Additionally, paste this code immediately after the opening tag: B&M USB-Werk - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

B&M USB-Werk

headlight schreef:
Alien schreef:
headlight schreef:1A is lijkt mij relatief weinig, bijv, mijn telefoon trekt 2,1A dus die laat de boel enkel warm worden.
Neen.
als ik een 1A lader op mijn telefoon zet dan loopt telefoon gewoon leeg, en de lader gaat stuk, evenals 0,8 en op 1,2A. ik heb dit zelf getest voor school destijds.
Dat zal best. Maar dat ligt aan jouw telefoon, niet aan de USB-werk (of een andere oplader).

Mijn punt is: één Ampère is niet "relatief weinig", en geldt onder de USB-specificatie zelfs als behoorlijk veel. Er zijn altijd wel apparaten te vinden die meer stroom behoeven, maar daar is de USB-werk dan ook uitdrukkelijk niet voor bedoeld.
nee akkoord, daar heb je gelijk in.
Bovendien ben je met de USB werk gebonden aan 5V/1A. Met de E-Werk kun je bijvoorbeeld ook op 12 Volt laden, de waarde van de autoaansteker aansluiting die sommige acculaders bezitten.


Een vraagje, is er een adapter waarmee een E-werk kan opgeladen worden via het net.
Dank bij voorbaat.
Groeten
tirre schreef:Een vraagje, is er een adapter waarmee een E-werk kan opgeladen worden via het net.
Nee die is er niet want de E-WERK bevat geen interne accu ;-)

De USB-WERK heeft die wel maar opladen heeft weinig zin, de bufferaccu heeft namelijk maar een erg beperkte capaciteit (een kwartiertje fietsen ofzo en hij is helemaal "opgeladen")
NEE
(http://www.bumme.de)

Uit de installatiehandleiding die je gewoon kan downloaden:

Andere Stromquellen (z.B. E-Bike / PKW):
Das E-WERK (Eingang) kann auch Gleichstrom
bis 50 V aufnehmen. Deshalb können
auch E-Bike-Akkus oder PKW-Zigarettenanzünder
(12 V) als Stromquellen verwendet werden.

En even verderop netjes in het Nedelerlands:

Andere stroombronnen (bijv. E-Bike/auto):
Het E-WERK (ingang) kan ook gelijkstroom
tot 50 V opnemen. Daarom kunnen ook
E-Bike-accu’s of sigarettenaanstekers
van auto’s (12 V) als stroombron worden
gebruikt.

Frans en Engels ook beschikbaar, het antwoord blijft hetzelfde.
tirre schreef:Een vraagje, is er een adapter waarmee een E-werk kan opgeladen worden via het net.
Toevallig zat deze vraag ook al weken in mijn hoofd, k ben nu blij met een antwoord.
Bedankt.
Ik gebruik B-M USB-werk met direct aangesloten (zonder 2x AA batterijen) gpsmap 62S. Telefoon (samsung neo s3) opladen werkt ook prima. Nu wil ik beide combineren.
1. Ik verwacht dat beide tegelijk opladen niet werkt. Iemand ervaring met iets vergelijkbaars?
2. Ik dacht aan de optie GPS-met-batterijen-erin gebruiken en een tweede set 1-3 dagen opladen (usb lader) en andere dag telefoon opladen. Afhankelijk van hoe lang opladen duurt en hoeveel telefoon opgeladen wordt, combinatie gps-zonder-batterijen mogelijk. Iemand ervaring hiermee of hoe doe jij dit?
PS1: batterijen kunnen niet opgeladen worden als ze in de gps zitten.
PS2: schat dat telefoon gemiddeld 1 op 3 dagen (?) opgeladen moet worden, afhankelijk van gebruik.
PS3: ervan uitgaande dat ik langere tijd geen stroomnet gebruik en gem fietsafstand 70km per dag is.
paulw schreef:1. Ik verwacht dat beide tegelijk opladen niet werkt. Iemand ervaring met iets vergelijkbaars?
Ik had ooit via eBay een soort USB-splittertje gekocht (kabeltje met 1 "mannelijk" uiteinde en 2 "vrouwelijke") precies met dit doel maar bij mij werkte het niet? Geen idee of het aan het kabeltje lag of gewoon technisch onmogelijk is om een een of andere manier... Je zou er wel een powerbank met 2 USB-uitgangen tussen kunnen hangen maar dat wordt wel erg inefficiënt (dynamo >> omvormer >> bufferaccu >> powerbank >> telefoon / GPS)
paulw schreef:2. Ik dacht aan de optie GPS-met-batterijen-erin gebruiken en een tweede set 1-3 dagen opladen (usb lader) en andere dag telefoon opladen. Afhankelijk van hoe lang opladen duurt en hoeveel telefoon opgeladen wordt, combinatie gps-zonder-batterijen mogelijk. Iemand ervaring hiermee of hoe doe jij dit?
Geen ervaring mee maar denk dat je net uitkomt op deze manier, uitproberen zou ik zeggen! 8) Misschien een idee om een WakaWaka mee te nemen als je voor deze optie kiest; heb je een backup powerbank / zonnepaneeltje achter de hand mocht het net niet lukken alles met de USB-WERK aan de praat te houden.