen kost?
nvt
Travelmaster schreef:Ik lift even mee hoor... mijn GPS heeft 2 penlites (60CSx). Zijn er batterijladers die batterijen kunnen laden via een USB en batterypack zoals dat hier langskomt? Want ik zie wel batterijladers met een USB-uítgang, waarbij je dus je GPS aan dat apparaat koppelt. Leuk, maar niet handig. En het lijkt me dat elke laadstrrom-overbrenging (van batterypack naar penlite) ook weer vermogen kost?
Tuurlijk bestaan die: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/200199/


Ik zit alleen te kijken op wat voorn manier ik USB spanning wil krijgen.

Edit:
peterv schreef:
T.Goossens schreef:En liefst iets wat jaar in jaar uit op de fiets kan blijven zitten.. Dus niet hele makkelijke montage/demontage ivm diefstal. Daarom leek mij zon Lumotec IQ2 wel wat..
Precies. Dat is ook mijn bezwaar met de E-Werk of een ZZing. De Lumotec IQ2 is in dat opzicht erg elegant maar ook wel erg duur vind ik. De USB aansluiting zit trouwens niet in de koplamp zelf, maar in een kabel die je weer op de koplamp aansluit. Dus toch weer een extra kabel, maar deze is wel eenvoudig los te maken.
Je bedoelt dat kastje met het knopje erop? of nog een andere kabel? Want als er maar een kabel naar het stuur toe gaat vind ik het prima.

Maar de lamp is trouwens nog niet te bestellen?
nvt
peterv schreef:Ja, 1 kabel van de koplamp naar het stuur.
Hij is wel al te bestellen maar zo lang ik de specificaties niet ken zou ik het nog geeneens overwegen.
Ik hou wel redelijk van een gokje, maar nog nergens kunnen vinden. Behalve met een wachtijd tot 10 december en/of 7/8 weken. Dus ik weet niet waar hij dan wel te bestellen is?
T.Goossens schreef:Tuurlijk bestaan die: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/200199/
Cool, thanks. Had al wel bij Conrad gekeken maar dit nog niet gevonden. Thanks! Dit combineren met een solar batteyrpack en je bent het heertje... met een hoop gewicht extra, dat wel.
Dit is precies het ding dat Henri V al in het begin (met tekening erbij) had voorgesteld. Hier: http://www.digi-online.nl/universeleacc ... 73186.html
is hij nog een beetje goedkoper te krijgen...

gr Jeroen
Ik heb de laatste jaar goede ervaring met deze

Laad op usb dus is ook gezonder voor je batterijen. Heb hier voor zo'n snel lader gehad maar naar een reis van maar 3 maanden waren de batterijen op. Ik vermoed van het snel laden en de warmte die daarvan komt.....
Ik heb zelf een ladertje gebouwd voor op mijn SONdelux. Werkt prima, maar ik moet zeggen dat het pas echt begint te laden boven de 12km/u.
Dus als je lange stukken onverhard moet rijden over slechte wegen dan gebeurt er weinig. Desalniettemin heb ik nog nooit problemen gehad dat ik mijn telefoon, camera of MP3 niet op kon laden.

Als Accu heb ik er 7 oude nokia-telefoonaccu´s in zitten. Misschien niet meer op top-capaciteit, maar wel goedkoop. Ik heb zelf een ding gebouwd met een goede smpsp, voor een wat hoger rendement. Als je het wat simpeler doet valt er door mensen met technische vingers en wat gereedschap volgens mij best zelf wat in elkaar te knutselen, ook zonder uitgebreide kennis van electronica. (voor hulp www.circuitsonline.net )
Roeland schreef:Ik heb zelf een ladertje gebouwd voor op mijn SONdelux. Werkt prima, maar ik moet zeggen dat het pas echt begint te laden boven de 12km/u.
Dus als je lange stukken onverhard moet rijden over slechte wegen dan gebeurt er weinig. Desalniettemin heb ik nog nooit problemen gehad dat ik mijn telefoon, camera of MP3 niet op kon laden.

Als Accu heb ik er 7 oude nokia-telefoonaccu´s in zitten. Misschien niet meer op top-capaciteit, maar wel goedkoop. Ik heb zelf een ding gebouwd met een goede smpsp, voor een wat hoger rendement. Als je het wat simpeler doet valt er door mensen met technische vingers en wat gereedschap volgens mij best zelf wat in elkaar te knutselen, ook zonder uitgebreide kennis van electronica. (voor hulp http://www.circuitsonline.net )
Klinkt interessant, heb je hiervan nog een schema/onderdelenlijst liggen?
Shane schreef:Ik heb de laatste jaar goede ervaring met deze

Laad op usb dus is ook gezonder voor je batterijen. Heb hier voor zo'n snel lader gehad maar naar een reis van maar 3 maanden waren de batterijen op. Ik vermoed van het snel laden en de warmte die daarvan komt.....
Klopt.
Door het snelle opladen lijkt de accu sneller voller.
Dit is in werkelijkheid niet zo, want je accu is ook sneller leeg.
Weet niet exact waarom.
Voor mijn huidige reis heb ik een super I cable en pedalpower +v4i aangeschaft. Nu bijna 5 maanden verder heb ik het nog geen enkele keer gebruikt. Tijdens het wildkamperen kom je overdag toch wel eens langs een cafe/restaurent... Kwestie van een biertje te drinken en alle stopcontacten op te eisen :-)

2xGsm, ipad, fototoestel, powerbank voor aa batterijen, mp3-speler, petzl,... Nog geen enkele keer plat geweest...
Matthie9000 schreef:Als een slimme fabrikant nou eens iets als volgt maakt:

- 10.000MaH oid, bij voorkeur verwisselbaar ivm verlies van capaciteit
- Oplaadbaar via naafdynamo
- Oplaadbaar via netstroom
- Oplaadbaar via (ingebouwd) zonnepaneel
- Eenvoudig vast te maken bovenop bagage
- Indicator voor laadstatus
- Waterdicht
- Waterdichtte USB uitgang/stekkers
- Zo licht mogelijk ;-)
En wat ik dan zou willen is standaardiseren op (micro)USB. Dus zo:

Afbeelding

En dan liefst tijdens het fietsen je apparatuur gebruiken:

Afbeelding

En waarom niet alles in 1 apparaatje, dat je af kunt koppelen als je van de fiets stapt, zodat er alleen een eenvoudige kabel van de dynamo naar het stuur loopt:

Afbeelding
Lijkt me aardig in de buurt te komen:

http://translate.google.nl/translate?sl ... xl&act=url
jeroenh schreef:Dit is precies het ding dat Henri V al in het begin (met tekening erbij) had voorgesteld. Hier: http://www.digi-online.nl/universeleacc ... 73186.html
is hij nog een beetje goedkoper te krijgen...

gr Jeroen
Dat is wel interessant! Is dat gewoon USB-stekkertje erin vanuit naafdynamo en USB-stekkertje eruit naar smartphone/GPS-unit/etc.? DIT is 'm volgens mij bij Varta op de site.
Dit was de enige die ik kon vinden die zowel USB kan opladen als stroom afgeven, hetgeen wordt geregeld met een knopje. Kan ook worden opgeladen via netstroom (geen snellader, dus batterijen worden niet vermoord) en bovendien kunnen individuele batterijen worden geladen. Ben er erg tevreden mee. op vakantie wordt hij opgeladen door mijn ZZing. Dan kan er overigens geen grote fotocamera meer in mijn stuurtas bij.
jerryopdefiets schreef:Lijkt me aardig in de buurt te komen:

http://translate.google.nl/translate?sl ... xl&act=url
Ziet er goed uit, dank!
Ik heb ze maar eens gevraagd of ie ook met een Son kan worden opgeladen.
eindgebruiker schreef:
jerryopdefiets schreef:Lijkt me aardig in de buurt te komen:

http://translate.google.nl/translate?sl ... xl&act=url
Ziet er goed uit, dank!
Ik heb ze maar eens gevraagd of ie ook met een Son kan worden opgeladen.
Ziet er perfect uit! Laat het antwoord maar weten :)
Deze kan ook gewoon met USB worden opgeladen:
Brunto Resync Power Pack. Geen idee of 'ie opgeladen kan worden terwijl je 'm gebruikt.