Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cumulus slaapzakken inkoopactie Hiking-Site - Forum Wereldfietser

Cumulus slaapzakken inkoopactie Hiking-Site

Op Hiking-Site is een inkoopactie gaande voor slaapzakken van het Poolse merk Cumulus. Dit begint inmiddels een jaarlijks terugkerend fenomeen te worden op zowel HS als WF. :wink:
Lijkt me verstandig om op dat forum erop in te haken, mochten er geïnteresseerden zijn.

25-01-'13: de inkoopactie op Hiking-Site is voorbij.
http://www.yeti.com.pl/en/spiwory-kurtk ... Egt-ii-400
AfbeeldingShit net deze gekocht. Ruime pasvorm is wel lekker. En niet te duur. Vanuit Polen is deze met enkele dagen in huis.

Gr Leo
Leuk slaapzakken. Mijn lite line heeft het aardig vol gehouden. Buiten en binnen doek is nog goed, alleen de dons wordt een beetje moet.

Maar na een jaar in mijn fietstas en 180 nachten van gebruik is het niet gek dat de dons een beetje moe word vind ik..

Heb Cumulus ook gekocht voor mijn winter tocht 8)
Ik doe deze ronde mee, via de Hiking-Site.
Leuk merk, ziet er goed uit, maar maken ze de lichtste slaapzakken nou alleen ongeschikt voor mensen van 1,91 meter om er een paar gram vanaf te schaven?
Ik heb in 2010 met een aantal anderen een Cumulus-slaapzak gekocht. De korting van Cumulus was erg duidelijk: hoe meer mensen er meededen hoe hoger de korting. Verder kon je iedere slaapzak uit het assortiment kopen. Indien gewenst zijn de slaapzakken (tegen een prettige meerprijs) aan te passen: meer/minder dons, korter/langer, specificaties buitentijk. Ik was/ben zeer tevreden over de kwaliteit en service.
Pedalero schreef:Leuk merk, ziet er goed uit, maar maken ze de lichtste slaapzakken nou alleen ongeschikt voor mensen van 1,91 meter om er een paar gram vanaf te schaven?
Je kunt een zak door hun laten verlengen met één donscompartimemt (30cm ofzo?). Ik heb het met 1.90m niet laten doen en heb daar ook géén spijt van.
Wil geen spelbreker zijn..


Afbeelding
Ik snap totaal niets van je bijdrage. Kun je 'm uitleggen?
Poolse dons is verdacht voor het dieronvriendelijk verkrijgen; de garanties die de fabrikant geeft, geven blijkbaar weinig zekerheid dat het ook daadwerkelijk diervriendelijk verkregen is. Ik kwam er helaas pas achter na aanschaf anders was ik voor een brits merk (weet zo niet meer welk merk) gegaan waarbij ik het waarschijnlijker acht dat het van dode pluk is.
Wat is waarschijnlijk. Eenden en ganzen voor de vleesproductie leven circa 42 dagen en hebben nog geen volgroeid dons in het verenkleed. Oudere slachteenden en -ganzen, circa 180 dagen, geven meer dons, zijn minder mals en kosten meer voer.
Eenden en ganzen voor het dons kunnen in de rui-periode jaarlijks dons leveren. In de donshandel is de herkomst nooit met 100% zekerheid vast te stellen. Ik heb zo'n 52 jaar geleden eens geholpen met levende pluk van ganzen. Ook veel pluimvee geslacht.

Piet.
Aha, ik had niet in de gaten dat die rare afbeelding een link naar een filmpje was. Meestal zien Youtube-filmpjes er ook anders uit. Maar ja, dat zal wel aan mij liggen. :roll:

Ik wilde nu eigenlijk niet dezelfde discussie ophalen die al verschillende malen is gevoerd. Zowel kunststof als dons hebben zo hun nadelen en voordelen, welke voor eenieder weer anders wegen. In dit topic gaat het mij puur om de geïnteresseerden in een donsslaapzak te laten overwegen om met de inkoopactie mee te doen, zodat we een lagere prijs kunnen bedingen.
Merci voor de tip. Ik was net op zoek naar een nieuwe dus deze groepsaankoop komt zeer gelegen en maakt dat het nog wat binnen het budget zit.

grts Marijke
Robertjan schreef: Ik wilde nu eigenlijk niet dezelfde discussie ophalen die al verschillende malen is gevoerd. Zowel kunststof als dons hebben zo hun nadelen en voordelen, welke voor eenieder weer anders wegen. In dit topic gaat het mij puur om de geïnteresseerden in een donsslaapzak te laten overwegen om met de inkoopactie mee te doen, zodat we een lagere prijs kunnen bedingen.
Dat is inderdaad al elders ruim besproken geweest:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... hilit=dons

Maar het blijft vreemd. Als iemand hier iets zegt over het gewicht, de kwaliteit, het comfort, de prijs, ... van dat product, dat kraait er geen haan naar en wordt dat zelf als interessante informatie beschouwd.
Op het moment dat er morele vragen over zo'n product worden gesteld of iemand moreel relevante informatie aanbrengt, dan vindt men dat irrelevant, off-topic of zelf betweterig.
Ik vind dat niet enkel vreemd, ik vind het zelf beangstigend, dat soort bewust 'ik weet het niet / ik wil het niet weten' van zaken met morele implicaties.

Renaat
Ik wil het juist heel graag weten. Ik zou het dan ook prima vinden als bij een dergelijk topic verwezen wordt naar de discussie elders op het forum. Maar juist omdat die discussie elders is/wordt gevoerd, is het niet handig dat hier nogmaals te doen.

Iedereen maakt, naar aanleiding van de discussie en alle informatie, zij.haar eigen keuze.
De actie is inmiddels voorbij.
Tja, nu pas begin ik uit te kijken voor een slaapzak. Te laat dus om van die actie gebruik te kunnen maken.
Ook twijfelachtig of ik de beoordelingen van de deelnemers zal afwachten: de slaapzakken zullen pas begin maart geleverd worden blijkbaar, dus zowat een maand levertijd. Als ik dus wacht tot half maart om te bestellen kan het half april worden eer ik die in huis heb. Er zijn ook al wat beoordelingen te vinden van eerdere leveringen.

Niettemin - ook zonder actie - lijkt het me een betaalbare slaapzak, ook rekening houdend dat ik die langer kan laten maken dan de standaardversie.
Wat die actie betreft: het valt dan nog te betwijfelen of de 7% korting (op custom types) en de gedeelde transportkost naar Nederland (regio Rotterdam dacht ik) opweegt tegenover de extra kost om die dan van Rotterdam hier in Zwalm (Be) te krijgen. Andere Vlamingen zagen er toch voordeel in.

Ben ik correct in mijn beoordelingen hierboven? Indien niet, hoor ik graag alternatieve ideeën...
hoi,
die levertijd is zo lang omdat het over een grotere bestelling gaat. Een aparte zak is er normaal binnen de twee weken. Daarvoor moet je het niet laten. De verzendingskosten zijn 13 euro (als ik het me goed herinner) voor een zending hoeveel slaapzakken het ook zijn dus als jij er nog eentje besteld moet je daarop rekenen en krijg je hem gewoon thuis geleverd. Bij de groepsaankoop is gewoon beslist om het naar één adres te sturen en van daaruit verder te verdelen. Daar moet je dus ook geen rekening mee houden.

Op het laatst kom je nog altijd goedkoper uit dan bij vergelijkbare slaapzakken dus ... jouw keuze :wink:

grts
Marijke
Het Engelse PHD is normaal duurder dan Cumulus, maar heeft enkele keren per jaar een sale met scherp geprijsde slaapzakken. Ik heb laatst in zo'n sale een heel mooie Minimus 300 met waterafstotende en iets degelijker Dryshell tijk gekocht voor 215 pond. Gewicht, met lange rits, iets van 750 gram. In Nederland koop je zoiets niet voor die prijs. De Minimus 300 heeft een bereik tot ongeveer het vriespunt, maar is als zoveel echt lichte slaapzakken wat smal.
Wim
Niet meegedaan met de inkoopactie, maar zojuist ook twee Cumulus slaapzakken besteld: Teneqa 700

Snelle reactie uit Polen op mijn vragen en besloten deze mee te nemen op onze lange reis.

Wat aanpassingen aan gedaan, was geen probleem: zo hebben we gekozen voor een zwarte slaapzak en de buitentijk wordt nu Pertex Quantum Endurance wat iets beter tegen vocht kan.

Straks genoeg tijd om te testen, maar denk dat dat wel goed gaat komen. :)

We zaten eerst nog te twijfelen over een Western Mountaineering, ook erg mooi, maar ongeveer twee keer zo duur. :shock: